Allereerst een herhaling mijn post van 2 maanden geleden: Mijn zoontje drinkt de laatste 2 weken erg weinig. Hij krijgt 5 voedingen van 165 ml aangeboden (dus 825 ml per dag). Tot afgelopen vrijdag dronk hij daarvan gemiddeld 130 ml per fles (dus 650 ml per dag) en was daar tevreden op, dus maakte ik me geen zorgen. Maar sinds afgelopen vrijdag heeft hij vrijdag in totaal 605 ml op, zaterdag 600 ml, zondag 565 ml en vandaag zit hij tot nu toe op 325 ml met nog 1 fles van 165 te gaan (waarvan het dus nog de vraag is hoeveel hij daarvan gaat drinken). Daarbij begint hij steeds hysterisch te huilen op het moment dat hij de fles weigert. Ook als hij na enkele minuten gekalmeerd is (fopspeen is het enige wat hij dan wil) en ik probeer dan opnieuw de fles aan te bieden, begint hij meteen weer hysterisch te huilen. Zo zielig, net of hij ergens pijn heeft. Omdat ik zo niet de nacht in wilde gaan, ben ik zojuist bij de doktersdienst geweest. Daar is hij helemaal nagekeken en de arts kon geen medische oorzaak vinden, dus niks met keel neus of oren, geen spruw, geen bijzonderheden te horen bij longen, hart of darmpjes. Dus het advies gekregen om het nog maar even aan te kijken... Hij krijgt al vanaf de geboorte dezelfde hypo-allergene voeding, borstvoeding wilde niet op gang komen. Heeft daarna 4 weken last gehad van spruw (lystatine voor gehad) en na de 2e vaccinatie had hij problemen met de ontlasting waarvoor ik hem 1x 2ml laxeermiddel heb moeten toedienen (doktersadvies) waarna het ontlastingsprobleem over was. Vorige week donderdag ben ik nog met hem wezen wegen op het consultatiebureau en hij was in 2 weken 2 ons aangekomen, dus gemiddeld 100 gr. per week en dat viel binnen de grenzen van het CB. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen om hem meer te laten drinken. Alle tips, ideeën en suggesties zijn erg welkom! __________________ Ben hierna nog met hem naar de huisarts geweest en heb geopperd of het misschien een verborgen reflux kon zijn. Dit vond hij wel erg ver gezocht... Moest het nog maar even aankijken. Ben toen naar Osteopaat gegaan en dat gaf veel verbetering. Aangezien de klachten steeds opsteelden na een vaccinatie, raadde zij aan om naar een Homeopaat te gaan. Dat advies heb ik opgevolgd. Alles leek nu prima te gaan, maar sinds gisteren is het weer helemaal foute boel: - hij wordt elk uur wakker ('s nachts) - overdag wil hij niet slapen - per fles drinkt hij ong. 40 ml en dan weigert hij, na boertje wil hij ook niet verder drinken, maar huilt niet tijdens de fles zoals 2 maanden geleden. - hij heeft weer 2 dagen niet gepoept nu Wat kan ik doen?
Hallo, Wat vervelend dat de klachten weer terugkomen. Is je zoontje misschien verkouden, of komen er tandjes aan? Je kunt het beste de flessen blijven aanbieden. Als de klachten blijven kun je het beste even contact opnemen met de huisarts of het consultatie bureau. Succes ermee. Groetjes Eveline