Niet willen drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Salke, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salke

Salke Lid

15 mei 2010
    74
    0
    0
    België
    Heb nu een zoontje van bijna 4 maanden en wil al een paar dagen zijn flesjes niet leeg drinken, krijgt 150 met 5 schepjes en laat meestal 60 staan, is toch vrij veel iedere keer, normaal gezien rond 4 maand zitten ze aan 180 en 6 schepjes, maar moet ik moet er nog nie aan denken voor daaraan te beginnen. Ligt het aan de speentjes of wat ik weet het niet meer?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Het is niet erg als je zoontje tijdelijk wat minder drinkt, voeding laat staan. Dat kan. Is je zoontje op het moment misschien ook niet helemaal lekker, pas inenting gehad, tandjes die doorkomen? Dat kan er vaak voor zorgen dat kindjes minder drinken.
    De hoeveelheden die in het voedingsschema op de verpakking staan zijn gemiddelde hoeveelheden. Deze hoeveelheid moet je kindje niet perse drinken. Het belangrijkste is dat je zoontje verder vrolijk is en goed groeit. Bij twijfel kan je ook altijd even overleggen met de huisarts/consultatiebureau.
    Je kan eens bijhouden wat hij nu per 24 uur drinkt. Minimaal 500 ml zou fijn zijn, dan krijgt hij daarmee ook voldoende voedingsstoffen (o.a. vitamine D) binnen.
    Is er iets veranderd aan de speentjes? Een goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten. Wanneer langer duurt kan het te vermoeiend worden en kan je kindje voeding laten staan.
    Groetjes Angélique

3. Salke

Salke Lid

15 mei 2010
    74
    0
    0
    België
    Probleem lijkt opgelost, drinkt nu 4 flesje van 180 ipv 5, de 5 de was duidelijk te veel. Deze week begin ik met fruitpap, bij k&g zeggen ze te beginnen met een vierde appel, vierde banaan ...., hebben gezegd dat ik in het begin nog melk moet bijgeven maar hoeveel melk moet ik dan nog bijgeven.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

De hoeveelheid melk verandert niet hoor, je mag hetzelfde blijven aanbieden, je kindje heeft de 800 ml per dag nog wel nodig, in ieder geval tot 6 maanden. De bijvoeding speelt in het begin echt een rol in het leren kennen van smaken en het leren eten van een lepeltje. Het is belangrijk om minimaal 3 dagen achter elkaar dezelfde smaak aan te bieden, te beginnen met 1-2 lepeltjes.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina