Ik vroeg me af vanaf wanneer je vlees mag bakken voor je kleintje. Dan bedoel ik niet gekruid in de boter, maar gewoon in olijfolie zonder kruiden. Gekookt vlees lijkt me namelijk zo smerig... Nu krijgt hij een ei of vis of anders een potje olvarit met vlees. En ik bak zelf vlees (als ik geen jus nodig heb) in becel light, van die reclame met dat meisje. Gezonde vetten dus, 'essentieel voor de groei van kinderen'. Mag dat ook?
Gewoon vanaf 6 maanden (al is het dan nog niet 'nodig' om vlees te geven). Bakken geeft lekker smaak aan vlees, vis en gevogelte.. lekker doen.
Ik bak het ook al vanaf het moment dat ik Irem vlees/vis geef (vanaf 8 maanden ongeveer). Een beetje vet kan absoluut geen kwaad, sterker nog, ze hebben het gewoon nodig.
Boter kan helemaal geen kwaad hoor! Die vetten hebben ze idd nodig. Olijfolie is ook prima, anders vloeibare boter. Toen Lucas vlees kreeg (vanaf ong. 11 mnd) ben ik het meteen gaan bakken en hij vindt het heerlijk! Kruiden mag ook, alleen met zout moet je nog even zuinig zijn!