Wat mee en tips gevraagd: op centerparcs vakantie met baby van 6 week oud

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by sylvia90, Jul 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

Jan 23, 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Voor het eerst gaan wij 1 week weg naar centerparcs en vraag me af wat nu allemaal meenemen. Ben bekend met centerparcs, gaan elk jaar minstens een weekend maar aangezien de andere kinderen wat ouder zijn zijn we nu schoolvakantie gebonden en kiezen we nu voor 1 week. Echter heb ik geen idee wat ik nu voor onze kleine man mee moet nemen. We zijn namelijk nog nooit met een baby weggeweest. En zeker niet zo klein:D dus heb ook geen idee wat ze daar hebben voor die hele kleintjes..
    Maar wat zouden jullie meenemen en hebben jullie nog tips oa voor in het zwembad ( kan de maxicosi mee? ) was natuurlijk niet van plan om met hem te gaan zwemmen hoor maar schoonouders gaan ook mee gelukkig dus dan kunnen die ook af en toe opletten. Maar is de luchtvochtigheid niet al binnen een half uurtje te warm/veel hoe kleed ik hem daar aan? Dat soort vragen zit ik ook een beetje mee.

Heb er wel heel veel zin in!

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    hoi
    ik zou inderdaad niet gaan zwemmen voor de eerste inentingen, dat raadde mijn consultatieburo toen af.
    Ze hebben er hard plastic maxicosis binnen, maar je kan ook je eigen meenemen. Er staan ook boxen die je kunt gebruiken. Het is er inderdaad goed warm dus ik zou niet te warm kleden. En er is natuurlijk best wel veel herrie, zou de beeb niet de hele dag int zwembad houden...

Heb je een kinderhuisje? dan is er een babybad, wipper, commode en verschoonkussen. Babybed is er standaard maar geen bedlinnen, die neem ik altijd zelf mee. Ik neem altijd een kettingslot mee om de wandelwagen vast te zetten bij het zwembad.

Nog meer vragen? kom maar op :D

3. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

Sep 29, 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben met 2 maanden geweest. Helaas niet zo speciale babyhuisje.
    Heb dit meegenomen: waskussen, wipper, speelmat, knuffels, hydrofiele luiers, sterilisator, vitamines met lepel,

Verder had ik een baby bedje besteld. Uiteindelijk niet gebruikt, beetje gammel ding vond ik het. Er lag zon dun matrasje in, dat was helemaal niets. Hij heeft gewoon in de wieg geslapen en dat ging heel goed!

Mijn zus had ook kleine mee van 9 maanden en moest wel daar slapen. Heeft uiteindelijk de kussens van tuinmeubilair eringestopt om het wat zachter te maken in bed. Kon niet goed slapen daar, is naar huis gegaan en heeft een knuffel, waar hij mee slaapt meegenomen, zodat hij zich wat meer thuisvoelen.

Ik zou iig kijken of je een matrasje kan lenen of eigen matrasje meenemen.

4. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    in het zwembad zou ik een romper doen meer niet en een hydorfiel om als dekentje te gebruiken.

verder neem je alles mee wat je elke dag nodig bent. dus let goed op wat je gebruikt thuis. gebruik je de wipper al dan die ook maar doe je dat niet zou ik hem niet meeslepen. een dikbox kleed is altijd handig en dacht dat er ook zat huisjes zijn met nog een box erin. ze hebben idd van die harde maxi cosis zou wle ff vragen want bij sommige mag je dus niet je eigen meenemen. ivm hygiene in het zwembad. dus kans dat ze je weer trug sturen. maar boxen staan ook in het zwembad dus ben je op tijd kun je je daar 1 van uitzoeken.

Share This Page