Navelstreng

Discussion in 'Zwangerschap' started by mooslie, Jan 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mooslie

mooslie Actief lid

Jan 14, 2009
    155
    0
    0
    Gister een pretecho gehad. Nou bleek de navelstreng bij het nekkie te zitten.
    Ze ze wilde niet zeggen of hij er echt om heen zat. Mijn vriend maakt zich nu erg zorgen.

Kan de navelstreng nog van plek veranderen of blijf hij om het nekkie zitten als hij daar zit?

2. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

Sep 8, 2008
    334
    0
    0
    ik had dit ook een week geleden en heb gevraagd aan mijn gyn of dit kwaad kon. Ze zei dat het heel vaak voorkomt, en dat heel veel babys ook ter wereld komen met de navelstreng rond het nekje.. Geen zorgen zei ze

3. mooslie

mooslie Actief lid

Jan 14, 2009
    155
    0
    0
    Het komt allemaal wel goed dan hihi ;)

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    er worden heel veel babys geboren met de navelstreng om de nek en meestal is deze lang zat zodat je kindje gewoon geboren kan worden. alicia had op de 23 weken 3d echo de navelstreng al om der nekje (zie foto album) en langs der hoofdje lopen. bij de geboorte zat hij dus om der nekje maar zodra het hoofde buiten is halen ze hem eraf en kan de baby verder geboren worden.

er zijn ook negatieve verhalen maar meestal loopt het gewoon goed af. denk dat 7 van de 10 babys met de navelstreng om de nek geboren wordt. in mijn omgeving eigenlijk alle kindjes haha.

5. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

Nov 26, 2008
    454
    0
    0
    O vervelend zeg, ik hoop dat het je wat gerust kan stellen; ben zelf vroeger ook geboren met navelstreng om mijn nek ;)

6. Penelope

Penelope Actief lid

Sep 3, 2007
    146
    0
    0
    Kan me voorstellen dat je vriend onrustig is! Bij mijn vorige zwangerschap zei de echoscopiste dat de navelstreng 2 keer om het nekje zat, dat was even schrikken. Volgens mijn gyn. moest de echoscopiste dit niet zeggen, want we waren echt geschrokken toen.
    In de loop v/d zwangerschap was dit weer "opgelost", en werd onze dochter zonder de navelstreng om haar nek te hebben geboren.

Je moet a/h eind van de zwangerschap even op letten dat je de baby voelt bewegen; zo niet, gelijk melden! Nu kan je er niets aan doen, maar de baby heeft nog veel ruimte, komt vast goed. Succes.

Share This Page