Oke de titel zegt het al voor een gedeelte. Waar moet je zowel als vrouw als man rekening mee houden als je graag de kans op kinderen wilt vergroten? Ik vraag dit omdat me vriend en ik gister bijna ruzie hadden. Mijn vriend zijn sperma onderzoek is redelijk goed gegaan, hij had 20 miljoen zwemmertjes waarvan een groot gedeelte goed actief was, een deel iets minder actief, en een deel die een kop koffie nodig hadden. ( niet zo best actief) Nou weet ik dus dat ik moet stoppen met - koffie drinken ( zegt lab, maar volgensmij mag ik rustig nog wel 1 kopje per dag drinken) - stoppen met roken ( maar dat is oud nieuws) - niet drinken ( doe ik amper) - niet blowen ( doe ik ook bijna nooit) - geen harddrugs ( gebruik ik niet) Nu zegt mijn vriend dat hij niks hoeft te doen. ( nergens mee te minderen of te stoppen, alleen rond de vruchtbare periode wil hij niet blowen) Hij drinkt af en toe. ( bijna net zo vaak als ik dus haast nooit) Hij blowt ene keer blowth ij 3 weken niet, andere keer dagen achter elkaar. Hij rookt, net als ik. Nou zal ik er gelijk bijzeggen dat ik hem de topic laat lezen, dit omdat mijn gevoel zegt dat er bepaalde reacties gaan komen. Maar wat moeten we beide allemaal laten? Wat kan absoluut niet en wat kan met mate? Dan doel ik voornmelijk op de kop koffie per dag. En de rest uiteraad!
Volgens mij is blowen (en gewoon roken ook) hartstikke slecht voor het sperma. Mijn man blowde ook regelmatig (eigenlijk elke dag, haha), maar we hadden van te voren afgesproken dat als ik na 6 maanden nog niet zwanger zou zijn hij zou stoppen met blowen. We zitten nu in ronde 7 en hij is nu dus ook gestopt. Alleen niet blowen rond de eisprong heeft volgens mij geen zin, de stoffen van de marihuana blijven veel langer in je lichaam zitten volgens mij. Verder heeft alcohol ook invloed, dus daar ook mee matigen, maar ik begrijp dat ie al niet veel drinkt. Kort samengevat zou hij moeten stoppen met roken en blowen, dat is m.i. het belangrijkste!!
alcolhol is echt iets dat gebeurd bijna nooit, misschien 1 x in de 2 a 3 maanden dat wij een glaasje drinken, soms 2. Ligt er ook een beetje aan. Komende zaterdag hebben we ook iets, dan zal het wel meer dan 1 glaasje worden, maarja dan hebben we beide ook al heel lang niet meer gedronken, en geen van ons 2 drinkt tot we onder de tafel liggen.
Ik vraag me eigenlijk ook af hoe het met de koffie zit, want ik drink toch 4 à 5 tasjes per dag en mijn man dubbel zoveel...
Wij drinken alle2 ook best veel koffie, maar ik wist eigenlijk niet dat dat ook invloed kon hebben. Ik denk trouwens wel dat de invloed van koffie een stuk minder is dan van alcohol drinken en blowen.
ik weet niet, me vriend zegt dat het lab het tegen hem zij als tip, ik moest dan maar stoppen met de koffie. Heb ook tegen hem gezegt, wil best minderen maar stoppen lukt mij niet anders heb ik wekenlang koppijn.
Het is zo dat het tijdstip van "aanmaak" van zaadcellen tot aan de lozing via sperma ca 3 maanden duurt. Het is dus noodzakelijk dat je tijdig al gezond gaat leven als je zeker wilt zijn dat je gezond sperma hebt. Dit tijdstip houden ze nl ook aan voor IUI en IVF etc. Zo KAN koorts bijvoorbeeld zorgen voor een periode van slecht zaad. Wil je dus zo optimaal mogelijk ervoor gaan moet je echt al wat eerder je levenspatroon veranderen. Natuurlijk wil het niet zeggen dat je zonder deze aanpassingen geen kindje kan verwekken, je verkleint alleen wel de kans dat het zaad een probleem kan leveren. Voor vrouwen ligt het anders, haar eicellen zijn al aanwezig bij haar geboorte en worden dus niet meer "aangemaakt". Voor haar is het van belang om rond ovulatie gezonder te leven. Hou wel rekening mee dat als je stopt met roken je lichaam ontwenningsverschijnselen/stress kan vertonen wat heel slecht is om door te maken tijdens de eerste weken van een zwangerschap. Succes, Liefs Lotte
ja weet ik, i wil ook niet in een keer stoppen maar gelidelijk zodat me lichaam niet mega klappen opvangt omdat me lichaam al behoorlijk heftig reageert op veranderingen. Maar vind het fijn dit wel te weten, zal hem dit ook nog laten lezen.
hmm... idd...het zaad heeft 3 maanden nodig om terug in goede vorm te komen, heb ik ook gelezen. dus moet je vriend idd. ook wel iets doen. En volgens mij is het roken-blowen en alcohol drinken echt wel het slechst. Koffie en Cola lijkt me ook niet zo'n kwaad kunnen, maar natuurlijk wel met mate... Alletwee succes hoor met het minderen-stoppen... en met het maken van een BEEBJE... XXX
Als je vriend zijn zaad 'beter kan', dan is stoppen met blowen, roken en drinken een prioriteit. Maar voor jou geldt hetzelfde, ik zou echt niet 'af en toe' blowen of roken. Gewoon helemaal stoppen, je baarmoeder moet een goed-doorbloed woninkje zijn voor het ukje! Blowen is nog veel giftiger en blijft nog langer in je lijf dan tabak. Maar voor beide geldt dat het onzin is om dit alleen rond de eisprong te staken. Ik heb zelf geen ervaring, heb geluk met een vriend die saaie wijde boxers draagt (die ik niet sexy vind maar die de boel wel goed koel houden), roken en drinken doen we allebei niet. We zijn nog gezonder gaan eten, en verder hebben we gewoon van elkaar genoten en ons best gedaan
bLowen zelf kan ik met groot gemak aan de kant zetten, durf heel eerlijk te zeggen ben er niet aan verslaafd. Daarvoor blow ik te weinig. Roken is een ander probleem, daarmee zal ik moeite mee
Dat roken, begrijp ik goed dat je er moeite mee hebt, ik heb ook vaak stop-pogingen gedaan maar het lukte me nooit, vanaf dat we bij de gyn lopen ben ik geminderd en voor de 1e IUI helemaal gestopt en moet eerlijk zeggen, kost me niet echt heel veel moeite alleen als ik uit bed kom en na het eten maar dan pak ik een glas water en een kauwgom en dan gaat het redelijk. Ja en koffie en cola, ik drink veel koffie en mijn man heel veel cola, hij drinkt niets anders, maar zijn zaad was uitstekend en volgens mijn gyn kan koffie ook geen kwaad. Maar ik moet wel zeggen s'avonds drink ik caffeine vrije koffie.
Hier dus onderzoek gekregen van zaad, 50 % is onbewegelijk en 20 % traag, en dan staat er 30 % progres, weet niet wat dit verder allemaal inhoud, 42 miljoen zaadjes volgensmij voor de rest schiet het me nu allemaal in me hoofd.
Check www.jellinek.nl Daar kun je heel veel terugvinden over het effect van alcohol, verschillende soorten drugs, en caffeine op vruchtbaarheid (spermakwaliteit en eicel), ook tijdens zwangerschap. Ik heb trouwens heel lang alles volgens het boekje gedaan, maar toch niet zwanger geworden. Ik heb nu besloten mezelf wel dat bakje koffie toe te staan (2 per dag), drink lekker thee en mocht ik zin hebben in een glaasje wijn (gebeurt niet echt, maar sta het mezelf wel toe), dan doe ik dat lekker. Je wordt echt krankjorem als je heel lange tijd helemaal nix mag. Ik althans wel. Succes!
Ik weet niet beter als dat roken het allerslechtste is voor de ontwikkeling van goede zaadcellen. Maar dat heb ik gehoord, maar aangezien ik dat hier ook lees, zal het zeker waar zijn. Verder is het belangrijk voor jou om alvast foliumzuur te gaan slikken denk ik. En jij zou ook echt moeten proberen om nu al te stoppen met roken. Verder op het gebied van sex schijnen zaadcellen zich beter te handhaven bij jou binnen wanneer jij NA hem klaarkomt. Dus misschien is dat ook nog een (leuk) extraatje om te proberen?
We hadden zaterdag laysnight was erg leuk, enne tja hele avond moest ik naar de wc wordt er soms gek van. Me bloeden wil niet doorkomen, soms is het gewoon bruin oud bloed, soms zit er een half drupje rood tussen. Me vriend zegt te illen stoppen met blowen, nouja we wachten af, ik ga morgen beginnen met minderen moet dan echt even hard voor mezelf zijn, wordt erg moeilijk.
Ik weet dat sommigen zullen zeggen dat als je zo graag een kindje wilt dat het geen moeite moet zijn, maar ik weet van mijn vriendin die al jaren zwanger probeert te raken dat stoppen met roken haar echt niet makkelijk af gaat. Dus ik snap het wel hoor, maar blijf het gewoon proberen om te stoppen. Het is het volgens mij echt waard!
blowen en roken is idd slecht voor het sperma. wij zijn niet gestopt tijjdens het zwanger worden maar toen ik eenmaal zwanger was zijn we allebe gestopt succes met zwanger worden liefs
Er zijn heel veel dingen slecht,en als je je daar allemaal aan moet houden,mag je niet veel meer,maar het is aan de andere kant wel logisch dat blowen,roken,drinken,caffeïne,slecht zijn als je zwanger wilt worden,en al helemaal als je zwanger bent.Je baby krijgt die stoffen ongewild binnen..zou als ik jou was idd alvast beginnen met foliumzuur,is altijd goed! Nou kan ik wel makkelijk praten hoor,wij zijn heel saai,ben zelf gelijk gestopt met roken,toen ik zwanger werd,maar mijn man rookt wel,(en best wel veel)Hij rookt niet binnen,ook om de reden dat Rowan er zelf niet om vraagt om al die rook in te ademen..succes hoor
Hey meiden een multivitamine slikken kan en zowieso foliumzuur word aangeraden en meteen ook gevraagd bij eerste VK afspraak.Met medicijnen uitkijken zijn een heleboel nut volle boeken die je kan lezen met veel tips en adviezen met reden waarom je het wel of niet zou moeten doen.Maar vooral het vrijen niet op commando .En je kan je laten testen op of je genoeg vitamines binnen krijgt beide of dat je ergens te weinig van binnen krijgt dat kan het sperma ook ten goede komen.Zou het bij je HA even na vragen. liefs,