nieuwjaar ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ramona17, 19 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramona17

Ramona17 Actief lid

22 jul 2007
    150
    0
    0
    Limburg
    Hallo
    ik heb een vraag
    is het gevaarlijk als je met oud en nieuw buiten loopt terwijl je dan nog 2 maanden moet?

ik hoop hier andwoord op te krijgen :)
    omdat ik gewoon niet weet of die harde geluiden gevaarlijk zijn voor zoon kindje

Groetjess

2. Djam

Djam Actief lid

2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Volgens mij kan dat geen kwaad. Je kindje zit lekker beschermd in jouw buik. Wellicht zal het echt wel iets horen, maar ja das normaal als je al zover bent. Maar schadelijk voor je kindje is het volgens mij niet.

Liefs Mariska

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij kan het geen kwaad voor je kindje, alleen zal hij/zij het niet zo fijn vinden waarschijnlijk.

Mocht ik tegen die tijd nog niet bevallen zijn (ben de 23e uitgerekend), dan ga ik maar niet naar buiten waar teveel herrie is, want volgens mij wil de bevalling dan helemaal niet beginnen... ;)

4. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Zolang de geluiden voor jou niet pijnlijk aan de oren zijn kun je er van uitgaan dat het voor je kindje ook veilig is hoor.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Er gaan nog genoeg mensen naar concerten e.d.....
    Maar nu je het zegt, onze uk is er dan al....slaapt vast keurig door! ;;)

6. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nou ik hoop niet dat ik tijdens het vuurwerk ga bevallen.. dat is toch wel het laatste wat ik wens..

Maar ik ga gewoon de straat op hoor.. en moet dan nog een dagje of 13 voordat de kleine komt.
    Je voelt zelf goed genoeg wat je nog wil en niet meer wil..

Zo wil ik absoluut niet naar anderen toe om het uit te zitten.
    Vorig jaar ook niet gedaan omdat Eliza toen nog zo klein was.
    En dit jaar omdat ik nu gewoon graag thuis wil zijn.. Voor het geval dat.. en geeft mezelf meer rust.

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    als de kleine er dan nog niet is ben namelijk 5 januari uitgerekend, ga ik gewoon naar buiten de kleine is wel wat gewend als het om geluid gaat!

8. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik heb een keer meegemaakt in mijn eerste zwangerschap dat er een hard geluid was vlakbij (een knal) en dat de baby in mijn buik letterlijk een sprongetje van schrik maakte. Ze is nu alweer bijna 4 jaar, maar als ik eraan terugdenk voel ik het nog. Indrukwekkend en een eye-opener. De kleine krijgt meer mee dan je denkt.
    Buiten staan met oud en nieuw lijkt mij dus teveel herrie voor de kleine.
    Ik blijf deze keer dan ook lekker binnen, ik let wel op de schalen met lekkere hapjes ;)

9. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    ik ben bevallen van mijn eerste tijdens het vuurwerk

10. Milla

Milla Niet meer actief

Baby's in de buik kunnen harde geluiden als zeer onprettig ervaren. Je kunt het gewoon proberen, maar als je kindje zeer onrustig wordt, zou ik naar binnen gaan.
    Toen ik zwanger was van de oudste voelde ik altijd een enorme schrikreactie als er ineens een deur dicht sloeg of als de hond ineens begon te blaffen.
    Toen ik zwanger was van ons tweede kindje. Ben ik bij een carnavals optocht geweest met fanfare en hele harde geluiden, mijn kindje begon toen woest te trappelen en te bewegen echt enorm veel en hard, ik ben toen meteen ergens anders gaan staan, waarna het minder werd. Ik denk dat je zeker moet kijken hoe je kindje er op reageert, kwaad kan het niet, maar het kan heel onprettig zijn voor een kindje denk ik.

11. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik was zwanger van Eliza toen in naar de opendag van de luchtmacht ben geweest.
    Die vliegtuigen zijn nou ook niet bepaald geruisloos en merkte wel dat ze er op reageerde.
    Maar had niet het idee dat ze er van schrok.

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik moet ook nog twee maanden na oud-en-nieuw. Maar ben wel van plan om buiten naar het vuurwerk te gaan kijken.

Over ca. 3 weken ga ik trouwens naar een concert. We zien wel hoe dat gaat.

13. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Ik moet rond die datum bevallen hihi
    ben de 30ste uitgerekend..
    en als die uk er nogniet is ga ik ook gewoon fftjes naar buiten ligt er ook maar net aan hoe ik nog kan lopen en of het koud is haha

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ik ben 2 maanden voor de bevalling naar de film der untergang over hitler geweest, daar was heel veel lawaai van kanonnen en bombardementen etc. Tessa was heel erg beweeglijk en leek ook te schrikken af en toe, vond het niet echt prettig.

groetjes evelien

15. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik las dat je bijvoorbeeld niet naar een houseparty of iets dergelijks meer mag (gestel dat je daar uberhaupt heen zou willen), omdat je baby het harde geluid als heel onprettig ervaart. Geldt hetzelfde dan niet voor vuurwerk? Ik vind de knallen zelf eigenlijk al best wel hard altijd...

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik zou eerder bang zijn voor het geduw en getrek (bij een houseparty)....
    Tis ook maar net waar je woont denk ik...Elmo'tje woont in een mini-dorp dus ik zou het wel aandurven....
    Maargoed, dan ben ik sowieso bevallen :-D

17. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Wat ik begrepen heb is het grootste risico dat je verpletterd wordt door hossende mensen, dus daar wel rekening mee houden bij concerten.
    Verder merk je vanzelf wel of het gat of niet. De Baby gaat echt wel protesteren, en in dat geval ga je naar huis (in het geval van een concert) of naar binnen, bij vuurwerk.

Het ligt er denk ik ook wel aan wat de baby elke dag hoort. Als je elke dag Bach draait, en je gaat ineens naar een HouseParty, kan ik me wel voorstellen dat de baby dat als onprettig ervaart.
    Maar verder... ze zeggen ook dat de echo voor een baby klinkt als een heel erg dichtbij overvliegende straaljager.... lijkt me ook niet erg prettig... maar toch zijn er moeders die zoveel mogelijk echo's proberen te krijgen tijdens hun zwangerschap.

18. Milla

Milla Niet meer actief

Wie zou die muziek wel als prettig ervaren :D ;)

Deel Deze Pagina