Hi ladies! ik ben nu bijna 2 maandjes zwanger en voel nog steeds geen bultje of buikje. Ook niet als ik op me rug lig en boven me schaambeen voel. Wanneer voelde jullie voor het eerst iets?
Nooit gevoeld..ik ging elke avond plat op de grond liggen om die beroemde baarmoederrand te voelen, mij nooit gelukt. Maar op een gegeven moment is je kindje zo groot die voel je dan helemaal vanaf de buitenkant. Ook zo bijzonder. Ik kon zijn kontje vastpakken hij lag hele poos met zijn hoofdje naar beneden, en dan lag het kontje boven, en schoof van links naar rechts en duwde dat helemaal naar buiten. Zo mooi en bijzonder *heimwee snik..ik heb er geen sec van kunnen genieten ivm voorgeschiedenis, zo erg *
Dat heb ik ook nooit gevoeld. Nu voel ik het alleen als de vk het me aanwijst hihi Heb de laatste tijd wel het gevoel dat ik wel eens handje of voetje voel uitsteken dat voelt heel anders dan schopjes, maar dan wil ik kijken en zie ik niks meer hihi
Ik voelde het wel, maar 'pas' met 15 weken. Ik voel juist niet goed hoe de baby ligt, wel vaak stompjes/schopjes, maar wat wat nou is? Daar ben ik weer niet zo goed in. De vk kon de positie vorige keer wel goed voelen, dus daar vertrouw ik wel op.
Zodra mijn baarmoeder boven mijn schaambeen uit kwam, voelde ik het pas al ik plat op bed lag. Daarvoor zag ik al wel een bolletje, maar dat kwam dan meer van de darmen nog, dat voelt met je handen nog niet echt als een zwangere buik, zeg maar. Nu voelt ik als ik lig echt wel dat mijn baarmoeder tot een heel stuk boven de navel uitkomt en ik kan ook voelen waar de baby ergens zit
Ik kon het voelen vanaf een week of 12.. Echt toen ie net boven m'n schaambeen uit kwam.. Nu voel je het erg goed.. Als ik gewoon plat op bed lig en ga duwen in m'n buik.. Darmen e.d. zijn zacht en baarmoeder is hard, voel dan echt een harde ronde bol..
dat duurt nog wel even je baarmoeder zit tot ongeveer 12wk achter je schaambot, daarna komt het erbovenuit en ga je het mss al voelen.
Doordat ik met 15 weken al harde buiken had kon ik het zelf voelen, maar ook alleen als ik een harde buik had. Bij mijn 2e voel ik het wel duidelijk, volgensmij al rond een week of 10?
Ik heb het nooit gevoeld. VK voel het altijd heeeel duidelijk. Mij nooit gelukt..misschien komt het nog.
Ik voelde de rand van mijn baarmoeder met een week of 15. Nadat de verloskundige mij het had laten voelen. Nu weet ik het duidelijk te vinden en voelt mijn onderbuik sowieso heel anders dan de rest van mijn buik.
Bij 10 weken voelde ik de bovenkant van mn baarmoeder, en dat had ik op en af, de ene dag wel en de andere dag niet. Als ik nu op mn rug lig dan voel ik het wel goed.
Ik voelde al vrij snel dat er iets zat. niet door met m'n hand te voelen, maar meer vanbinnenuit. Denk met een week of zes dat ik een soort opgezette baarmoeder voelde. met een week of twaalf, dertien kon ik ook de rand voelen. Beetje vergelijkbaar met een volle blaas, een soort verdikking. Daarna heb ik altijd van buitenaf ook wel het verschil tussen baarmoeder en darmen kunnen voelen. Baarmoeder voelde meer als een ballon, darmen meer als een zachte massa. Daar moet ik bij zeggen dat ik veel voel in m'n eigen lichaam en bij anderen. Voelde na m'n miskraam ook gelijk dat er iets weg was bijvoorbeeld en ik voel bij anderen vrij makkelijk of ze gespannen spieren hebben. Veel mensen hebben dat niet zo.
mij hebben ze verteld dat de baarmoeder pas vanaf 12 weken bij een eerste zwangerschap boven het schaambot uit zou kunnen komen, maar dit is verschillend van vrouw tot vrouw. De verloskundige kon de baarmoeder voelen met 14-15 weken (daarvoor hebben ze niet gevoeld) zelf voel ik de baarmoeder nu ook en die zit tot aan mijn navel ongeveer.
Bij week 12 liet de vk het mij voelen, maar kon ik het zelf eigenlijk nog niet ontdekken. Vanaf week 13/14 voelde ik mijn baarmoeder duidelijk boven het schaambot uitkomen. Ook nu kan ik het randje goed voelen, al zit het nu al een stuk hoger en zit hji net onder mijn navel