Ik wordt gek van mezelf!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kiewie, 27 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Hoi dames!

Ik moet echt even iets kwijt.
    Ik heb altijd al veel en raar gedroomd. 9 van de 10 keer kan ik alles vertellen wat ik droom. maar sinds een dikke week of 2 droom ik iedere nacht zo bizar en ook vaak eng! Ik wordt er helemaal gek van! Het gaat ook helemaal niet over de zwangerschap en of ons kindje, maar over van alles..

Hebben jullie hier ook last van, en zo ja... Wat kun je eraan doen zodat dit minder wordt?!
    Als ik s nachts wakker schrik lig ik nog dik een uur te pikkeren :( Vindt het verschrikkelijk.

Ik probeer al bewust geen enge of spannende films enzo meer te kijken (houd ik ook niet meer van..) maar wat kan ik nog meer doen?

Alvast bedankt :)

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

voor het slapen gaan ontspannen worden
    als je gaat slapen niet aan je vorige nachtmerries denken

voor de rest geen idee, sorry

3. belgje1976

1 jul 2012
    98
    0
    0
    buitenschoolsde kinderopvang
    belgisch limburg
    ik droom eigelijk niet zo vaak ( toch niet dat ik het onthouden heb :) )
    maar wat ik nu wel vaak heb, dat is dat ik in mijn slaap zo schrik van iets, en dan is het net of ik val...
    mijn man schrikt zo vaak als ik dat nu heb

4. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Dromen doe je weinig aan, ben ik bang. Tegen het piekeren kun je een slaap app downloaden, met een rustgevend geluidje. Ik vind het dan makkelijker om m'n hoofd leeg te maken.

5. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Tegen de dromen kun je helaas niks doen. Wat ik wil interessant vond om te doen, was opzoeken wat ze betekende. Hielp mij wel om het los te kunnen laten, omdat ik het dan wat meer begreep.

Tegen piekeren kun je wel iets doen. Met je zelf een 'piekermoment' afspreken van bijvoorbeeld 5 of 10 minuten. En daarna stoppen en iets anders gaan doen of aan iets leuks denken. Kost even tijd, maar uiteindelijk helpt het wel!

6. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    als je echt heel lang ligt te piekeren in bed kan het ook helpen even iets heel anders te doen, ofwel lezen in bed, ofwel even uit bed gaan. anders krijg je dat je je bed 's nachts ook gaat associƫren met het piekeren ('ik ben weer wakker uit een droom, dan duurt het een uur voordat ik weer kan slapen'). je kan ook pen en papier naast je bed leggen, je dromen van je af schrijven, dan 'hoef' je er niet meer zo over na te denken.

er zijn wel dingetjes die je kunt proberen, maar het dromen houd je idd niet echt tegen. maar ontspannen gaan slapen helpt wel!
    succes

7. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat bij mij helpt als ik onrustig slaap is geur. Bv lavendel is een hele bekende. Ik heb dat in een kussentje zitten en als ik echt naar wakker wordt of al druk ga slapen dan leg ik dat naast me neer. Ook heb je bij de tuinen van die geur olie, de Woodland vind ik heel erg rustgevend.

Voor mijn werk verpleeg ik thuis mensen die terminaal zijn en leg ik nogal eens mensen af. Soms als ik dan thuis kom en het is erg emotioneel geweest met fam enzo kan ik ook zo dromen. Dit is dan voor mij het beste middel.

Geen idee of het wat voor je is, maar je kunt t proberen.

Groetjes Eva

8. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Ik droom ook de gekste dingen. Ben altijd erg aan het dromen ook als ik niet zwanger ben. Alleen nu zulke bizarre dromen. Je kunt er niet veel tegen doen helaas.

9. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ja fijn zwangerschapskwaaltje is dat inderdaad.. Ik heb er ook vreselijk last van gehad. Je hebt er niet veel aan nu, maar na de bevalling gaat het wel weer over ;)

Deel Deze Pagina