vanaf wanneer voelden jullie de baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sydneys, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diddel

Diddel Lid

17 sep 2011
    53
    0
    0
    NULL
    Lelystad
    Vanaf 15 weken, het voelde aan als gekriebel. Later werden het meer plopjes. Nu gaat af en toe mijn hele buik heen en weer! :)

2. kimmetjuu

kimmetjuu Lid

10 apr 2012
    17
    0
    0
    ik voel het ook vanaf 15 weken gekriebel is idd je kindje.
    waarschijnlijk voel je het zo vroeg omdat je placenta dan gunstig ligt.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

dat gekriebel is wel leuk, 1 x echt een plopje gevoeld.
    hopelijk voel ik snel meer, dan ben je toch geruster want heb niet echt een buikje, heb het wel maar een kleintje, volgende echo is pas 10 augustus

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

:D nu net nog!
    ik moest niezen, voel ik erna wat raars, ongeveer 2 cm recht beneden mijn navel
    dat zal pixelke dan wel zijn he? dan vind ie niezen niet leuk:D

5. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Leuk hè, dat gefriemel in je buik. :) Dat mis ik nu nog wel eens. :) Ik voelde vanaf ongeveer 17 weken leven. Het begon met plopjes en wat gerommel waarvan ik af en toe dacht dat het mijn darmen waren. En op het laatst was het een grote bokswedstrijd in mijn buik. :D Dus wacht maar af, het bewegen wordt straks heel sterk, heel bijzonder is dat.

6. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik kijk er echt naar uit om wat te voelen :) Nu is zo'n tussenfase... We weten dat het hartje klopt en ik heb stervensveel honger, maar echt een 'controle' is er nog niet. Hopelijk gaan de komende weken snel voorbij en voel ik het snel kriebelen in mijn buik ;)

7. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Volgens mij voel ik de kleine af en toe! Sinds vandaag :D
    Ik weet het niet zeker... Weet niet hoe het voelt en of het ook werkelijk ons kleintje is... Het lijkt op.. Een soort gekriebel/geborrel.. ;)

8. susy26

susy26 Niet meer actief

bij de eerste rond de 20 weken en nu was het zo rond de 15/16 weken..voel als een soort belleblaasjes die in je buik ontploffen.. echt hel appart...dat gevoel kan je niet aan iemand omschrijven die geen kinderen heeft, moet je echt zelf ervaren..echt super is dat!

9. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Jaaa! Inderdaad!!! :$ zooo voelt dat!! :D:D:D

Ahhhhh dan voel ik ons kleintje dus al!!!!!!! :D:D:D:D

*doet een vreugdedansje*

10. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Eerste rond 11 weken tweede rond de 10 weken. Van buitenaf met 16 weken beide. Wat is dat toch een mooi gevoel. Je kunt het zo moeilijk uitleggen

11. Alf

Alf Niet meer actief

Hier ook af en toe het gevoel of er iets langs schuift. Voelt als een streling met een vinger. Voel het rechts van mijn bm. Weet zeker dat het niet mijn darmen zijn :)

12. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik had vannacht toevallig dat ik dacht:'Hee... dit zou wel eens die kleine kunnen zijn'. Een soort zachte druk ( als een spiertrekking ) tegen de linker voorkant van mijn baarmoeder/buikwand. Niet duidelijk en ik weet ook niet 100% zeker dat het de kleine was, maar ik had het niet eerder gevoeld. :)
    Ik probeer me heel erg op mijn lijf te focussen en bewust te voelen wat anders is dan voor mijn zwangerschap. Zo ook dit dus!

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    D met 17weken, L met 14weken:)

14. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik voel nog niets... zit er wel op te wachten haha.

15. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    ik voelde zo rond de 17 weken geborrel. Dat bleek dus mijn kindje te zijn haha en rond de 20 weken voelde ik echt een soort duwtjes

16. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Met 17 weken voelde ik het voor het eerst. Dat wist ik zeker toen ik haar zag bewegen op de echo en het ook voelde.. Het voelde toen als een soort zenuwtrekje wat je wel eens bij je oog hebt ofzo:)

17. Chaii

Chaii Niet meer actief

Een echoscopiste zei wel tegen mij een keer dat je het sneller voelt als je 'dunner' bent. Maar ik betwijfel dat een beetje hoor.

1. Echt schoppen noemde ik het vanaf 16 weken zowel nu als bij mijn dochter.

2. Het begon rond de 12de week bij beiden met een soort gekietel, geborrel en gewoon het gevoel dat er iets flink vrolijk is daarbinnen.

Nu met 18 weken schrik ik er soms zelfs van, deze gaat nog erger tekeer dan zijn/haar zus.. :D

18. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Met 15 weken, en vrij kort daarna konden we hem ook al aan de buitenkant voelen. Ik was zelf heel dun, dus dat je hem dan eerder voelt kan kloppen.

19. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ik kon ons kleintje voor het eerst met 15 weken voelen en nu met 16 weken heb ik hem/haar ook al eens met mijn hand 'van buiten' gevoelt!! :D

zo geweldig! <3

20. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ahhh lief he! :D

Deel Deze Pagina