Zwangerschap en overgewicht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jingels, 11 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik ben vrij snel zwanger geraakt ( 3e cyclus na stoppen met de pil). Ik ben lang ( 1.85) maar heb daarnaast behoorlijk overgewicht.
    Nadat ik een aantal maanden terug met het Sb-dieet behoorlijk ben afgevallen ( ruim 15 kg), hou ik haar gezonde methode van eten aan en dat gaat goed, ik ben niet meer aangekomen.
    Net als de meeste vrouwen vind ik het altijd heel erg vervelend om over mijn postuur en gewicht te praten helemaal bij vreemden.
    Mijn vraag is dan ook, zijn er meerde vrouwen met het zelfde probleem als ik die al naar de Vk geweest zijn...en hebben ze daar enige reactie op hun postuur gekregen? Ik ben heel benieuwd.

2. simalex

simalex Bekend lid

hey jingels.

ik ben ook iemand met een paaaaar kilos teveel. Ik heb ik juni/juli hier een heel topic over opgestart met heel veel reacties, anders moet je ff zoeken op 'overgewicht'

Groetjes Simone

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    tnx

4. Lizzy

Lizzy Bekend lid

5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Jingels.

Ook ik heb een "paar" kilootjes teveel.
    Het enige commentaar wat ik daarop kreeg was dat ik vanwege mijn overgewicht beter in de gaten gehouden moet woet worden voor zwangerschapssuiker. Nou, dat valt dus wel mee!
    Succes!

5. toestoes

toestoes Lid

2 jun 2006
    11
    0
    1
    Vrouw
    Begeleider
    Aruba
    Hoi Ik heb ook heel veel kilos te veel maar de vk zei alleen maar dat ik een extra echo nodig had en bij het horen van het hartje vond ze het moeilijk om te doen en ook bij het ligging bepallen van mijn placenta.

6. Niet meer actief

idd ;)

7. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Hoi, ik ben dus eerst 15 kg afgevallen, toen mocht ik met de behandeling beginnen. Ik woog dus met de behandeling 90 kg.
    Voordeel is wél, dat ik geen zwangerschapsstriemen heb! Mijn huid was die extra kilo's nog gewent. :)

8. annechien

annechien Actief lid

26 aug 2006
    126
    0
    0
    mama
    friesland
    hey meid..
    ik ben ook zo iemand met aardig wat overgewicht.
    ik ben een aantal weken geleden voor het eerst naar de vroedvrouw,en zij vondt het helemaal niet erg die overgewicht,ja ze zei daar doe je nu niets aan hoor haha..heel vriendelijk,en helemaal niet negatief dus,dat gaf mij alweer een heel fijn gevoel.
    ze zei zolang ik de baby enz..kan voelen is er niets aan de hand..

succes meid!!

liefs annechien

9. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Mijn zus heeft een heleboel overgewicht. Van haar zwangerschappen weet ik dat zij erg op haar bloeddruk moest letten. Mensen met veel overgewicht hebben de neiging een hoge bloeddruk te hebben. Maar ik denk dat je VK of gyn daar alles van weten en je goed in de gaten houden. Verder denk ik echt niet dat ze nare opmerkingen zullen maken. Overgewicht en zwangerschap gaan volgens mij prima samen hoor. Dus lekker genieten..

10. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    pff hier nog iemand met hetzelfde probleem, ik moet morgen voor het eerst na de VK en zie er zo tegenop om me te laten wegen daar, zelfs me vriend weet niet wat ik weeg!!!!

hier maak ik me al de hele week druk over....

11. hardloper

hardloper Niet meer actief

ja, elke keer wegen, das wel vervelend, maar ik kwam gelukkig niet te veel aan. en de verloskundigen hebben nooit iets over mijn figuur gezegd... het enige is dat je als je over de 100 kilo komt bloed moet prikken voor zwangerschapssuiker. had ik niet(suiker), en ook geen hoge bloeddruk, maar das het enige wat ze volgens mij meer in de gaten houden...

en voordeel is dat je veel sneller echt heel zwanger lijkt, en je hoeft je gelijk veel minder druk te maken over je figuur en buik inhouden enzo...

lijnen heb ik allang opgegeven, en sindsdien ben ik niet meer aangekomen. (ook niet afgevallen trouwens...)

groetjes, lidwina

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb ook wat overgewicht...
    Moet donderdag voor het eerst naar de VK! Ben héél benieuwd wat ze bij mij zou gaat zeggen!!!! Kijk ook wel een beetje op tegen die weegschaal :confused: Ik ben namelijk diep "in denial" :)
    Ach jaaah... we zullen zien :oops:

13. annechien

annechien Actief lid

26 aug 2006
    126
    0
    0
    mama
    friesland
    hey meiden ik ben dus laatst geweest,maar hoefde me helemaal niet te wegen hoor!!!ze zei dat dat niet zo heeeeel erg belangrijk meer was..ik moest gewoon zeggen wat ik zelf dacht..
    hoop dat jullie schrik nu een beetje over is!hahaa

14. mieke

mieke Bekend lid

hoi allemaal

ik als als de dood om naar de vk tegaan de eerste keer
    bang dat ik daar ook er flink van langs zou krijgen door mijn overgewicht

dit alles met dank aan mijn dokter en vervangende ha
    heel mijn leven heb ik al overgewicht
    en heb er altijd erg mee gezeten
    totdat ik mijn man heb ontmoet die vond me goed zoals ik was en heeft me geholpen om er overheen te komen
    met als resultaat dat ik ook een aantal kilo's kwijt raakte
    door de rust die ik in mezelf had gekregen

maar sinds wij zijn samen gaan wonen heb ik dus een andere ha
    en dat mens kan ik echt schieten :evil:
    het maakt niet uit waar ik voor kom alheb ik pijn aan mn pink
    dat komt allemaal door mn overgewicht
    dat mens maakt me stapel gek

toen ik ondekte dat ik zwanger was
    ging ik naar de ha maar mijn eigen ha was met vakantie
    en kreeg ik de vervanger
    ik blij maar helaas die deed precies t zelfde
    ja dametje zei hij dan hoef je niet meer aan te komen he tijdens de zwangerschap want das echt niet nodig
    en mijn moeder zei altijd
    groote vreeters worden niet geboren maar worden gemaakt :evil: :confused: :evil: :evil: #-o

ik was zo teleur gesteld en boos ik ging voor mijn zwangerschap
    en wat kreeg ik ja de preek

bij de verloskundige ging het goddank heeeeeeel anders
    ze zei alleen dat ik op suiker gecontroleerd zou worden
    maar verder geen probleem hoor

van mijn eigen ha moest ik op suiker laten prikken en cholesterol en
    bloeddruk want dat zou bij mij allemaal slecht zijn
    nou ik heb ze dr met dr neus in gevreven
    ik had niks en ben zo gezond als een vis hahahaha :evil:

sorry voor mijn lange verhaal maar moest t ff kwijt

veel liefs mieke

15. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    ik heb ook enkele kilotjes te veel! toen ik bij de gyne ging om hem te zeggen dat we zwanger wilden worden raadde hij mij aan om naar een diëtiste te gaan! Heb ik even gedaan maar ik had er geen motivatie voor! Toen ik dan bij hem ging nadien heeft hij daar niets meer over gezegd. Toen ik juist zwanger was heb ik een bloedtest laten doen bij de HA en die ging mij de resultaten geven voor de gyne. Bij de gyne afgegeven en wat bleek... mijn waarden waren allemaal super goed! Nog maar weinig gezien! Dus mijn overgewicht maakt mij niet ongezonder dan een persoon met een normaal gewicht!
    IKKE BLIJ!!!

16. mieke

mieke Bekend lid

ik kan t gevoel bianca

veel liefs mieke

17. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Ik heb zelf ook last van veel overgewicht, de vk had heeft alleen gezegd dat ik met mijn huidige gewicht al overgewicht had, maar ik kreeg geen preek. Ze was wel heel vriendelijk om van te voren te vragen of ik problemen had met als ze het gewicht bij zouden houden. Ja ik weet toch wel dat ik te zwaar ben, en ik schaam mij er helemaal niet voor.

Ondanks dat ik aan de zware kant ben, ben ik tot heden maar 8,2 kg aangekomen, ik let dus wel enorm op mijn eetpatroon, want ik heb geen zin om 30 kg aan te komen, want dan kunnen ze mij rollen, ik ben daarnaast ook een klein vrouwtje.

Groetjes Monique76

18. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    nou ik ben gister na de VK geweest, en hoefde niet op de weegschaal, alleen vroeg ze wat ik voor de zwangerschap woog, ikke blij want dat was iig minder als nu, omdat ik nu ben aangkomen vn en zwanger zijn, en stoppen met roken en stoppen met lijnen.

me VK zei meid maak je er niet druk om, het is beter voor je baby om niet te roken en gezond te eten (niet lijnen) en wat meer aan te komen, dan wel roken en wel lijnen en minder aankomen.

dus mijn dag was weer helemaal goed!

19. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    Hier nog iemand met aardig overgewicht, en het wordt alleen maar erger, niet lang meer en dan ben ik ook 100kg.......... shit hoor, had gehoopt nooit boven de 100 te komen maar dat gaat me niet lukken, zeker niet nu je niet mag lijnen....

20. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    eej dames...

hier ook 1 met overgewicht...
    ik zelf heb er geen last van, mijn VK ook niet heb er niks over gehoord en ben al een paar keer geweest.

wel was ik bang toen ik die MK in maart kreeg en ik nagecureteerd werd, bang dat ze zouden zeggen dat ik te zwaar zou wegen voor een operatie, maar ook daar niks geen probleem...
    ja het is maar waar je aan denkt he op dat moment ;)

ik krijg van niemand een negatieve reactie ben blij toe ook, want ben al zelf heel onzeker over mijn gewicht pfff

en dan kom je bij de arbo arts en die gogemerd zegt tegen mij??? zo en doe je ook nog wat aan je gewicht?
    botter kon het niet en maakte ook de opmerking... volgens mij mag je niet lijnen als je zwanger bent of wel dan?
    werd er echt boos om bah.. ( en dat zegt hij tegen een zwangere die mutje vol zit met hormonen!!! )

maar goed voor de rest voel ik me prima en mn mannetje kan er wel is een grapje om maken als hij me nodig heeft en ik ff niet luister hihihih dan word ik BOLLETJE genoemd en hij weet dan hoe ik ( duivels) reageer hahahahhahah
    en dat vind hij dan helemaal geweldig!
    kan er daarna zelf ook wel om lachen want ik weet dat hij het niet meend...

nou meiden groetjes en tot horens...

Deel Deze Pagina