Hoe leer ik mijn kind zelf spelen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jannn, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik weet het: kheb vanaf het begin van zijn geboorte verkeerd gedaan. Met het idee dat ik het wel goed deed.

Ik nam m overal mee naar toe in huis.
    Als ik ging aankleden legde ik m in de badkamer op een aankleedkussen..
    Als ik de was even snel ging ophangen. Legde ik m op een kleed op zolder etc etc.

Nu is hij ondertussen 16 maanden oud en loop de hele dag achter mijn aan...
    Hij speelt nooit eens lief zelf.. Alleen maar aandacht wil hij..

Wie herkent dit.. En heb je tips voor mij??

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Tja, ik laat mijn dochter ook niet alleen hoor. Ze is nu 14 maanden.
    En idd ze kan zichzelf nog niet goed vermaken, maar heb er nooit aan gedacht dat het daar van zou kunnen komen.

Dus eh haha, veel heb je hier niet aan, maar ik denk niet dat het echt daar mee te maken heeft hoor. Of ik ben zo naief...:D

Ik blijf wel even mee lezen.

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Daan: Ik denk het wel hoor!! Als je sommige kindje ziet joh. Die spelen de gerust een uur met 1 autootje. Hij heeft het nu 5 minuten alweer gezien en wil bij mij zijn!

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ja, hier hetzelfde. :(

Nou, ben benieuwd wat anderen hier over te zeggen hebben.

Ik zie ook geen andere mogelijkheid, ja even in de box, maar daar wordt ze gillend gek.

Ze is nu net in die fase dat ze kruipt en langs loopt, dus haar even 'rustig' alleen laten is er niet bij.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Haha.. heel herkenbaar. Justin is gewoon geen alleenspeler. Een zoontje van een vriendin van mij is psies t zelfde als Justin, maar t andere zoontje maak je blij met idd een autootje en is er uuuuren zoet mee.. Mijn kind is een knutselkind en raakt heel snel op alle dingen uitgekeken helaas. Daar kun je niks aan doen hoor. Heb zelf ook alles geprobeerd.

6. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hier is de box alleen weg omdat hij dat gewoon niet wilde..
    En ik ga niet naar boven als hij keihard huilt..

Hij loopt wel al 4 maanden dus dat scheelt dan wel weer.

@ Patroeska: Het zit dus eigenlijk in het kind en veranderd niet zo snel denk je??

7. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Meiden, is dit niet gewoon heel normaal gedrag voor een kindje van die leeftijd?! Wij wonen in een flat dus alles gelijkvloers en ik ging dus lekker even rustig douchen met Mischa in de box of in de kinderstoel met een broodje, ideaal. Maar hij deed dat ook altijd, en nog steeds, heeeeeeel de dag achter me aan lopen. Hij wil alleen met mama spelen, niet alleen. Gisteren nog met de verpleegkundige van het cb over gehad omdat ik ook dacht dat ik iets fout deed, hij doet dit namelijk alleen bij mij. Zij vond het heel normaal, hij is nog jong dus kan niet lang met iets alleen spelen. En mama is gewoon zijn alles... Is juist heel gezond volgens mij.

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ja, zie je wel. Dacht het wel, maar begon te twijfelen toen ik het verhaal van Jannn las.

Overigens heb ik ook weinig rust in mijn kont, dus Noor lijkt in dit opzicht ook wel op mij (op dit moment:D).

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ mamavanmischa: Dus het is niet gek? Maar hoe komt het dan dat sommmige kindjes een uur met 1 speelgoedje kunnen spelen.
    Net weer onder het koken. Kdacht dat ik gek werdt!
    Hij bleef maar aan mij trekken. Toen heb ik een pan gegeven. Met allemaal theelepeltjes.. En een deksel. Daar zat hij heel zoet mee te spelen gelukkig..

@ Daan: Ik heb ook geen rust in mn kont :D
    Kzit bijna nooit!

10. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hee Jannn, mijn baby een stukje jonger!! Hier was het ook noppes. Sinds een maand gaat het veel beter. In de box wel een HALF uur lief spelen. Maar dan moet ik er niet bij zijn, als ze me ziet wil ze er wel uit. Ik hoop dat het zo blijft.. Inderdaad, onder het koken (wij hebben een dichte keuken-kamer) zit ze bij me en speelt met schaaltjes en lepeltjes ;) Geweldig echt he. Succes!

11. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden,

Ik heb dus idd geluk als ik het zo lees, Fay kan zich echt uren vermaken alleen, soms merk ik werkelijk niet eens dat ze er is;) Nee maar ff serieus. Ze speelt gewoon graag alleen, soms komt ze weleens met iets aan, een boekje o.i.d en dat mag ik dan even voorlezen maar ze is het al gauw zat en gaat dan weer alleen verder. Het is heel makkelijk dat geef ik toe, maar soms vind ik het wel jammer dat ze niet graag samen speelt. Maar dat komt wel als ze wat ouder is. Echt tips heb ik helaas niet, het is vanzelf gegaan, hoewel ik haar wel altijd in de box heb gelegd en gezet en ook al ging ze huilen, liet ik haar toch even gaan, dan stopte ze al gauw met huilen als ik uit beeld was en ging ze lekker spelen.

12. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Jij heb geluk jojo23!!
    Heerlijk lijkt me dat? Speelt ze wel met andere kindjes of dat niet?
    Dan doet mijn zoontje dan weer wel heel erg..

13. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja ik heb idd geluk ja als ik het zo lees haha.
    Op het kinderdagverblijf speelt ze heel graag met de andere kindjes en is ook niet hebberig ofzo, ze deelt het speelgoed graag en gaat niet huilen als een kindje iets afpakt. Dat doet ze vaak wel als ik iets wil pakken van haar, dan wordt ze wild haha. Soms zit ze zo in haar spel dat ik echt 3x moet roepen voordat ze op kijkt. Ze is dan echt geconcentreerd bezig.

14. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    En loopt ze al??

Soms lijk ik wel een duidelijk structuur te zien in bepaalde kindjes..
    Rustige kindjes, spelen lief en slapen goed maar lopen later..
    Drukke kindjes, spelen wat minder lief (;)) slapen minder goed, maar lopen juist snel.

15. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Haha hoe is het mogelijk? Ze loopt nog niet,ze kan het wel hoor een paar meter, maar ze doet het niet, ze slaapt altijd perfect, vanaf dat ze 6 weken is heeft ze altijd goed geslapen...dus het klopt idd wat jij zegt! Bizar!

16. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ja pas sprak ik ook al iemand die precies zoals mijn zoontje is en wel heel snel liep.

Mijn zoontje liep met 1 jaar. Tot een jaar altijd slechte nachten gehad.. Zichzelf niet kunnen vermaken.

17. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Het lijkt me idd wel heel erg vervelend, maar hoe je het zou kunnen leren? geen idee, heb je het al bij het cb gevraagd, om tips om het te stimuleren?
    ff offtopic, ga je morgen testen?? haha zie het in je banner en ben benieuwd of de pendels uitkomen, laat je het weten?? ben niet nieuwsgierig ofzo:D

18. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Nee ben gisten op het cb geweest. Heb je nog vragen?
    Nee hoor.. Kom ik thuis achter dat ik WEL vragen heb..
    Gelukkig hebben we ZP nog.

Deze banner geeft aan dat ik morgen kan testen.
    Banner van zp geeft aan dat ik zondag pas kan testen.
    Dus ik test zondagochtend voordat ik naar mn werk gaat.
    Kzal het dan hier wel even laten weten ;)

Kheb alleen nog 1 digi leggen. De rest allemaal al verspild..

19. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ben zeer benieuwd!!!

20. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi hoi,

hier hebben wij ook mazzel. Zoey kan ook erg goed spelen. Zelfs in de box nog. In de box leg ik boekjes neer en dan gaat ze lekker zitten lezen (handig als je zelf even een momentje hebt waarop je niet op wilt of kan letten, bv. tijdens het afwassen). In de woonkamer staat haar speelgoed en daar gaat ze ook echt al mee zitten spelen en best al een poosje kan ze zichzelf goed vermaken. Ze speelt ook echt al gebeurtenisjes na. Zit ze echt met de poppetjes van de boerderij over de grond heen te lopen en ze laat ze in de bus meerijden en zelfs lijkt het erop dat ze ze met elkaar laat 'praten'.

Jann, wat jij daar zo zegt zou hier dus heel erg kloppen. Zoey is ook een late dame. Loopt nog niet, ging ook laat kruipen en zitten, neemt echt haar tijd op het motorische vlak. Maar slapen gaat top, echt vanaf dag 1 sliep ze heerlijk. En spelen ook dus, heel lief kind ook. Wat me ook opvalt is dat deze kindjes vaak dan wel weer snel zijn op spraakgebied. En ook met dingen begrijpen.

Ach ja, ieder kind is anders. Kan me alleen voorstellen dat het soms best lastig is. Zie dat ook om me heen bij vriendinnen. Die lopen echt achter hun kleintjes aan te rennen. Als ze al heel vroeg kunnen lopen, begrijpen ze nog helemaal niet wat nee is natuurlijk.

Deel Deze Pagina