Vanaf wanneer volkorenbrood?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door merah, 3 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vanaf wanneer mogen ze ook alweer volkorenbrood?
    Om nu speciaal voor Ties wit of lichtbruin brood te halen...

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ze zeggen vanaf een jaar, omdat de darmpjes het niet eerder aankunnen...
    Maar ik hou me er niet zo streng aan, bij de eerste wel, die was supergevoelig (kma, reflux), maar deze dame pakt wat ze pakken kan en heeft de eerste volkorenkorsten al weggewerkt zonder probleem ;)

3. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Die van mij krijgt het al ruim een maand. Geen enkel probleem. Hij smikkelt zich suf!

4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat dit een ding was. Wij eten alleen volkoren brood (of spelt) en beiden dochters hebben dat vanaf een maand of 6 a 7 ook gewoon gekregen. Zowel de jongste als de oudste zijn/waren als baby enorme broodeters en eten met gemak drie sneetjes per dag. We hebben nog nooit problemen ondervonden met de stoelgang of met wat dan ook. Misschien hebben we gewoon geluk gehad... Voel me wel een beetje stom dat ik dit niet wist ;).

5. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Ik heb het al vanaf het begin gedaan. Met 6 mnd dus. Tarwebrood ben ik zowieso niet zo dol op. Het is minder voedzaam en vezelrijk.

6. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hier nooit iets anders dan volkoren en spelt gegeven. Wit brood zit geen voedingsstofje in, dus nee, hier gewoon altijd volkoren brood. Al moet ik erbij zeggen dat het een tijdje duurde voor ze echt een boterham in z'n geheel kreeg. Heel lang was het een korstje of stukje van ons brood.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier vanaf een jaar, maar beide gevoelige darmen vanwege kma.

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Binnen no-time was het weg, hahaha
    (Foto op z'n kant. Een raadsel waarom...)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,6 KB
      Weergaven:
      6
  9. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Kijk, baby's weten gewoon wat goed voor ze is! :D

10. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Onze zoon laat ik op broodkorsten sabbelen. En ik heb eigenlijk er niet bij stil gestaan dat volkoren brood misschien nog geen goed idee is. Zelf vind ik bruin brood veel lekkerder 😁
    Alleen echt stukjes gaan er nog niet zo goed in. Hij gaat er vaak van kokhalzen. Het CB gaf als tip er boter op te doen. Doen jullie dat?

11. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Wat een heerlijk ventje!

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dank dank! Gezien z'n postuur heeft hij eigenlijk nig geen brood nodig denk ik, Ahaha.

Wat betreft de boter: hier nooit gedaan. Mijn oudste ging met 1 jaar nog steeds kokhalzen van brood. Deze bink van 7 maanden vindt het geen enkel probleem. Sabbelt het zelf wel zacht.
    Zal denk ik ook per kind verschillen.

13. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat wist ik niet eens *oeps*
    Hier vanaf dat hij brood mocht tarwe of volkorenbrood gehad. Nooit ergens last van.

14. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.712
    4.032
    113
    Overijssel
    Bij mij werd volkorenbrood aangeraden door de wijkverpleegkundige van het cb! ik wilde braaf beginnen met tarwebrood;)

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.219
    10.845
    113
    Ik ben met 7 maanden begonnen met brood, gelijk fijnvolkoren. Sinds 9 of 10 maanden eet hij of nog fijnvolkoren, of als t zo uitkomt hetzelfde meergranenbrood als wij (ik let er wel op dat er geen hele tarwekorrels in zitten) Dus ja, die fijnvolkoren kocht ik wel speciaal voor hem.

En toen hij met 10 maanden door zijn pak 8+ papgranen heen was, en ik dat in meerdere winkels niet meer kon vinden, heb ik gewoon 12+ gepakt. Hij vindt het best 😜

16. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Wij vanaf het begin gewoon volkoren gegeven, ging propleemloos. We hebben in het begin stukjes brood verkuimeld en in een beetje fruithap gemengd. Daarna elke dag in verhouding minder fruithap en meer brood. Boter pas toen de verhouding fruithap zo klein was dat het beleg werd. Ons zoontje had koemelkallergie ,maar het is volkomen zonder problemen verlopen :)

Deel Deze Pagina