Vanaf wanneer mogen ze ook alweer volkorenbrood? Om nu speciaal voor Ties wit of lichtbruin brood te halen...
Ze zeggen vanaf een jaar, omdat de darmpjes het niet eerder aankunnen... Maar ik hou me er niet zo streng aan, bij de eerste wel, die was supergevoelig (kma, reflux), maar deze dame pakt wat ze pakken kan en heeft de eerste volkorenkorsten al weggewerkt zonder probleem
Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat dit een ding was. Wij eten alleen volkoren brood (of spelt) en beiden dochters hebben dat vanaf een maand of 6 a 7 ook gewoon gekregen. Zowel de jongste als de oudste zijn/waren als baby enorme broodeters en eten met gemak drie sneetjes per dag. We hebben nog nooit problemen ondervonden met de stoelgang of met wat dan ook. Misschien hebben we gewoon geluk gehad... Voel me wel een beetje stom dat ik dit niet wist .
Ik heb het al vanaf het begin gedaan. Met 6 mnd dus. Tarwebrood ben ik zowieso niet zo dol op. Het is minder voedzaam en vezelrijk.
Hier nooit iets anders dan volkoren en spelt gegeven. Wit brood zit geen voedingsstofje in, dus nee, hier gewoon altijd volkoren brood. Al moet ik erbij zeggen dat het een tijdje duurde voor ze echt een boterham in z'n geheel kreeg. Heel lang was het een korstje of stukje van ons brood.
Onze zoon laat ik op broodkorsten sabbelen. En ik heb eigenlijk er niet bij stil gestaan dat volkoren brood misschien nog geen goed idee is. Zelf vind ik bruin brood veel lekkerder 😁 Alleen echt stukjes gaan er nog niet zo goed in. Hij gaat er vaak van kokhalzen. Het CB gaf als tip er boter op te doen. Doen jullie dat?
Dank dank! Gezien z'n postuur heeft hij eigenlijk nig geen brood nodig denk ik, Ahaha. Wat betreft de boter: hier nooit gedaan. Mijn oudste ging met 1 jaar nog steeds kokhalzen van brood. Deze bink van 7 maanden vindt het geen enkel probleem. Sabbelt het zelf wel zacht. Zal denk ik ook per kind verschillen.
Dat wist ik niet eens *oeps* Hier vanaf dat hij brood mocht tarwe of volkorenbrood gehad. Nooit ergens last van.
Bij mij werd volkorenbrood aangeraden door de wijkverpleegkundige van het cb! ik wilde braaf beginnen met tarwebrood
Ik ben met 7 maanden begonnen met brood, gelijk fijnvolkoren. Sinds 9 of 10 maanden eet hij of nog fijnvolkoren, of als t zo uitkomt hetzelfde meergranenbrood als wij (ik let er wel op dat er geen hele tarwekorrels in zitten) Dus ja, die fijnvolkoren kocht ik wel speciaal voor hem. En toen hij met 10 maanden door zijn pak 8+ papgranen heen was, en ik dat in meerdere winkels niet meer kon vinden, heb ik gewoon 12+ gepakt. Hij vindt het best 😜
Wij vanaf het begin gewoon volkoren gegeven, ging propleemloos. We hebben in het begin stukjes brood verkuimeld en in een beetje fruithap gemengd. Daarna elke dag in verhouding minder fruithap en meer brood. Boter pas toen de verhouding fruithap zo klein was dat het beleg werd. Ons zoontje had koemelkallergie ,maar het is volkomen zonder problemen verlopen