Ik begin het nu zat te worden. Maar ik heb wel al 2 kinderen die gewoon om 6:30 wakker zijn, gewoon naar school, zwemles, sport en peuterspeelzaal moeten. S avonds moet er natuurlijk op een redelijke tijd een gezonde maaltijd op tafel staan dus ja ik begin het echt beu te worden! En natuurlijk helpt mijn man maar die moet ook gewoon naar zn werk... Hoe relaxt was het bij mn eerste zwangerschap pffff
Vanaf week 17 giga bekkenpijn, maar het werd pas echt zwaar bij week 30. De nachten niet meer kunnen slapen omdat het omdraaien in bed ontzettend pijn deed, Nauwelijks nog kunnen lopen, en zowat 24 uur per dag met harde buiken en pijn liep. Uiteindelijk zouden ze me inleiden met 38 weken, alssssssss dit mogelijk was. Nou, je voelt het al aankomen, het was niet mogelijk, zat gewoon potdicht, en uiteindelijk door moeten lopen tot 41.3 Dus ja, het was zwaar, maar niet overdreven zwaar. Als je later het wondertje in je armen hebt liggen, weet je precies weer waarvoor je het allemaal deed. Ik ben nu 5 weken zwanger, en we zullen zien hoe het dit keer gaat.
Ik vind het nu al wel zwaar worden, vooral omdat mn buik in de weg begint te zitten, en omdat mijn bloeddruk laag is ben ik al heel snel moe.
Bij de eerste bij 7 weken. Ik ging door mijn rug, en heb de hele zwangerschap pijn gehad. En bij deze: vanaf vandaag Het liep allemaal wel lekker, maar ben vandaag (einde van drukke week) eerder naar huis gegaan vanwege pijn in mijn bekken. Hoop wel dat t met een beetje rust allemaal weer bijtrekt. Maar wees niet bang. Ik heb een tijd terug op een verjaardag gezeten waar een zwangere bij was, die met 39 weken zich nog helemaal lekker voelde. Het enige wat ze te klagen had, was dat het irritant begon te worden dat andere mensen vonden dat ze wat meer moest klagen . Dus dat zou jou ook zomaar kunnen gebeuren. Geniet maar lekker zolang je je lekker voelt. En wordt t minder. tja... dan is dat maar zo. Ik luister hier regelmatig naar een nummer van Bruce Springsteen (ok niet orgineel van hem, maar dat boeit verder neit t is een lekkere uitvoering) met de tekst "Hold on, hold on, Keep your eyes on the prize, and hold on" helpt wel als t effe zwaar is
Er zit zon verschil in zwangerschappen. Ik had er meer van verwacht i.i.g.. Bepaald positief is het niet. Tot 12 weken hondsberoerd geweest, vanaf 14 weken bij de fysio ivm bekkeninstabiliteit, inmiddels bijna 3 weken in de ziektewet. 2 ziekenhuisopnames achter de rug, galstenen blablabla.. Ik kan mn eigen huishouden amper meer bijhouden, doet me teveel pijn, slaap geen uur door per nacht.. door de pijn en een buik die in de weg zit.. Ik baal, en ben blij als mn meisje er is! We zijn dolblij met ons ukje, maar de zwangerschap zelf is gewoon pech.. Ach, positief gekeken, we zijn over de helft! En met ons meisje gaat t wel goed, in tegenstelling tot dr moeder
Ik ben mijn zwangerachap door gerold en heb het niet echt zwaar gehad. Hield wel veel vocht vast maar verder viel het allemaal erg mee. Ik ben de dag voor mijn bevallig (39,4 wk) nog de hele dag gaan shoppen. Nergens last van gehad. 'S nachts is de bevalling begonnen. Ik had best nog wat langer zwanger willen zijn
Eigenlijk vanaf het moment dat ik met verlof ging.. Voor die tijd nog 'gewoon' kunnen werken (>40 uur) met een kleine van 3,5 die rondloopt. Tuurlijk wel wat kwaaltjes en moe, maar dat ging. De eerste week thuis ging ook nog, maar daarna echt klachten van de lage bloeddruk die ik al die tijd al had, het gewichtsverlies, de warmte etc. Nu 39w3d, maandag word ik ingeleid.. zou blij zijn als ik me daarna weer een beetje mezelf voel en niet meer ga flauwvallen enzo...
ik heb dat punt bij mijn eerste nooit bereikt en hoop dit ook nu bij de tweede niet te bereiken. Nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn man me dit x echt zo enorm veel uit handen neemt. Ik doe bijna niks in het huishouden, mijn dochter speelt heel veel buiten en is verder heel lief. Dus ik ga werken, haal mijn dochter op, kook, eet en ga op de bank liggen (nja zo ongeveer dan he )
ik vind zwanger zijn echt vreselijk. bij de eerste waren mn hormonen zo vreselijk bezig dat ik al helemaal overstuur raakte als er een aangereden beest langs de snelweg lag. toen met 32 weken de ziektewet in gegaan in kon niet meer en was helemaal stuk. en toen ging het wel weer beter was een verademing dat ik geen verplichtingen meer had. bij de 2e had ik vanaf 13 weken hoge bloeddruk en vanaf 16 weken moest ik rust houden. ik voelde me verschrikkelijk mn conditie werd compleet weggevaagd nu bij de 3e zit ik vanaf 23 weken in de ziekteweten moet ik rust houden weer ivm mijn bloeddruk en weer is mn conditie aan het weggaan. als ik de trap op loop ben ik kapot als ik boven ben. ik heb gelukkig goede dagen dan heb ik wel veel energie. maar meestal doe ik dan eigenlijk net iets te veel waardoor het de dag erna weer in klapt. nu heb ik nog 2 kids rondlopen van 3 en 5 en zijn we al het hele jaar aan het verbouwen. eerst onze slaapkamer (die heeft nu en serieuze inloopkast) daarna de woonkamer nu nog steeds de zolder daarna nog het slaapkamertje van mn zoontje en dan uiteindelijk de babaykamer pppfff moet zegge dat het verbouwen geestelijk veel energie kost, ik ben er zo klaar mee ik wil een babykamer en de spulletjes nerzetten. maar ik moet nog even geduld hebben
Ik vind de hele zwangerschap al zwaar en ben nog maar 13 weken Vreselijk veel last van misselijkheid, overdreven vermoeid. Ik heb gewoon geen energie. Elke week moet ik wel een paar dagen thuis blijven van het werk. Op zes maanden moet ik verplicht met zwangerschapsverlof omdat het werk te zwaar is, ben daar echt naar aan het aftellen. Ik hoop dat het over enkele weken wat beter word en ik toch nog kan genieten van de zwangerschap. Bij de eerste was het ook heel een moeilijke zwangerschap, maar nu voel ik me nog erger...
Tot en met 22 weken zeer vermoeid en misselijk geweest, daarna ging het eindelijk wat lekkerder. Sinds een paar dagen echt veel last van mijn buik die in de weg zit, rugpijn , maagzuur en benauwd. Ik weet gewoon niet meer hoe ik moet zitten. Gelukkig zei een dame op de cursus me dat het een tijdelijke fase kan zijn, net een groeispurtje gehad en weer even wennen aan hoe je lijf aanvoelt. Ik hoop het maar, ik moet nog een week of elf. Moet ik er wel bij zeggen dat we momenteel in een grote verbouwing wonen: we hebben op dit moment geen keuken meer en alle handige hulpjes zoals de wasmachine, vaatwasser etc. kan ik niet gebruiken. Na het storten van de vloer moesten we enkele nachten ergens anders slapen, want we hebben maar 1 ingang in huis. Maar het levert straks wel een huis op wat we fijn vinden om in te wonen en een lief zoontje, waar ik heel nieuwsgierig naar ben!