Hoe ziet/zag jullie dag er de eerste maanden uit met drie (kleine) kindjes? Wij zitten in ronde 1 voor ons derde kindje en ik ben heel heel benieuwd hoe zo'n dag eruit ziet.. Vonden jullie het een hele grote stap, van 2 naar 3? Is het goed te doen met naar school brengen en halen? Ik wil eigenlijk alles weten wat jullie erover kwijt willen haha..
Gek genoeg vind ik het makkelijk dan 2. Naar school brengen is even wat planning omdat er 3 in de kleren moeten maar dat is gewoon gewenning. Het is hier niet drukker geworden met 3 alleen wel iets meer plannen. Ik vind het leuker dan 2 kinderen in ieder geval!!
Mijn oudste is 5 en middelste is 3,5. Ze zitten dicht bij elkaar en dat vond ik erg zwaar. Maar na de geboorte hadden ze veel aan elkaar waardoor ze niet de hele tijd aan mij hingen en dat was erg fijn! Maar eerlijk is ook dat ik echt uitkijk naar het moment dat de middelste naar school gaat haha
Haha, dat kan ik me voorstellen! Dat ze straks veel aan elkaar hebben (qua spelen etc denk ik dan? Als jij bezig bent met de baby?) had ik nog niet eens bedacht.. Ook fijn om te weten
Ik heb 3 kinderen, een zoon van bijna 5,5 een dochter van bijna 4 en een dochter van 8 maanden De eerste maanden was appeltje eitje, jongste huilde bijna niet en lag gewoon te genieten van haar grote broer en zus Ik vind het makkelijker als 2 haha, ze rolt gewoon mee in het gezin En als je zelf go with the flow bent is het easy ! Niet te druk maken om vaste slaapjes, gewoon in de wandelwagen laten slapen of soms zelfs in de maxi cosi, Hier was het zo dat ik geen fietskar had, man auto voor het werk dus ik lopen naar school van zoon ( 15/20 minuten) Een schooldag is dus erg druk met lopen 07.00 uur allemaal wakker worden en kleren aan 07.30 dochter fles andere 2 ontbijten 08.00 uur naar school lopen 08.30 terug naar huis lopen Jongste viel dan in slaap in de wandelwagen Om 10.00 mocht ze de fles dus liet ik haar liggen 10.30 klaar met de fles en dan was ze een klein uurtje wakker om vervolgens terug te gaan in de wandelwagen want 11.30 moest ik weer lopen om 12.00 uur bij school te staan 12.20 weer thuis om vervolgens 12.50 weer te lopen want 13.10 begint school van zoon weer, om 13.30 was ik dan weer thuis Om 14.00 uur jongste weer de fles en om 14.45 weer lopen want 15.15 is de school uit. Iets over half 4 altijd thuis Tussen door knutsel en speel ik natuurlijk ook nog met de middelste of gaan we naar de speeltuin en neem ik de fles mee naar de speeltuin Nu is het allemaal wat makkelijk de jongste blijft zo een uur of anderhalf zitten en mag dus mee op de fiets dus af en toe ga ik met de fiets maar het is nog veelal lopen en dat is ook fijn, hondjes mee... De middelste is dol op wandelen met de honden dus het is gewoon ons uitje haha Op dinsdag heeft de middelste logopedie op woensdag de oudste voetbal op donderdag de oudste zwemles en op zaterdag de oudste weer voetbal, andere twee gaan gewoon altijd en ja het is soms wat druk maar er zijn andere ouders die hetzelfde doen dus de middelste heeft op voetbal en zwemles van de oudste altijd iemand om mee te spelen Wij vinden het nu zo makkelijk dat we zelfs over een vierde na denken haha
Bedankt! Leuk om te lezen hoe jullie het doen op een dag. Vooral op schooldagen! Ik heb geen rijbewijs en ook geen fiets haha, maar de basisschool/psz (zit in 1) zie ik vanuit de slaapkamer raam, dus dat dat zo dichtbij is scheelt al.
Bijna vergelijkbaar met Hippo Ik heb 3 kinderen, een zoon van bijna 6, een dochter van net 4 en een zoon van 7 maanden En alles loopt erg relaxt, ook nu nog. De eerste 4,5 maand heb ik niet gewerkt en dat maakte het nog makkelijker. Nu moet ik ook weer werken (4 dagen) maar het maakt niet heel veel uit.. behalve dat ik op tijd bv moet geven. Een schooldag/ kdv 07.00 uur mama & papa wakker, aankleden, onbijt neerzetten en brood smeren 07:30 zoon 1 en dochter wakker maken (of ze zijn al aangekleed beneden) en laten aankleden, daarna aan het onbijt 07.45 zoon 2 aankleden en borstvoeding 08.10 tandenpoetsen 08:15 naar school lopen/fietsen/auto 08:15 zoon 2 naar kdv Wij doen alles met z'n tweeën dus de een brengt de kinderen naar school en de ander de jongste naar het kdv. Op de dagen dat hij niet naar het kdv gaat, is één van de ouders thuis dus dan hoeven we met hem niet te haasten. BSO en KDV zitten bij elkaar dus ik haal ze met z'n drieën op. Op schooldagen (4 dagen tot 14:45 en 1 tot 12:30) gaat de jongste gewoon mee met halen. Nu blijft hij wakker maar anders viel hij in slaap (en dan lieten we hem gewoon slapen in de wagen). Borstvoeding geef ik, en ik geef niet echt op verzoek.. op mijn verzoek dus dat is goed te timen met school ed. Op zaterdag wordt gebalet en gezwommen ook dit delen we op. Papa met de een mee en mama met de andere en dan gaat de kleine man ook gewoon mee. Ik vind van 2 naar 3 eigenlijk niets voorstellen, dit is zo'n makkelijk ventje. Ik moest alleen weer wennen aan het baby zijn.. de andere twee zijn al zo 'groot'.. Het scheelt wel veel dat de oudste twee heel zelfstandig zijn en dat mijn dochter al sinds januari naar school gaat (met 3,5 jaar) Het is super gezellig en iedereen is gek op ons kleine kadootje!
Het lijstje met tijden is voor mij nu precies zo op dagen dat Mira naar de Psz gaat, met 2 kids.. Dus dat is wel fijn om te lezen, zoveel zal dat dus niet verschillen, mits je het goed plant. Blijf vooral doorvertellen allemaal, ook dingen waar jullie tegenaan lopen hoor!
Ik vond het heel erg meevallen, de overgang van 2 naar 3. Hier gaan de oudste twee nog niet naar school, dat maakt het wel wat makkelijker denk ik. De oudste gaat na de zomervakantie naar school, dus dan moeten we een nieuw ritme zien te vinden. Maar de jongste is dan bijna 1, dus het probleem van op vaste tijden een voeding hebben we dan niet meer. De derde is een heel makkelijk meisje. De eerste drie maanden was ik natuurlijk nog thuis met verlof en bracht ik de jongens twee dagen per week naar de opvang. Dan was het 's morgens de jongens wassen, aankleden, eten geven. Pas als zij volledig startklaar waren haalde ik hun zusje uit bed en ging ze meteen in de voetenzak in de maxicosi. En dan de jongens naar de opvang brengen. Ze kreeg dan de fles als we weer thuis waren. Ook nu nog is ze een rustig meisje, die zich goed zelf kan vermaken. Maar ook met haar broers heeft ze de grootste lol en dat is geweldig om te zien. Het is druk met drie kleintjes, maar het is vooral genieten!
Mijn kinderen waren net 6 en 4 toen hun kleine zusje geboren werd. De eerste weken was even wennen, maar ik vond het zo meevallen! Van 2 naar 3 was voor mij echt het makkelijkst (tov van 0 naar 1 of 1 naar 2). Je bent al gewend om je aandacht te verdelen en de 2 oudsten waren toch al enigszins zelfstandig en sliepen vrijwel alle nachten door. Tijdens mijn verlof was het echt peanuts, 3 kinderen combineren met werken was pittiger, halen en brengen, ik pendel wat op en neer , maar ook dat went. Maar... (en daar was ik al voor gewaarschuwd door andere moeders met 3 kinderen), nu vind ik het wel zwaar, hoor. De jongste is nu een dreumes en daar heb je handen vol aan. Kruipt overal heen, zit overal aan, zit dus ook grote broer en zus erg in de weg. Kan alleen nog maar slapen in eigen bedje op bepaalde tijden, dus je moet alles weer erg om dat middagslaapje heen plannen. De huil- en driftbuien waar de oudsten 2 last van hebben en over klagen. Een pasgeboren baby is wat dat betreft heel wat makkelijker . Ik kon ook makkelijk de oudsten aandacht geven (boekje lezen e.d.) met baby op schoot, maar dat kan nu ook echt niet meer. Maar goed, dat is een fase en mijn oudste dochter is helemaal verzot op haar zusje en speelt ook regelmatig met haar. Ze houden elkaar inderdaad ook bezig. Mijn jongste vind ik een makkelijk kindje, maar soms denk ik ook dat dit ook aan mezelf ligt, ben zelf natuurlijk een stuk relaxter en ervaren geworden .
Wat leuk om al deze verhalen te lezen Hier moet eerst nummer 1 nog komen, haha maar de wens voor een groot gezin is er wel. Daarom leuk om ervaringen te lezen en zo ook te zien dat het lang niet zo zwaar/moeilijk is als soms gedacht of gezegd wordt, al hoewel het natuurlijk niet altijd een eitje zal zijn Ben benieuwd naar nog meer verhalen
Ik denk dat jullie aan mijn reactie niet veel hebben Het is heerlijk met 3 kindjes! En niet veel meer werk dan 2 vind ik... Maar bij mij gaat er nog geen een naar school, dus daarom heb je misschien aan mijn reactie niet zoveel... Omdat wij nooit haast hebben om op school te komen
Als ik deze ronde zwanger ben, ben ik uitgerekend in Februari en heb ik de oudste ook nog thuis. Ze gaat dan zoals nu alleen 3 ochtendjes naar de PSZ Dat lijkt me ook wel ideaal, maar dat heb je niet in de hand natuurlijk.