armpje? beentje? ...?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door brunette02, 17 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brunette02

brunette02 Actief lid

11 okt 2012
    326
    0
    16
    België
    Hallo

Ik ben 27 weken zwanger en ons baby'tje is enorm actief. Ik voel hem stampen van 's ochtends tot 's avonds en de laatste weken zie ik ook vaak mijn buik bewegen.

Ik heb al van alles gevoeld in mijn buik als ik mijn hand leg: stampjes, de ene kant van mijn buik die plots een harde bult wordt, een slang die net van de ene kant naar de andere kant onder mijn huid kronkelt ...

Nu vroeg ik mij af hoe je weet welk lichaamsdeel van de baby je voelt? Een stampje kan bijvoorbeeld het voetje zijn, maar evengoed een handje of een elle boog. Mensen vragen me ook hoe de baby ligt, maar dat kan ik hen echt niet vertellen want ik kan er zelf niets uit afleiden. Soms hoor ik vrouwen zeggen van mijn baby heeft vaak de hik in mijn buik, maar ik weet echt niet hoe ik zou weten wanneer mijn baby de hik heeft en wanneer hij gewoon lekker in het rond ligt te woelen en te stampen.

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

De hik voel aan als constant kleine schokjes...

Ik voel wel eens een kontje draaien,.. Maar voor de rest voel ik ook,nooit of het een voet enz is.

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    In dit termijn is het ook nog erg lastig om dat te onderscheiden. Je kindje heeft nog alle ruimte en kan nog draaien. Dan weer hoofdje boven, dan weer beneden. Op een gegeven moment, als je kindje constant met hoofdje naar beneden ligt, kan hij alleen nog om z'n as draaien en dan is het wat makkelijker om te onderscheiden wat wat is.
    Al moet ik zeggen dat ik nu ook niet echt daadwerkelijk een voetje of een handje voel, maar weet dat het dat is. Voel wel vaak een kontje bij mijn ribbenboog bewegen :D

Ik voel de hik vaak bij mijn stuitje en het is dan idd kleine schokjes die zich redelijk snel achterelkaar opvolgen.

Geniet van dit heerlijke gevoel in je buik! :)

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Meestal is het ook niet te herkennen wat het is. Verloskundige kan het soms wel voelen. In ieder geval het verschil tussen hoofd en billen, maar ik heb dat ook nooit kunnen voelen. Terwijl bij mij de baby wel heel dicht onder mn huid ligt zeg maar. Handjes, voetjes, knietjes en ellebogen voelen aardig hetzelfde dus ik kan nooit voelen wat nu wat is.

Hik zijn inderdaad regelmatige schokjes.

5. Joes1

Joes1 Actief lid

16 jun 2013
    315
    1
    0
    Ik vol ook geen hikjes. Kan nog komen natuurlijk. Heb het idee dat de zachte schopjes de handjes zijn en de hardere schoppen de voeten.

6. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel ook niet het verschil tussen een hand of voet. een kontje wel....
    De hik voelde ik pas na 30 weken, eerst dacht ik huh hoe voelen die andere vrouwen dat toch. maar als je eenmaal de hik gevoeld hebt weet je het meteen

7. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Vind de hik hetzelfde voelen als je zelf de hik hebt, regelmatige schokjes maar dan in je buik...

ik wist ook nooit of ik een arm of een been voelde of dat de kleine haar kont ergens tegen aan zette, maar nu ze ingedaald ligt weet ik hoe ze ligt, dat maakt het wel iets makkelijker ;)

als ze draaide in mijn buik voelde dat letterlijk alsof mijn maag zich omkeerde...maar dat kan nu niet meer, en dat is niet zo erg vind ik hihi ;)
    vraag het anders eens aan je vk...die weten vaak wel wat je moet voelen, of hoe je iets kan herkennen...

8. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    De hik voelde ik gisteren voor het eerst. Denk ook wel dat je dat meteen weet als je het voelt, ik twijfelde in ieder geval niet en heb dit nooit eerder meegemaakt. Het verschil tussen armpjes en beentjes kan ik ook niet onderscheiden, kontje of hoofdje wel duidelijk. Maar als ik echt wil weten hoe ons kleintje erbij ligt, dan zullen ze echt wel een echo moeten maken haha...

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dat draaien voel ik trouwens deze zwschap ook erg goed. De meiden deden dat helemaal niet zo extreem als hun broertje.

10. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Er is mij versteld dat het verschil tussen armpjes en beentjes ligt in hoe hard het 'schoppen' voelt. Handjes voelen een stuk zachter dan een echte schop.

De hik heeft bij mij ook wel even geduurd voordat ik het herkende. Ik voelde wel eens kleine schokjes achter elkaar maar mensen hadden mij verteld dat je hele buik dan heen en weer zou moeten gaan! Nou, bij mij niet dus hoor;)

Laatste keer bij de gyn legde ze even dr handen op mn buik en ze wist meteen dat ze al lekker met haar hoofdje naar beneden lag! ..Nou, een kont kan ik af en toe wel herkennen als er een harde bult opduikt, maar zó goed weet ik nou ook weer niet hoe ze ligt in mn buik!;)

11. Natasja25

Natasja25 Actief lid

3 okt 2011
    153
    0
    0
    Curacao
    De hik voel ik pas sinds een paar weken echt duidelijk meestal savonds als ik op bed lig. onder in mijn buik kleine schokjes ja en dat zie je ook vanaf de buitenkant. Verder voel ik echt in mijn onderbuik gefriemel van kleine handjes dat voelt echt als een soort gekietel aan de binnenkant :) en natuurlijk het gedraai met de billen gevolgd door een aantal keiharde schoppen :)

Deel Deze Pagina