Vanaf wanneer wassen jullie de haartjes met shampoo?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annet73, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hier ook

2. Lientje76

Lientje76 Actief lid

10 aug 2006
    189
    0
    0
    Toevallig vandaag voor het eerst de haartjes gewassen. Eigenlijk alleen aan de onderkant, want ze had flink gespuugd en dat was zo haar haar in gelopen. Normaal die ik het gewoon spoelen met water, maar nu dus de echte shampoo. Eerst inmasseren en ik had een kannetje warm water klaar staan om na te spoelen. Deed het samen met mijn man dus kon het gemakkelijk uitspoelen. Alleen is wel lastiger maar moet toch ook lukken.

Ik heb zo'n badmatrasje waarop ze blijven drijven in het grote bad. Daarin kan je heel makkelijk de haren zelf uitspoelen, want je hoeft de baby niet te ondersteunen.

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier eigenlijk ook al vanaf dag 1. Vigo heeft ook verschrikkelijk veel haar. Wel doen we maar 1 keer per week met shampoo. Andere dagen gewoon met water.

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Inky : Erik ligt/zit in zo'n plastic baby-steuntje.
    Te koop bij Prenatal of babywalz.
    Dan hoef je de kleine niet te ondersteunen :)

5. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ik doe het al vanaf de geboorte, ze had een enorme pruik toen ze geboren werd. Spoelen eerst met een apart bakje water, nu gewoon met de sproeier.

6. inge75

inge75 Actief lid

12 jun 2006
    331
    0
    0
    Gelderland
    ik was de haartjes met shampoo sinds onze dame last heeft van berg. (dit kreeg ze met een week of 4)ongeveer een uur voor ze in bad gaat masseer ik haar bolletje in met baby-olie en dan tijden het badje lekker wassen en weg is de berg.

Groetjes Inge

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vanaf een jaar of 3, en dan nog niet erg vaak. Meestal is water al genoeg om het schoon te maken.

8. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    vanaf dat ze haartjes hebben
    haar wordt toch vettig merk ik
    en ach een klein beetje laat het weer lekker ruiken

9. Niet meer actief

Hier vanaf de geboorte,maar Ruben is ook gezegend met een enorme bos krullen! En dan met babyshampoo. En dan om de 2 dagen, namelijk de dagen dat hij in bad gaat (de andere dagen gewoon wassen met een washandje). Ik spoel het af met het badwater, zeg maar scheppend met mijn hand water over zijn bolletje. En als hij onder de douche is bij ons dan met de sproeier (hij ligt dan op onze knieën). Ik smeer er ook elke dag haarlotion in, dus dan word het wel ietwat vettig van. Maar zijn krullen daarintegen weer heel erg mooi!

Liefs, Tanya

10. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    echt al een bos haar ja knap ventje hoor

Deel Deze Pagina