Tussen een heel klein beetje hoop en vrees

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door muizelijntje, 9 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muizelijntje

muizelijntje Actief lid

12 feb 2015
    159
    28
    28
    Tegen beter weten in blijf ik een heel klein beetje hoop houden. Ik heb vrijdag een echo gehad bij de verloskundige en deze gaf een veel te klein beeld voor de termijn die ik zou moeten zijn. Vandaag moest ik naar de gynaecoloog en ik moet volgende week terug komen voor een echo omdat ze nog niet honderd procent zeker is dat het niet goed is. Ik zou nu rond de 8 weken moeten zijn maar de echo geeft een beeld van 6 weken ongeveer. Vind het zo spannend. Want wat als het niet goed is. Wacht je dan af. Neem ik medicijnen. Pffff, wilde het even van me afschrijven en ervaringen zijn welkom.

2. Blits

Blits Actief lid

12 jul 2013
    117
    16
    18
    Pff.. heftig! Geen ervaring mee, maar wil je wel heel veel sterkte wensen in deze spannende tijd. Hoop op het beste!! Heb je al wel een hartje zien kloppen omdat je nu op de echo een beeld had van 6 weken?

3. muizelijntje

muizelijntje Actief lid

12 feb 2015
    159
    28
    28
    Ze zag wel wat bewegen op de echo wat op hartslag duidde

4. NiBu

NiBu Actief lid

24 nov 2011
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou je een late eisprong kunnen hebben? En zag het beeld er voor 6 weken wel goed uit of had ze ook andere zorgen?

Ik hoop dat het toch goed zit!

5. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Was het sinds de vorige echo gegroeid?

Heb het ook meegemaakt. Het zal echt nog even afwachten blijven tot de volgende echo. En er gebeuren wel gekkere dingen dan een iets andere termijn dan verwacht. Je kunt een latere eisprong hebben gehad, of een late innesteling, en soms kan de embryo een korte groeipauze nemen. Dus hoop houden mag zéker, en ik ga voor je duimen dat het toch goed zit! Wacht nog even af tot het wat meer duidelijk is geworden.

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hier tot 3 keer aan toe gehad, denken dat we rond de 7/8 weken zijn maar bijna niets zien en uitkomen op ongeveer 5 weken, 2 weken verder en 9 weken zwanger :D:D en bij de laatste 2 keren zeiden ze hou er maar rekening mee dat het mis is, waarvan ik van de jongste zei nou nee hoor over 2 weken ben ik opeens 8 weken zwanger en ik had gelijk ;)

7. Marshmallow

Marshmallow Actief lid

9 jan 2017
    148
    4
    18
    Wat naar die onzekerheid. Sterkte!

8. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hetzelfde meegemaakt, door een late eisprong was liep ik 2 weken achter. Op 1ste echo dachten ze dan ook dat het foute boel was, maar toen we 1 week erna terug een echo hadden zagen we een mooi hartje kloppen. Nu nog steeds zwanger van een gezond kindje die perfect meeloopt met de groeicurve.

9. muizelijntje

muizelijntje Actief lid

12 feb 2015
    159
    28
    28
    Ik had een positieve ovulatietest op 25 november en 6 december de eerste hele licht positieve zwangerschapstest. Dus qua termijn zou je denken dat die 8 weken zou moeten kloppen. Fijn te lezen dat het toch ook positief kan uitpakken. Ik ben erg zenuwachtig en maandag moet ik ook pas om drie uur. Heb nog steeds geen bloedverlies, krampen of wat dan ook.

10. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Spannend! Hou hoop, je hebt weinig échte redenen waarom het mis zou zijn: geen klachten, het hartje leek al te kloppen, en het is nig allemaal zooo klein... dus morgen zwaait er hopelijk gewoon een schattig baby'tje vanaf het scherm naar je. (Of hahaha, zoiets. Dat kan nog niet bij 8 weken 😜)

11. muizelijntje

muizelijntje Actief lid

12 feb 2015
    159
    28
    28
    Het bloeden is helaas vandaag begonnen.

12. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ahhhh :(

De confrontatie met het bloed is zacht gezegd niet leuk, maar nu heb je wel een stukje zekerheid.

Sterkte lieve muizelijntje

13. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Oooooooo jammer.

Deel Deze Pagina