Mosselen en pinda's/noten heeft mijn zoontje al op. Mosselen met 1,5 of zo denk ik. Ik heb toen van te voren de infolijn van het CB gebeld en gevraagd of hij mocht proberen. Een hele maaltijd leek me niet zo'n goed idee. Hij heeft toen 2 mosselen met smaak gegeten en was heel boos dat hij niet meer mocht. Afgelopen herfst heeft hij een hele maaltijd op. Hij reageert er goed op, vindt het erg lekker en spannend. Mijn man is er ook mee opgegroeid dus het is waarschijnlijk ook wat je gewend bent. Van mij had het niet gehoeven, maar bij mijn man in de familie zijn ze er verzot op. Pinda's kende ik de regel niet. Hij mag het ook alleen als hij stil zit en goed kauwt. Ik denk trouwens dat hij er maar 3 op heeft in zijn leven trouwens. Cashew-noten zijn groter en zachter. Geldt het dan ook? Het punt bij alleen buiten vind ik lastig (is ook mijn vraag). Het plaatsje achter bij ons is afgesloten, dan durf ik al een jaar, ook al zie ik hem dan niet constant. Maar vanaf wanneer is alleen naar een speeltuin normaal? Nu duidelijk nog niet, hij is 3, maar wat is een beetje reele richtleeftijd? Het water in de buurt vind ik wel een goed punt. Dat heeft natuurlijk ook bijna iedereen. Zwemmen is misschien niet helemaal nodig, maar paniek ligt natuurlijk snel op de loer.
Alleen op commode: vanaf 1,5 Alleen trap op en af: vanaf 1,5 jaar (ze is fysiek/motorisch enorm snel en voorzichtig) Geen bad hier maar wel gewoon alleen onder de douche, ben dan wel gewoon op de bovenverdieping aanwezig zodat ik haar hoor en kijk regelmatig. Alleen op straat (we wonen in een zeer kindvriendelijke buurt aan een speeltuintje) voorlopig echt nog niet!!
Alleen buiten spelen laat ik mijn oudste zoontje van 3 jaar en 9 maanden voorlopig echt nog niet! Wij wonen wel in een rustige woonwijk, maar er rijden toch nog regelmatig auto' s doorheen. En mijn zoontje rent soms nog gewoon de weg op al heb ik hem al 1000 x uitgelegd dit niet te moeten doen. Nee, voorlopig dus nog even niet. Voor de jongste van 18 maanden is het dan nog zeker niet van de orde.