Vanaf wanneer werd jouw kindje bang in het donker?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door nana33, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier nu " ineens" sinds enkele weken. Nachtlampje en stopcontactlampje moesten al aan en tegenwoordig ook het grote licht bij het inslapen. Snachts doen we hem dan gewoon uit. Ze is sowieso nogal van het dwingende de laatste tijd,uitproberen ,willetje laten zien etc. We laten het maar gaan. En geven hierin haar zin. Zoon heeft het ook gehad en inmiddels slaapt hij alweer maanden met alleen een subtiel nachtlampje.

2. Storm

Storm Niet meer actief

Hier nog geen kinderen die bang zijn in het donker. Hoop dat het zo blijft.

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb niet alles van dit topic gelezen.

Bij mijn dochter was het zo rond de 3 jaar dat ze echt bang begon te worden in het donker. Volgens de juf van de peuterspeelzaal had dit te maken met een bepaalde ontwikkeling in de hersenen.(weet niet of dat ook zo is hoor!)
    Wij hebben het opgelost door een zaklampje voor haar te kopen(knijpkat van een diertje, €1,25 bij de blokker)
    Dit gaf (en nog steeds) haar genoeg veiligheid om niet angstig te zijn voor het donker.
    Het komt en gaat hier.
    Mijn zoon is nooit bang voor het donker geweest terwijl hij de angsthaas van de 2 is.

4. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Hij wordt in maart 3 en de laatste week begon het eigenlijk. Er zitten leeuwen en dinosaurussen op zijn kamer. Hij valt nu met zijn deur open en het ganglicht aan in slaap. Zodra hij slaapt doen we de deur dicht. Denk dat ik van de week een lampje/zaklamp ga kopen.

Al heb ik op sommige momenten ook een beetje het idee dat hij het ter plekke verzint hoor :D (tijd rekken enzo)

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier ook nooit een probleem..
    En erg slechte slaper dus ze heeft heel wat donker gezien voordat ze met 2 jaar ineens doodsbenauwd was ' snachts.

Het begonnen met tijgers en krokodillen.. Het eindigde met het spook van de overleden opa toen ze bijna 3 was.
    Nu slaapt ze juist weer met alle lichten uit.
    Wel met een zaklampje in bed maar dat is meer omdat ze anders over de katten struikelt als ze naar de wc gaar in het donker.
    (En om dat te voorkomen dan maar overal het licht aandeed en daarna vergat het weer uit te doen. Zaklampje bevalt paps en mams heel goed!)

6. S08P12

S08P12 Lid

21 sep 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    zoon is ruim 5 en nooit last van gehad, ook nooit aan lampje oid aan toegegeven

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    3,5 ofzo, denk ik..
    Durfde ze zelf haar bed niet uit, als het donker was. Ook nachtmerries rond die leeftijd, geloof ik.
    Tijd geleden wilde ze haar nachtlampje niet meer aan. Niet omdat ze niet meer 'bang' is, maar volgens mij meer omdat ze dat stoer vindt ofzo. Prima ;)
    (Nu bijna 5)

8. beccie

beccie Niet meer actief

mijn zoontje ongeveer toen hij 3 werd.
    hij had nooit nachtmerrys of enge dingen op de kamer maar wou gewoon een lichtje aan houden opeens.

ik maak hier geen probleem van als hij lekkerder slaapt met een lampje aan dan is dat gewoon zo.
    straks als het savonds weer langer licht is dan vergeten we het gewoon en went het wel weer af denk ik

9. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    En ineens moest vanaf gisteravond het nachtlampje aan:$

10. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Wat grappig om dit te lezen zeg. Is echt de leeftijd dus.

Teun is altijd al een super goede slaper geweest, maar eigenlijk sinds het onweer van afgelopen vrijdag wil hij niet meer in het donker naar boven. Dan moet ik eerst het licht op de overloop en daarna in zijn kamer aan doen en dan durft hij naar binnen. En sinds een week begint hij over 'stomme kropedillen' achter het bed van papa en mama.
    Dus nog niet zozeer dat hij 's avonds niet wil/durft te slapen, maar dat duurt vast niet lang meer.....

11. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Sinds 2 dagen is het hier een drama :$
    Nadat ik een lampje in de slaapkamer heb geplaatst gaat het iets beter ;)

Hij is net 2 jaar geworden.

Jane

12. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Hier altijd in het donker geslapen, maar ze begint nu enge dromen te krijgen over krokodillen en heksen;) gisteren durfde ze echt niet meer op haar kamer te slapen. Ze zegt ook steeds dat e bang ismvoor stoute dromen:( ze heeft gisteren tussen ons in geslapen.

13. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    rond dr 4e jaar begon ze dat ze het eng vond in het donker, sinds dien heeft ze een lampje die zelf aan gaat als het donker word en zelf uit gaat als het licht word.

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn dochters waren een jaar of 7 en 9, toen we een benedenwoning kregen, kort daarna na 2,5 maand meteen een inbraak terwijl we lagen te slapen.
    Nu zijn ze nog bang om naar de slaapkamer te lopen, keuken, douche etc ze zijn nu 11 en 9.
    Bij het slapen gaan hebben ze hun licht aan, soms uit, als ik ga slapen doe ik ze uit, behalve van zoonlief en mijn kamer.

15. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Mijn dochter is 3 jaar en ze is sinds maandag bang in het donker. Als ze in bed ligt gaat het licht in de gang aan totdat ze in slaat valt.

Deel Deze Pagina