Vitamine A

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Far, 29 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Far

Far Lid

29 aug 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo :)

Ik had een vraagje. Aangezien je tijdens je zwangerschap op moet letten met de hoeveelheid vitamine A die je binnenkrijgt vroeg ik mij af of ik Supradyn vitamin gummies mag gebruiken. Hier zit per gummie 300 mcg vitamine a in. Er staat helaas niks op de verpakking voor zwangere vrouwen.
    Hopelijk kan iemand hier mij helpen.

Groetjes Far

2. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    #2 Beitsche, 29 aug 2014
    Laatst bewerkt: 29 aug 2014
    Volgens deze website (BENSENG FOODSUPPLEMENTS BV: medicinale kruiden Vitamine A acetaat) heb je in de zwangerschap 1000mcg per dag nodig met een maximum van 3000 mcg.

Verderop staat dat een supplement met meer dan 1500 mcg daarom vermeden moet worden.

Ik ben zelf ook een beetje aan het kijken geweest voor vitamine a in de zwangerschap en vond het bovenstaande.

Edit. Het voedingscentrum raad het niet aan om een supplement met vitamine a te nemen, dus nu weet ik het ook niet meer

3. Luckymartine

Luckymartine Actief lid

22 nov 2013
    347
    0
    16
    Ik eet 2 a 3 keer in de week een broodje smeerleverworst. Ben niet zo van al die vitaminepillen.

4. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
  5. Far

Far Lid

29 aug 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig!! Maar gaat hier maar om 300 mcg.... er zitten verder namelijk wel veel andere goede vitamines in... Ik heb nu een email naar Supradyn zelf gestuurd. Kijken of ik daar wat van hoor! :)

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik verplaats dit topic naar 'zwangerschap'.

7. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Als je een multivitamine wilt slikken, kun je beter een vitamine voor zwangeren nemen en deze laten staan tot na de zwangerschap. Er zit waarschijnlijk ook niet genoeg foliumzuur in, om maar iets te noemen.

8. Far

Far Lid

29 aug 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat kan uiteraard ook, ikzelf ben alleen een erg lastige pillenslikker.. Ik slik de foliumzuur los (die zijn heel klein)..maar daar zou ik eigenlijk al mee mogen stoppen.. (Deze slik je tot 10 weken). Maar maak het potje even op.:)

9. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en voor een multivit voor zwangere vrouwen gaan al dan niet in combi met andere supplementen (als je meer van bepaalde vitamines of mineralen zou willen hebben). Wellicht krijg je ook via je dieet al aardig van vitamine a binnen via bijvoorbeeld leverworst, boter of sommige vissen? Twijfel je of je met zo'n multivit voor zwangere vrouwen wel genoeg a binnen krijgt (want bij vrijwel alle bekende merken zijn ze altijd erg conservatief met de hoeveelheden)? Dan kun je beter een beta-caroteen pilletje erbij slikken. Je lijf kan dit omzetten naar vitamine a, maar als je er al genoeg van hebt hoeft dit niet en wordt het gewoon afgebroken, waardoor je kindje er geen last van hebt.

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Sowieso is het beter om vitA in de natuurlijke vorm (beta caroteen geloof ik?) binnen te krijgen, want die is een stuk beter te hanteren voor je lijf. In een zwangerschapsmulti zit geloof ik deze vorm.

11. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb Supradyn Complex Forte m'n hele zwangerschap door geslikt en daarnaast visolie capsules

Deel Deze Pagina