Vanaf wanneer werd jullie werk zwaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jes12, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Ik werk in een slagerij en merk eigenlijk nu pas dat het me echt te zwaar wordt. Nu moet ik zeggen dat ik echt een droom zwangerschap heb hoor. Maar sinds deze week echt last van zware en moeie bene.
    Gelukkig hoef ik ook nog maar 4 weken en dan heb ik vakantie en gelijk verlof.

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Niet echt eigenlijk. Ik doe zittend werk en ben nu de eerste dag met verlof, omdat het moest, maar ik had voor mn gevoel best nog even door kunnen werken. Ik heb tot en met gisteren gewoon fulltime gewerkt. Ik vind de dagen met mn 3 jarige peuter thuis eigenlijk zwaarder, omdat ik die dagen veel fysieker bezig ben dan op mn werk. Bukken, tillen, traplopen, etc., die acties vallen me nu wat zwaarder, maar gewoon zitten achter mn pctje of mn bureau en wat typen/lezen/ praten met mensen gaat me eigenlijk nog net zo goed af als voor ik zwanger was :).

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Ik werk in het basisonderwijs. Bij mijn eerste zwangerschap werkte ik nog volledig en dat vond ik best zwaar, maar het ging. Ik moest echter met ca 30 weken al stoppen vanwege hoge bloeddruk.
    Deze zwangerschap gaat dat beter, maar ik werk nog drie dagen en heb natuurlijk net zes weken vakantie gehad. Nu weer twee weken gewerkt en dat valt me erg zwaar.. Nog één week te gaan en die red ik wel, maar ben blij dat ik niet tot 4 wk doorwerk.
    Ik heb de meeste moeite met de lange dagen en het vroege opstaan, mn omdat ik mijn peuter ook op tijd aangekleed moet hebben, fatsoenlijk ontbijt erin, tanden gepoetst en haar gekamd, wat allemaal nog wel eens strijd oplevert. En de houdgreep wordt steeds lastiger toepassen met een dikke buik;) 's ochtends gaat verder vaak prima maar ik merk dat ik halverwege de middag echt op ben. Heb dan ook geen concentratie en motivatie meer. Na drie dagen ben ik echt kapot.
    Mijn bloeddruk was bij de controle afgelopen week dan ook wel iets gestegen weer.. Dus moet wel echt oppassen.

4. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou, zo'n week of 2 geleden. Heb niet echt zwaar werk, of althans, het is net hoe zwaar ik het zelf maak. We hebben een autobedrijf, in principe zit ik op kantoor en doe ik verkoop, maar ik maakte ook wel veel auto's schoon, simpele reparatietjes etc. Dat doe ik al een paar weken niet meer. Maar de laatste 2 weken kreeg ik heel veel harde buiken, vooral 's middags en 's avonds, ondanks dat ik dus vooral zat en zeker geen zware dingen meer deed.

Van de week in het ziekenhuis beland met een bloeding (die onschuldig bleek te zijn) maar ze wilden me ff houden ter observatie ivm de harde buiken die wel heel vaak en regelmatig kwamen.
    Nu moet ik nóg rustiger aan doen, dus stop ik maar helemaal met werken, op een paar uurtjes per week na als het echt even niet anders kan. Baal er wel van, maar mijn lichaam geeft duidelijk aan dat het niet meer kan... Dus dan houd het gewoon op.

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

M'n staande werk moest ik rond de 26 weken mee stoppen ivm harde buiken.
    God zij dank een nieuwe baan gevonden met 30 weken en heb gister nog voor 2 weken bijgetekend dus ga door tot de 36 weken :) en dat gaat top.

6. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    als ik jullie reacties allemaal lees heb ik nog een hele poos te gaan 😀
    Het vervelende is dat ik erge last van mn rug krijg, en steken in me buik die ik niet egt kan thuis brengen.. ook een zeurend gevoel vaak en het idee dat mn buik helemaal strak staat zeg maar, erg gespannen.
    Maar mischien ben ik er wel gewoon teveel mee bezig en moet ik het van me af zetten!

7. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Die gespannen buik en pijnlijke steken herken ik wel, bij mij waren het vaak groeispeurtjes. Maar bij twijfel altijd even je verloskundige bellen, kan je sowieso doen om de situatie te bespreken.

8. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Een beetje in de gaten houden. Pijn in m'n rug mocht ik paracetamol slikken en werkte voor mij super goed. Lijkt wel alsof het tijdens je zwangerschap nog beter werkt.
    En op momenten dat je veel moet staan kan je een ondersteunende buikwand gebruiken. Daardoor wordt het allemaal een beetje ondersteund.

9. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ik moet de mijne aanpassen. Sinds deze week valt me werk in de zorg erg zwaar. Daarom ook besloten om 50% te werken dit weekend. Maandag te overleggen met de baas hoe nu verder. Makkelijk is het niet om eraan toe te geven.
    Mijn klachten zijn. Rug pijn, spanning in de buik en moeheid. Bukken gaat moeilijk en het veel lopen.

Deel Deze Pagina