Hallo, Bij welke leeftijd (hoeveel maanden) kan een baby/kind de fles zelf vasthouden? En wat is dan handiger: een handgreepfles of van die handgrepen die je om een fles kunt doen. En dan heb ik het over de Difrax-flessen. Groetjes, Hanna
Mijn zoontje houdt nu sinds anderhalve maand zijn fles zelf vast, en het is een normale Etos-fles zonder handgrepen oid.
Benthe houd sinds een paar weken zelf de fles vast (zonder handgrepen). Al eerder hield ze de fles wel zelf vast, maar hield hem nooit hoog genoeg, zodat er niets uit kwam. Dat kwartje viel pas later ...
Als Milan uit de fles drinkt, is dat ook altijd een Difrax-fles. Hij houdt 'm vanaf ongeveer 7 maanden zelf vast. Wij hebben verder geen handgrepen oid.
Onze dochter greep een paar maanden geleden steeds naar de fles, ze legde dan haar beide handjes er omheen, heel schattig. Dat heeft ze heel lang gedaan, maar sinds een paar weken doet ze het niet meer. Nou moet ik er wel bij vertellen dat we haar vaak in de wipstoel laten drinken. Dat vindt ze fijner dan op schoot. Ze kan dan veel meer zien en ze kan haar beentjes bewegen en met haar handjes overal aan zitten . Fles is niet meer interessant. Haha, zal wel denken: kunnen papa en mama ook wel doen, heb ik m'n handen vrij Ben dus verheugd te lezen dat een aantal kindjes dat met 7 maanden deed
Tess hield de fles zelf vast toen ze een maand of 5 was maar toen was ze nog niet zo handig dat ze de fles goed omhoog kon houden om 'm ook helemaal leeg te drinken en ze kreeg 'm niet zelf weer te pakken als ze had laten vallen. ( zonder handvaten toen, difraxfles) Tegenwoordig wil ze de fles alleen nog maar zelf drinken
Nou, die van mij doet het helaas nog steeds niet... En ze is toch bijna 10 maanden oud. Was het maar waar! Ze kijkt ernaar en gooit hem gewoon op de grond. Ook brood eten doet ze nog niet zelf. En het beland...... op de grond! Komt denk ik (hoop ik) omdat ze niet zo geintereseerd is in eten.