Voeden op verzoek, maar mis de regelmaat

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jubbos, 18 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

He meiden,

Ons zoontje dronk de eerste 1,5 week niet goed en zijn we op verzoek gaan voeden. Nu drinkt hij super (fles), maar nu ziet geen dag en nacht er hetzelfde uit en ik merk dat het mij opbreekt.
    Het is meestal voeden (`s nachts om de 4-5 uur), luier, slapen.
    Overdag komt hij soms al na 2 uur maar soms ook na 4 uur, ik kan op deze manier eigenlijk niks plannen en zit ik met de mooie weer thuis, terwijl ik er eigenlijk lekker opuit wil.

Het is een zoet mannetje en als hij honger heeft er ik ben ergens anders dan kan ik het nog wel even uitstellen door zijn speen te geven maar dat vind ik dan weer zielig want ja hij heeft echt honger, dat is de enige keer dat hij het op een schreeuwen/huilen zet.

Hoe zorgen jullie dat jullie toch een beetje regelmaat krijgen of moet ik toch maar weer eens proberen om om de 3uur te gaan voedenemet het risico dat hij halverwege zijn fles weer in een diepe slaap valt...

Groetjes,

Marlous

2. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    hoi, hier voed ik ook op verzoek. het is erg lastig om de 2 a 4 uur. dat hadden wij ook met ons manneke. gewoon laten zo. er komt echt vanzelf regelmaat in. en het fijne van flesvoeding is natuurlijk dat je overal makkelijk kunt geven, geen borst die je moet bedekken. gewoon gekookt water in een termosflesje meenemen, werkt hier uitstekend.

ohja hier is pas sinds een klein maandje dat Bas om de 4 uur kmt met drinken.

succes.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hij is heel erg jong. En dan is er vaak gewoon nog geen regelmaat. Dat komt over het algemeen vanzelf wel, met een beetje bijsturing van jou. Probeer in ieder geval een minimum vast te stellen van 2 uur tussen de voedingen en ga van daaruit verder werken door er steeds iets meer tussen te laten. Maar als het een keer helemaal mis is en hij veel eerder honger heeft, dan is dat geen drama en geef je hem een half flesje tussendoor bijv.
    Nadeel van voeden op verzoek is dat ze als ze te snel willen, hun fles niet leeg drinken, vervolgens weer te snel komen, etc.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tobe had overigens al vrij snel een regelmaat, toen ie een maand oud was. Dat was er 1 van om de drie uur, maar hij was wel een erg hongerig mannetje. Kwam dus regelmatig voor dat hij al eerder wilde en dat ging dan niet want hij zat echt aan zijn max qua voeding. Nu krijgt ie om de 4 a 4,5 uur een fles. En dat gaat prima eigenlijk, maar wel dankzij de bijvoeding. Ik vind die regelmaat erg belangrijk, ook voor onszelf.

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Hij is nog te jong om regelmaat te hebben; de nachten klinken in ieder geval al heel goed. Je kan toch ook ergens heen gaan en een flesje met poedermelk meenemen? Warm (gekookt) water is overal wel te krijgen. Zo heb jij ook wat meer vrijheid en kan hij gewoon gevoed worden. Zo deed ik t ook.

6. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

ja dat is een idee, ik ga zo iig ff wandelen, hij heeft net een fles van 120 op voeding dus daar teert hij wel even op, krijgt hij eigenlijk niet teveel?
    hij heeft vandaag op:
    03.00 100 cc
    06.00 120 + voeding
    10.00 120 + voeding
    lastig hoor mama leren zijn...

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

je kan het uitrekenen door het lichaamsgewicht in kilo's maal 150 te doen en dat getal door het aantal flesjes te delen ;)

8. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! Het is niet persé nodig om nu al regelmaat te hebben aangezien hij nog zo jong is. Mijn zoontje kreeg tijdens mijn bevallingsverlof bv en er zat toen ook weinig regelmaat in. Op een gegeven moment na 3 maanden overgestapt op fv en ook toen was de regelmaat nog ver te zoeken. Hij kreeg vaak om 6.30 zijn eerste voeding en sliep dan nog een hele tijd waardoor zijn 2e voeding vaak pas om 11 uur of nog later was. Vervolgens wilde hij dat allemaal in de middag avond inhalen en dus kon het voorkomen dat ik in de middag / avond om de 2,5 uur een flesje moest geven. En vanaf 21 uur was hij dan weer knock out en sliep vervolgens tot 6.30 ;) Maar naarmate ze ouder worden komt het ritme vanzelf en gaan ze wat grotere hoeveelheden drinken met langer tijd er tussen (ongeveer 3 tot 4 uur) Ik denk niet dat jouw zoontje teveel voeding krijgt.
    Succes met mama zijn!! Je vindt vanzelf je weg! :)

9. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Wij hebben ook eventjes gevoed op verzoek, maar net als jij zegt kom je nergens aan toe. Ik ben toen weer overgegaan op regelmaat dus om de 3 uur voeden. Dit gaf ons en Sanne een stuk meer rust.

10. mymiracle

hoe doen jullie dat dan als je kindje honger heeft na 2 uur en maar ligt te huilen? laten huilen? die van mij is echt ontroostbaar als ze honger heeft :(

11. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    My miracle bij ons zou het ook niet helpen. Honger is bij Kyano ook echt HONGER! en dan kan mama dat misschien nog wel 5 of 10 minuten uitstellen maar dat is dan ook echt het maximum. Laatst had hij om 17 uur echt berehonger terwijl ik het eten al op had staan en zou over een kwartiertje ongeveer klaar zijn. Ik heb hem dus laten wachten aangezien het zonde zou zijn om hem een koekje of wat dan ook te geven en dat hij dan minder honger zou hebben voor zijn warme hap. Het is me gelukt doordat ik met hem op de arm ben blijven lopen, zodra ik hem even op de grond zette was het brullen!
    Ook toen hij nog baby was moest hij echt gelijk drinken zodra hij honger had ;)

12. mymiracle

oh dus dat gaat niet over, hihi!! :D

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Laten huilen als ze echt honger hebben zou ik nooit doen. Honger was eten hier. Ik heb mij nooit aan een eetschema gehouden en toch kwam er heel snel vanzelf een schema. Als hij honger had dan kreeg hij gewoon zijn fles. En als dat betekende dat hij te veel dreigde binnen te krijgen dan verdeelde ik de flessen of verdunde ik ze.

Wij hebben ook een periode gehad dat hij veel te vroeg kwam en te kort sliep. Ik heb een vaste routine aan gehouden. Wakker, drinken spelen, verschonen naar bed. Als hij dus te vroeg wakker was dan gaf ik hem toch gewoon een flesje (half of verdund) en weer doorgegaan met de routine. Binnen een week sliep hij weer langer en kwam alles weer op zijn pootjes terecht. Het is belangrijk dat een baby gewend is aan een zelfde volgorde van handelen. Op deze manier is alles voorspelbaar voor ze, worden ze rustig en kalm en dat resulteert in beter slapen. Rekken totdat het "tijd" is vind ik persoonlijk niet ok. Je kind raakt er gestrest van en moeders ook. Ben je nog verder van huis.

14. mymiracle

helemaal mee eens, ik rek ook niet hoor, ik vroeg me eigenlijk alleen af hoe iedereen dat dan doet maar mijn kindje is er duidelijk nog niet aan toe.

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mwah, het is echt niet altijd honger hoor. Ook al worden ze na een fles stil, dat is volgens mij vaak ook puur de rust die ze daardoor nemen. Hier blijkt water bijv. vaak ook te helpen. En is het vaak dus ook pure vermoeidheid.

Ik heb Tobe, ook al is ie heel erg hongerig, nooit hoeven laten huilen van de honger. Hij is stil te krijgen met de speen als het nog niet zo erg is en anders door met hem rond te lopen. Rondlopen werkt voor hem op de 1 of andere manier direct geruststellend.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

@gevalletje: hoezo is BV in het openbaar lastiger? Ik bedek mijn borst niet hoor :) Ga ook niet pontificaal de boel bloot laten hangen, maar omdat ik heb bedacht dat BV de normaalste zaak van de wereld is en bloot aan alle kanten hardstikke normaal schijnt te zijn, voed ik dus gewoon in het openbaar.
    Veel gemakkelijker dus dan FV, want ik hoef niks mee te sjouwen, ;) Ik kan echt overal voeden, :)
    En ik moet zeggen: vooraf denk je wel eens dat iedereen gaat zitten kijken enzo, maar dat is me erg mee gevallen, :)
    FF off-topic dus, maar wou het toch ff kwijt ;)

17. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Bij mijn mannetje niet :)

Ik ben het ook eens met Kiwi, regelmaat en routine werkte ook bij ons erg goed. En idd het ritme komt er echt wel. Zo was ik me een aantal maanden geleden druk aan het maken dat hij nog op 5 flessen zat terwijl zijn leeftijdsgenootjes al 2 / 3 weken op 4 flessen zaten, en van de een op andere dag wijzigt hij zijn schema en kwam ik uit op 4 flessen. Ze geven het zelf wel aan als ze aan iets anders toe zijn.

Rozemarijke ik heb ook gewoon in openbaar bv gegeven tijdens de eerste 3 maanden (wel discreet)! Puur natuur :)

Deel Deze Pagina