Vanaf wanneer gingen jullie kinderen zelf met een lepel eten? Dit gaat bij mij echt nog niet. moet ik ze laten oefenen of gewoon wachten. brood eten gaat wel. alleen als ik een bordje voorzet gooien ze het bord om. mijn meiden vinden het sowieso leuk om overal mee te gaan drummen. en mijn meiden drinken volgens het cb veel te veel melk. 's morgens pap. en dan nog 2 flessen. ga nu maar naar 2 flessen melk. en ga proberen om de laatste fles voor het slapen gaan te vervangen voor thee? is dat een goed idee? of hebben jullie betere ideeen.
Jesper eet vanaf een maand of 10 zelf met de lepel. Ja, de helft valt er naast en als hij honger heeft gaat hij met zijn handjes verder, maar dat is toch de manier om het te leren. Hier gewoon de laatste fles weggelaten, nooit een probleem geweest, terwijl we hier toch een klein vreetzakje hebben.
Louise eet ook al een tijdje zelf, anders eet ze gewoon niet. Ze kan het nog niet zeggen maar het komt wel neer op: Ikke doen! hihi Qua flessen is het inderdaad wel veel. Louise krijgt al sinds een maand of 11 geen avondfles meer. Die hebben we gewoon weggelaten. Na het eten/toetje nog even spelen/kroelen, dan in bad en naar bed.
Gewoon zelf laten eten als ze het zelf gaan aangeven. Eerder heeft weinig zin is mijn ervaring. En die laatste fles zou ik ook gewoon weglaten. Als ze verder overdag goed drinken hebben ze geen extra vocht nodig.
Seff is vorige week eigenlijk zo maar ineens begonnen met zelf eten, zn broodje tussen de middag, zn warm eten met handjes en ook al zelf met en lepel en zo ook zn toetje, wel een dikke kliederboel, maar wel super goed! vroeg me laatst ook al af vanaf waarneer dat is, maar nu zomaar ineens dus Seff krijgt trouwens nog wel elke avond om 19.00 een flesje 150cc water + 4 schepjes pyjama papje. En die is ook bijna elke keer leeg!