Geen (avond)eten willen

Discussie in 'Voeding' gestart door Rosao, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

De laatste tijd is Thijmen ineens een stuk lastiger met eten. Vooral dingen die hij niet zelf kan vasthouden (fruithap, avondeten) gaan er maar zeer moeilijk of helemaal niet in. Is dit een fase? Gister wilde hij zijn eten niet, maar een boterham wel... Op zich vind ik een keer geen avondeten niet erg, maar ja, het moet niet aanhouden natuurlijk.... Wat te doen?

Groetjes Rosa

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee wil soms dr avond eten ook niet, maar zet ik dr bord voor dr neus eet ze het wel, word wel een bende want ze eet het dan met dr handen ,maar ik heb zo van dan komt het wel binnen,dan maar daarna in bad

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.287
    113
    Vrouw
    Brabant
    Troost je.... Eva eet al een tijdje eigenlijk helemaal niet 's avonds... ze mag alles zelf pakken en opeten, maar ze vertikt het. Alleen sperziebonen en rijst eet ze, de rest weigert ze resoluut. En de rijst pakt ze ook nog een korreltje voor korreltje....zucht... ze krijgt dus haast niets binnen. Oh ja, 2 hapjes kip of gehakt gaan er ook nog wel in. Een boterham geven begin ik niet aan, ze moet toch uiteindelijk weer groente gaan eten. Ze wil trouwens opeens geen mandarijn meer (was ze dol op), ze eet nu alleen nog druiven of banaan.
    Een paar maanden geleden at ze het nog wel alles met smaak op. Een kwestie van temperament is het hier, ik weet niet hoe Thijmen is? Wij hebben hier een eersteklas dramaqueen ;).

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Moest wel even glimlachen om die rijst :) Thijmen is ook wel een beetje een dramaking met eten. Hij werpt zich echt heel resoluut opzij als ie niet wil en doet zijn ogen dicht om het hapje niet te zien... Als ie entertainment heeft eet ie trouwens wel... ik vind het alleen een beetje not done om daar steeds in mee te gaan!

Ik merkte gister trouwens dat ie in het geheel dramatisch deed, ook over slapen. Eerst ging ie gewoon slapen en nu bleef ie een tijdje jammeren en gisterochtend wilde hij helemaal niet slapen :(

ps: sperziebonen vindt Thijmen echt te bizar om op te eten. Ik heb hem er wel eens een gegeven en dan kijkt ie alsof ie een wurm heeft gekregen en gaat de boon op de grond :)

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ohw heeel herkenbaar.
    deze fase hebben wij gehad en hopelijk komt het niet nog een keer
    Hij heeft bij ons bijna 2 maanden geduurd, dacht dat ik soms gek werd.
    Gelukkig is hij er nu over heen zolang hij het maar zelf kan doen, alleen toetje mag ik nog met een lepel aanbieden

6. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    valentijn is een stukje ouder zo te zien, maar hij weigert bijna alles om te eten, zelfs zn toetje! begin haast te denken dat hij ziek is ofZo vorige week was hij wel wat ziek en hefet een paar keer gespuugd maar hij verder wel vrolijk en sinds vannacht hoest hij weer..

denken jullie dat dit een fase is of omdat hij misschien toch niet heelmaal fit is.. ( chocola of koekje eet hij wel!)

7. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Hier gaat het al maaaaaanden zo.....Hij wil niks, hij proeft vaak niet eens.
    Wel eet hij veel fruit en eet hij zijn brood goed.
    Volgens het CB kun je er ook weinig aan doen. Zolang ze verder goed groeien e.d is er niks aan het handje....

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Het zijn echt de fases hoor meiden. Hier ook n niet warm eter (meer), voorheen méér dan ons. Maar het komt ooit wel weer goed.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Is idd een beetje de leeftijd... Want hoewel er altijd gezegd word dat kinderen nadat ze 1 zijn minder gaan eten omdat ze minder nodig hebben, heeft Jelle dat pas sinds een paar weken...

Maar hij eet idd verder goed, alleen zijn warm eten niet zo. Maar ja, als het dan gaat net als gisteren... :) Ik moest werken (late dienst) en mijn man had Jelle 's middags een mandarijn gegeven, helemaal op, Jelle loopt naar de fruitschaal en wil een kiwi.. Helemaal op... Weer naar de fruitschaal en toen nog even een banaan erachteraan! :confused: :confused: En mijn man 's avonds tegen mij mopperen dat Jelle geen warm eten wilde... Raar hè? :) :)

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) mijn man vind dat toetjesgedoe 'raar'. HIj zegt, vroeger kreeg ik gewoon géén toetje als ik mijn avondeten niet op at. Maar 'ze' zeggen dat je dit niet als straf moet geven toch.

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Klopt, de theorie is dat in het toetje ook belangrijke voedingswaarden zitten (calcium vaak, vitamines etc). Als ie wil, geef ik wel een toetje. Maar dat wil ie vaak ook niet. Ik ga er ook maar vanuit dat het een fase is, en blijf gewoon aanbieden.
    Gister at ie met een enorme berg entertainment wel iets gelukkig, maar heb daar ook niet altijd zin in!

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Zo werkte het bij ons vroeger ook, maar ik ben zelf van mening dat een toetje gewoon bij de maaltijd hoort... En dus geen beloning is. Er zitten toch ook gewoon stoffen in die je nodig hebt? Jelle krijgt gewoon elke dag een toetje. Ik geef hem niet extra als hij slecht gegeten heeft, want daar wennen ze wel aan, denk ik...

13. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Nou ja..... fase? Meestal wel inderdaad.

Mijn nichtje van 5 eet 's avonds nog bijna niks. Of het nu groente of bijv. friet is maakt niet uit. Na 3 hapjes is ze er gewoon al klaar mee.

Toen ik vroeg aan m'n schoonzusje of ze dat niet frustrerend vond, zei ze.. wat denk je, dat ik iedere keer met haar in discussie ga? als ze niet wil eten, prima. Maar heeft ze een paar uur later honger, heeft ze gewoon een probleem.
    Tja, 't is maar hoe je ermee omgaat, lijkt me lastig hoor.
    Haar zusje van 1.5 werkt trouwens hele borden vol weg.

Over dat toetje. Mijn moeder deed het ook altijd zo bij mij. Wanneer ik weer een keer niet wilde eten, zei ze, je moet wat eten anders krijg je geen toetje. Het hielp wel trouwens. ik at dan mijn bordje schoon leeg... ;)

Maar het kan nog veel erger hoor! Vroeger wanneer m'n man niet wilde eten, heeft z'n vader hem wel eens met z'n gezicht in z'n bord gedrukt omdat ie niet wilde eten. :confused: :confused:

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.287
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha hier ook een hoop entertainment en dan eet ze soms wel wat. Vandaag ging heel goed, maar heel veel mensen zouden denken, jeetje, wat eet ze weinig! Gelukkig eet en drinkt ze overdag wel goed en dan wil ze ook erg graag, dat maakt al veel goed.
    Hier trouwens ook een dramaqueen wat andere dingen betreft, we doen haar pas naar bed als ze bijna omvalt van de slaap, dus dat gaat wel goed (en dan hopen dat ze iets langer dan een half uur slaapt ;)), maar als je zegt dat iets niet mag begint ze vaak heel zielig te huilen, en ondertussen ons even aankijken om te kijken wat we doen. Niets dus ;).
    Maar daarentegen is ze verder ook wel supervrolijk en lief.

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier dezelfde discussie met vriend gehad... toen ik vroeg hoe hij het kon verantwoorden dat hij zijn bord niet leegeet en wel een toetje pakt en dan deze regel op Louise toepast, was hij het toch wel met mij eens ;)

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.476
    113
    Haha, ook hier die discussie met mijn man.

Vind het trouwens wel lastig, Jesper wil ook geen warm eten meer. Alleen nog brood, maar toen zondagavond het brood op was, at hij na eventjes spelen (had zijn bordje laten staan) zijn hele bord zonder morren leeg. Mocht hem zelfs voeren en dat is al heel lang geleden. Dus wil hem eigenlijk ook niet aldoor zijn zin geven door brood te geven, maar aan de andere kant, hij moet toch wat eten en brood is nog wel gezond.

Deel Deze Pagina