Help tijdelijk eet probleem

Discussie in 'Voeding' gestart door pluk, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik zal het even uitleggen.

kylian (3 en 4 maanden) is altijd een goede eter geweest.
    Totdat hij dus in oktober verkouden werd, zijn amandelen zijn daardoor erg gezwollen en dus heeft hij een heel klein gaatje over om te slikken (als je begrijpt wat ik bedoel).

Ondertussen een paar keer bij de huisarts geweest, antibiotica kuren gehad maar niets helpt.
    We zijn doorgestuurd naar de kno arts en daar kunnen we volgende week donderdag terrecht.

Maar het eten wordt steeds minder.

Brood gaat naar binnen met ranja (van melk wordt hij heel slijmerig en moet hij dat weer overgeven)

Vlees wil hij helemaal niet meer want hij krijgt het simpelweg niet weg hoe klein we het ook snijden en goed hij er ook op kauwt.

Aardappeltjes willen nog wel al heeft hij zich er eergisteren zo in verlikt dat ook die maaltijd er weer uit kwam.

Groente wil ook maar een heel klein beetje en dan eigenlijk alleen als het overgaar is.

Gepureerd wil hij niet eten (tja hey je bent natuurlijk wel al 3).

Fruit idem dito, heel af en toe gaat er een klein stukje appel naar binnen toe, gelukkig wil hij verse sinasappelsap drinken.

Af en toe een plakje ontbijtkoek maar je kunt hem het gewoon met heel veel moeite zien doorslikken (geldt eigenlijk voor alles).

Je ziet hem gewoon afvallen (hij was 17.5 en is nu 16.7 kilo), hij ziet wit en pierig en ik ben zo bang dat hij straks ook nog een vitamine te kort heeft.

Dus wie heeft er tips, zie ik misschien iets over het hoofd wat wel makkelijk te slikken is en genoeg voedingsstoffen in zich heeft.

(oja de afspraak is al naar voren geschoven van 4 februari naar volgende week donderdag)

Groetjes Anita

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Misschien kun je nog iets met een fruitsmoothie doen? Evt ook een worteltje erdoorheen?
    Als dat iets koel is, verzacht het de last misschien wel.

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    En soep? Lukt dat niet? Gewoon goedgevulde soep maken en dat pureren (ok, gepureerd wil ie niet, maar soep is altijd al zo dus misschien dat dat wel werkt?) En pasta met saus: zijn ook niet al te grote stukken, als je gehakt rul bakt? En rijst met saus?

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Rijst met saus eten we 1 keer per week en gaat matig

Soep wil hij wel maar dan wil hij alleen de bouillon van de groentesoep elke andere soep wilde hij voor die tijd ook al niet eten.

Spaghetti (oh nee sorry pasghetti:D) eten we dus ook al 1 keer per week en blijft het ook alleen bij een paar hapjes.

Bedankt voor het meedenken

Komt ook omdat we al sinds oktober zo bezig zijn dat mama het even niet meer ziet zitten.

Het is echt steeds maar een paar mini hapjes en dan is het gedaan.
    Dit weekend dachten we dat hij ons misschien aan het uitbuiten was dus wat groente en 1 aardappel op zijn bord gedaan en gezegd dat als hij dat opat hij donald duck mocht kijken op de tv.

Bij de laatste aardappel bleef het dus in zijn keel hangen en kwam de hele mikmak er weer uit.
    En wat deed de kleine man, hij vroeg om een nieuw bordje en een nieuwe aardappel, zo lief natuurlijk maar het duidde ons wel weer aan dat hij het echt niet facked.

Groetjes Anita

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O, ik herinner me nog de tijd toen ik 4 was en mijn amandelen niet geknipt! Eten deed soms echt pijn, ik voel echt mee met je jochie! Vlees kreeg ik ook echt niet weg, hooguit in de vorm van kalfsgehakt of smeerworst. Ik geloof ook echt niet dat jouw zoontje zit te faken hoor, ow als ik nog denk aan dat verstikkende gevoel dat een bonkje vlees waar ik lang op gekauwd had kon geven...

Het beste gingen eigenlijk nog ijsjes...

Mijn moeder maakte wel veel dingen in die tijd die lekker naar binnen gleden, aardappelpuree, wortelpuree, lekkere smeuiige stamppot, cremesoep, glibberige macaroni met een dunne saus. En pasgetti ja!

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Gisteren weer met hem bij de huisarts geweest (gewoon even voor de zekerheid) juist ook omdat hij nu in 3 weken tijd een kilo is afgevallen.
    Ze kon helaas niet veel voor hem doen, het enige is dat ik 4 zetpillen van 240 per dag mag gaan geven ipv de 3 die op de verpakking staan.

Ipv vlees bieden we hem nu elke dag gebakken ei aan en zowaar heeft hij vanmiddag een halve opgegeten.
    De pasghetti :D waar hij op vroeg wilde hij niet eens, maar even kijken of ik hem vanmiddag kan verleiden tot het nemen van wat chocoladevla.

De huisarts stelde voor om hem potjes ovarit te geven, hihihihi dan kent ze Kylian nog niet want dat vind hij dus echt vies. (en dat kan mama zich heel goed voorstellen).

Maar goed het doet gewoon pijn je kind zo zien te worstelen met zijn eten:(

Groetjes Anita

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    even een update.

Gelukkig mogen we morgen naar de kno arts en daar ben ik blij om want ondanks zijn 'wens' dieet (hij mag dus alles eten wat hij wil op het moment dat hij wil) en zorgen dat hij zoveel mogelijk dikmakende dingen eet schrok ik vanmorgen toch.

Ik zette hem even op de weegschaal en toen bleek dat hij dus sinds de kerstdagen 1.5 kilo is afgevallen, jeetje zeg ik houd geen kind over zo

Groetjes Anita

8. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Jeetje, wat erg! Ik heb niet veel tips, maar misschien aardappel puree proberen? Met een klontje boter erdoor misschien, maakt het gladder en hij krijg wat meer calorieen binnen. Spinazie schiet me ook nog te binnen. Eet hij wel pap? Misschien een extra bordje 'savonds? Succes en een grote knuffel voor je mannetje!

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    We krijgen er dus bijna niets meer in, hij geeft het zelf ook duidelijk aan, dat wil ik niet dat doet pijn en dat kriebelt in mijn keel.

Zelfs de dunne dingen als vla/puree en dergelijke leveren een hoestbui op

Toen ik hem gisteren vroeg wat hij tegen de dokter gaat zeggen morgen kreeg ik het volgende antwoord.

En nu ben ik het zat, jij gaat mij beter maken !

Straffe woorden voor een 3 jarige maar het maakt meteen heel duidelijk hoe hij zich voelt.

Hij begint nu trouwens ook koorts te krijgen dus ik kan de tijd wel vooruit kijken op dit moment.

Groetje sAnita

10. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Jeetje Anita, wat een gedoe! Ik hoop echt dat het wat oplevert morgen bij de dokter. Wat moet het rot zijn om het aan te zien bij je kind! Sterkte morgen!

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    We zijn bij de kno arts geweest en ook die vond dat het beter is de amandelen (neus en keel) te verwijderen.
    Het was een rustige arts en al snel voelde Kylian zich genoeg op zijn gemak om daadwerkelijk te zeggen

en nou is het genoeg geweest, jij gaat mij beter maken.

22 februari is het zover en dan wordt hij beter gemaakt ;)

Voor nu is mama blij want hij is druifjes aan het eten, heeeeeel langzaam want alles moet heel goed gekauwt worden maar dat maakt niet uit.

Groetje sAnita

Deel Deze Pagina