hoi m'n zoontje 4 heeft 2 weken terug waterpokken gehad dus ff reken en dochter 6.5 heeft t nu in de vak te pakken maar vele malen erger dan m'n zoontje ... voor hem had ik kidsclin dat hielp goed maar had er ook niet zoveel . bij m'n dochter werkte dit echter niet ... ook een havermout bad en menthol gel werkt niet .. ik ben t spoor bijster .... iemand nog tips . iets wat echt werkt en niet voor een half uurtje.
Eerlijk? Paracetamol en doorbijten, na twee dagen wordt het minder. Talkpoeder erop om wat verzachten, maar op vervelendste plekken kan dat jammergenoeg juist noet. Een van mijn kinderen had het zo heftig.. Binnenkant van haar mond, schaamlippen, oogleden, wel 50 in haar gezicht.. brrrr heel erg. Veel pijnstilling dus. Uiteindelijk gingen een aantal pokken ontsteken en heeft de huisarts antibioticazalf voorgeschreven. Sterkte!
ow jeej maja ..... pcm heb ik gegeven 3 x PD ze heeft ook keelpijn ...geen koorts gelukkig t jeukt zo ontzettend. ze heeft ook al 2 jaar waterwaardes bijna weg maar ook een paar ontstoken nog dus die doen dan ook nog eens pijn ....haar gezicht viel mee maar werd vanavond erger.... benieuwd hoe er die morgen uitziet ....germ . toen m'n zoontje t had dacht ik. ach is t dit nou .....valt wel mee ....had haar ook al een beetje voorbereid vorige week ...ze vond 't wel interessant maar nu niet meer en ik ook niet
Als je havermout in een washandje hebt zitten en je knijpt erin komt er van dat dikke witte spul uit. Dat kun je ook op de waterpokken smeren en in laten trekken. Dat schijnt goed te helpen. Ze drogen dan snel in en dan is de jeuk weg.
Ja het is zielig als het zo heftig is hè.. m'n derde had het zo erg dus ik was ook onaangenaam verrast. Als het gaat ontsteken moet je morgen even antibioticazalf halen, dat helpt heel goed tegen de pijn en de ontsteking
Even doorbijten en als het gaat ontsteken inderdaad even langs de ha. Ze zeggen wel eens dat oudere kinderen er vaak meer last van hebben dan de jongere. Wij deden havermoutdrap en ik had Kidsclin gehaald. Daarna calendulan emulsie gebruikt ter verkoeling en voor het herstel.
Koelgel! Was hier t enige wat hielp bij mijn zoontje. Pokken waren flink gaan ontsteken hier trouwens
deed ik ook bij de oudste. na een havermoutbad, waar ze het liefst de hele dag in zat, kidsclin erop en dan elk pokje aanstippen met sudocreme. ze had van de pokken zelf niet zo heel veel last door alles wat we erop smeerden maar helaas is ze er wel best ziek van geweest..
Mijn oudste heeft er ook veel last van gehad, had ze ook echt overal, ook op zijn geslachtsdelen. Hij had er heel veel last van, het enige wat enigszins hielp was een zemelenbad, dus hij zat 3-4 keer per dag in bad. Gelukkig was na drie dagen de ergste jeuk/pijn weg. Het is nu 7 weken geleden en je ziet ze nog steeds zitten. Mijn jongste had er nog veel meer, maar had er toch minder last van.
Havermout badje, dat witte spul wat uit het washandjes komt op de huid smeren. Kidsclin en als dat ingetrokken is elke pok met sudo smeren hielp bij dochter goed. Zoontje hielp niks, hij had zo veel pijn en jeuk. Hij kreeg standaard paracetamol en dat verzachte wel iets.