Mijn dochter van 5 mnd doet hetzelfde. Ik was gisteren op het cb en heb er naar gevraagd. Daar zeiden ze dat alles wat baby's zelf doen okee is. Mijn dochter is al vrij sterk en kan ook al alleen zitten, maar niet te lang, dan valt ze om. Volgens de arts is dat dus een teken dat ze het dan niet meer vol houdt en dan moet ze stoppen. Maar eventjes kan geen kwaad voor het ruggetje dus. Zo moeten ze het ook oefenen. In de buggy mag officieel vanaf 6 maanden staat bij mij in het boekje van de bugaboo...
Joris is bijna 3,5 maand en wil ook constant zitten. Ik laat hem wel bij mij op schoot gewoon zitten tegen mij aan (half leunend naar achter). Als ik dit niet doe en hem liggend op de arm pak heb ik constant een ontevreden huilend mannetje! Hij wilt ook constant staan! Als hij op schoot zit strekt hij zich ineens om te gaan staan! Ook als ik hem aan zijn armpjes omhoog trek om te gaan zitten gaat hij meteen staan! Dat deed hij op het CB de vorige keer ook toen ze hem aan zijn armpjes optrokken! Daar zeiden ze helemaal niks van, er kwam alleen een antwoord van nou jij wilt wel heel vlug vooruit! Ze zeiden niet iets in de trant van dat mag je nooit doen! Ik laat hem dan wel nooit lang zitten of staan dat scheelt weer! En staan zo min mogelijk natuurlijk! Wissel genoeg af met de schommelstoel/wipper/bumbo stoel of gewoon lekker op de bank/box liggen!
Vind het ook zo vreemd dat de eene CB dit zegt en de andere CB weer dat zegt. Cecile vind het heerlijk tegen me aan rechtop te zitten en vertelde ook dat zo op CB, maar vonden ze geen probleem je kindje geeft zelf aan waar die het prettigst bij voelt of als die eraan toe is. Weet uit ervaring met mijn oudste docher die ook uit zich zelf met 7 maand kon zitten vanuit de kruipstand. Weet wel dat ze niet uren achter elkaar lang recht op mogen zitten, maar laat staan dat houden wij ook niet eens vol, uren lang zitten.