Alles moeilijk vinden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama van ruben, 13 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Help, ik zit met een kleuter die momenteel alles moeilijk vindt en daardoor dingen gewoon niet doet terwijl hij het wel kan. Vanmiddag ook weer op een streekmarkt in de buurt. Hebben ze daar een mooi springkussen, meneer wil er met alle geweld op maar het er tegenop lopen ging lastig dus stopt ie er maar mee. Rits van z'n jas idem : "dat is een beetje moeilijk, wil jij het doen". En dat terwijl hij het wel kan.
    Fietsen zonder zijwieltjes kan hij eigenlijk al best, alleen de eerste aanzet en wegkomen lukt nog niet. Daar helpen we hem mee te oefenen. Nou stopte ie vanavond helemaal maar met fietsen, dat is me veel te moeilijk is zijn antwoord.
    Wat kan je hier aan doen? Ik wordt soms een beetje moe van het eeuwige moeilijk-gedoe.

2. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Misschien is het hem te makkelijk omdat jullie hem steeds helpen als hij iets even moeilijk vindt. Ik zou dus het continu bijspringen laten zitten en hem stimuleren het zelf op te lossen. Eventueel doe je het hem voor hoe hij iets (zelf) kan doen. Lukt het hem vervolgens zelf, dan is hij extra trots omdat hij het zelf geflikt heeft.
    Succes!

Deel Deze Pagina