vanaf wanneer zonnebril?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Eline88, 2 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eline88

Eline88 Niet meer actief

In mijn omgeving hoor ik wisselende verhalen over kleine kinderen met een zonnebril... De 1 zegt dat kinderogen nog moeten leren om de pupil aan te passen aan het zonlicht en dat een zonnebril dit proces tegengaat. De ander is van mening dat de zon schadelijk is voor de oogjes en dat een zonnebril dus wel een vereiste is. Nu is mijn vraag: wie heeft gelijk? Wij gaan in de zomer op vakantie en ik twijfel dus of ik een zonnebril moet kopen voor mijn zoontje of niet. We zullen veel aan het zwembad zijn en zelf heb ik dan best veel last van mijn ogen als ik geen zonnebril draag.

2. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Ik zeg ja kinderen moeten van mij zonnebril en pet/bandana op. Het is gewoon prettig aan de ogen maar ook omdat hun ogen nog in ontwikkeling zijnwr doem zelf ook iets op waarom hun dan ook niet. Bij het zwembad is het ook fijn tegen de schitttering van het water.
    wat bij ons ook werkt als ze niet willen zonder zonnebril of pet is niet naar buiten.

succes met het maken van je eigen keuze volg je moeder gevoel erin die heeft gelijk.
    ohja kies dan wel een zonnebril met een bandje om hun hoofdje kunnen ze hem niet zomaar aftrekken is mijn ervaring

3. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Bedankt voor de reactie!

Ik vind het ook logischer om een bril op te doen bij mij zoontje, omdat ik zelf snel last van de zon heb. Alleen klonk het enerzijds wel weer logisch dat kinderogen nog moeten leren om de pupillen af te stemmen op de hoeveelheid licht. Vandaar dat ik begon te twijfelen :) Maar aan de andere kant... het leren kan nu ook met dag en nacht. De zomerzon (en zeker aan het water) is voor volwassenen vaak al geen pretje.

4. adi

adi Niet meer actief

Je hoeft het natuurlijk niet zo zwart-wit te bekijken. Het kind zal nooit de hele dag door een zonnebril op hebben.
    In het water in ieder geval neem ik aan, en de kleine kinderen brengen het grootste gedeelte van hun wakkere tijd in het water als ze op vakantie zijn. Zo'n kleintje gaat niet urenlang lui in de zon liggen neem ik aan :D

Dus hier was het altijd:
    - in de auto of als ze buiten in het zon zitten met zonnebril;
    - in zwembad/zee zonder bril;
    - in de schaduw ook zonder bril uiteraard

5. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Bedankt Adi! Dat lijkt mij een goede middenweg :) Haha echt zonnen zal hij vast niet doen nee. We zullen inderdaad vooral in het zwembad zijn... baantjes trekken en de handstand onder water doen met zijn drieën ;)

Deel Deze Pagina