'Pret' echo met 7,5 week?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mimu, 24 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimu

Mimu Lid

4 apr 2008
    48
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening... ;)
    Ben nu ruim 7 weken zwanger. Het is de eerste keer, heeeeeeeeel spannend allemaal! Alles gaat goed, heb wel wat klachten, 's morgens soms wat misselijk, maar volgens mij mag ik niet klagen! :D
    Nu hebben wij nog niemand verteld dat ik zwanger ben, we willen dat na onze eerste echo pas doen. Deze is over drie weken.
    Alleen merk ik dat mijn buik gaat opzetten. Dus wordt het steeds lastiger verborgen houden..!
    Zaterdag hebben we een bbq met beide ouders, broertje etc. Eigenlijk wil ik het wel graag vertellen, maar omdat ik nog niets gezien heb weet ik ook helemaal niet hoe het gaat..

Nu overweeg ik om een pretecho te laten maken. Zij hebben zaterdag eventueel tijd. Kost 45 euro, dus valt mee.
    Maaaaaaaaaar het kan dus zijn dat ik dan weinig/niets zie.. of dat het mis is. En dan is het geen medische echo tuurlijk, dus kunnen zij er niets mee. Wat denken jullie? Is het te vroeg? Of zouden jullie het ook doen?

Liefs!

2. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik zou het niet doen. Vind het echt te vroeg.
    Ik heb het toen met 12 weken laten doen. En daar had ik wel een hele mooie echo van ondanks dat het best vroeg was. Maar je zag al het hele kindje en had echt hele mooie foto's!

Ik snap je nieuwsgierigheid..maar je kunt ook gewoon een goedkope zwart kleurige echo laten maken? om te zien of alles goed is zeg maar..als je echt niet kunt wachten.

3. Mimu

Mimu Lid

4 apr 2008
    48
    0
    0
    Thanx voor je snelle antwoord! ;)
    Dit zou dan ook de goedkope zwarte foto worden, vandaar ' slechts' 45 euro.. 2d en 3d is veel duurder!
    Maar dat zou je dus wel doen? Vind je niet te vroeg? Ik weet t niet! :D

4. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Ik zou het ook niet doen. Ik snap natuurlijk heel goed dat je nieuwschierig bent! Maar probeer die 3 weken te wachten, dan krijg je echt een leuke echo! Ik denk dat er met 7,5 wk niet zo heeeeeel erg veel te zien is...

5. Onder water

Onder water Niet meer actief

Ik zou zeggen waarom niet?
    Misschien loop je juist wel mooie plaatjes mis, en als je het geld hebt, waarom zou je het niet proberen.

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    ik zou het niet doen
    zie mijn antwoord bij de maart-mamma's

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb met 7 weken en 1 dag een medische echo gehad, de standaart 2D echo. Je ziet (als alles goed is) een klein korreltje met een knipperlichtje erin. Deze moet echter wel inwendig en dat doen ze vaak niet bij pretechobureau's. Doen ze het uitwendig, dan is er een grote kans dat je weinig ziet. Maar dan nog, wat wil je ermee bereiken? Zekerheid heb je niet, dus als je het om die reden wil laten doen zodat je het kunt vertellen aan je omgeving, dan heeft het weinig nut denk ik. Maar als je het gewoon fijn vindt om even naar binnen te kijken, dan moet je dat zeker doen!

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Zie de echo in mijn album, gemaakt met 7 weken precies, maar wel inwendig trouwens.......
    Ik zou het wel proberen, waarom niet.

9. sams

sams Actief lid

19 dec 2007
    120
    0
    0
    Hoi hoi,
    Ik heb met 7,5 week een termijn echo gehad, deze was inderdaad inwendig... Je zit niet veel behalve inderdaad een vlekje met een knipperlichtje... (zie mijn album)
    Ik zou dus geen pretecho laten maken op deze termijn!
    Maar ja je moet zelf doen wat goed voelt!
    Liefs Sams

10. Niet meer actief

Ik zou het ook proberen als ik jou was... leuk om je kleintje weer eens te zien en als je het geld kan missen?
    Ik heb persoonlijk rond die tijd ook heel veel echo's gehad, en er is natuurlijk erg weinig te zien, maar echo's zijn altijd leuke ervaringen :)

Ze kunnen de echo zeker niet inwendig maken? Dan krijg je sowieso veel mooiere beelden!

Uitwendig zie je eigenlijk niks nee.. was bij mij in ieder geval niet zo, echt alleen een knipperend puntje! Maar heb je wel een leuk fotootje om te showen :D

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Uitwendig zie je bij die termijn volgens mij vrijwel niets. Weet niet of het dus een inwendige echo is? Die heb ik gehad bij 8 weken en 3 dagen en daar zag je heel veel op. Echt een kindje in wording met een kloppend hartje. Dus als het inwendig is, zou ik zeggen, ja waarom niet? Maar als het uitwendig is, zou ik het niet doen. Omdat de kans groot is dat je weinig tot niets ziet en je je daardoor zorgen kan gaan maken.

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb met 8 weken een uitwendige pretecho gehad en ik vind het echt een aanrader. Bij mij raadde ook iedereen het af, maar het heeft me zo ontzettend gerustgesteld om het hartje te zien kloppen! Wat ontzettend gaaf! En er waren echt al armpjes, beentjes, rompje en hoofdje te onderscheiden! Ook al is het nog zo klein... Dus ik zeg: doen!

13. Niet meer actief

Klopt MerleQ, rond die tijd heb ik ook een uitwendige gehad (paar dagen later geloof ik) en daarop is echt een klein garnaaltje te zien :D zo lief!

Maar uitwendig bij 7 weken is wel een kloppend hartje te zien, piepklein puntje... opzich wel een geruststelling zou ik zeggen dan, toch?

14. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Buiten het feit of je wel of geen echo gaat doen: garanties krijg je niet.

Maar je bent zwanger, dat kun je toch alvast met je ouders/broertje/naaste familie delen? In het ergste geval gaat het mis, maar dan kun je juist aan de mensen die het weten een grote steun hebben.
    Ik heb met 5 weken nog net niet juichend de oma's, opa en onze broers/zussen verteld dat ik zwanger was, en ik zou het zo weer doen.

15. Niet meer actief

Daar ben ik het volledig mee eens.. MOCHT het misgaan (waar je zeker niet vanuit moet gaan) heb je ook mensen om je heen nodig om je te troosten.. dus vind ook dat je het gewoon lekker moet vertellen :D

Ik heb het ook direct verteld

16. Jollie78

Jollie78 Actief lid

26 jun 2008
    488
    0
    0
    Limburg
    Hoi,

Ik ga me er ook ff mee bemoeien!

Ik heb het de naaste familie en collega's ook al lang verteld, want die hadden het toch zo in de gaten gekregen. Verder wacht ik nog even.

Maar ik dacht dat ik nu 8 weken en 3 dagen was. Vandaag heb ik de eerste echo gehad en waarschijnlijk ben ik maar 7 weken en 3 dagen.
    Maar er was duidelijk een kindje te zien en ook heeel duidelijk een hartje wat flink aan het kloppen is.
    Omdat er verschillende afmetingen gemeten werden weten we nu niet precies hoever ie is, dus binnenkort een tweede echo om te meten.

Veel liefs Jollie

17. Mimu

Mimu Lid

4 apr 2008
    48
    0
    0
    Dank jullie allemaal voor jullie reacties!
    Inmiddels heb ik besloten; ik doe het niet. Echo zou trouwens uitwendig geweest zijn. Maar inderdaad zoals al gezegd werd, garanties heb ik niet.. en dat zou ik eigenlijk zo graag willen! Maar t kan dan alsnog misgaan, dat weet ik ook.
    Had vanmiddag ineens heel sterk een vaag gevoel, het idee van; laat ik nou niet het lot gaan tarten.. Dat ik een goede echo heb met 8 weken, iedereen heel blij vertel dat ik zwanger ben, en dat het dan alsnog misgaat. Zou mezelf dan erg hard voor mn kop slaan denk.. Gaat natuurlijk nergens over, staat eigenlijk los van elkaar, maar toch.. is een bepaald gevoel. Geduld is een schone zaak zegt men he.. ;)
    Dus ik ga nog netjes drie weken wachten! En volgende week vrijdag heb ik iig de intake bij de verloskundige, is ook leuk. :D

Oh en ik ga proberen ook nog niemand wat te vertellen toch.. mocht het erg lastig worden dan zie ik wel hoe ik t oplos..! Blijft nog even iets voor mijn vriendje en mij saampjes! ;)

Voor alle mensen die wel al hele mooie echo's hebben; gefeliciteerd nog! Hopelijk is die van mij over drie weken net zo!

Liefs!

18. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nou meid, prima toch....
    En die 3 weken kom je wel door hoor!

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tsja over die garanties: meestal gaat het fout bij het kloppen van het hartje. Zodra je dus een hartje hebt waargenomen, is de kans dat het misgaat al een stuk kleiner. Dat vond ik zelf wel een geruststellende gedachte. Natuurlijk kan het dan nog steeds fout gaan, maar ik had het veel erger gevonden als ik pas met 10/12 weken er achter was gekomen dat het met 6 weken al fout was gegaan. Dus ik ben het er niet helemaal mee eens dat een echo rond die tijd niets zegt of iets dergelijks.

Alhoewel ik het na die 8 weken echo nog steeds tegen niemand heb gezegd behalve de mensen die het al wisten (ouders en beste vrienden). Dus om die reden zou ik die echo ook niet doen :)

20. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

27 nov 2007
    594
    0
    0
    brabant
    nou een kloppent hartje verkleint de kans, maar sluit niks uit. Bij mijn vorige zwangerschap had ik de ene dag nog een kloppend hartje en de andere dag niks meer, dus ik ben hier heel voorzichtig mee geworden.

Deel Deze Pagina