sinds een paar dagen heb ik erg veel moeite met tanden poetsen, ik sta te poetsen en moet de hele tijd kokhalsen. ik kan er niet meer tegen dat er een tandenborstel in mijn mond zit. vreselijk. iemand tips??
Ik had precies hetzelfde. Ik poetste met een peuterborstel (dus met een kleine kop) en neutrale tandpasta. Meestal ook onder de douche, dat ging dan beter dan gewoon bij de wasbak. Maar ik heb ook veel dagen overgeslagen als ik gewoon te misselijk was of dagen dat ik echt stond te kokhalzen na 10 seconden poetsen. Ik poetste wanneer het ging en anders niet. Na een tijdje wordt het beter en kun je het weer een beetje inhalen.
Ooh herkenbaar!! NIet zo extreem als bij jullie maar wel als ik achterin moest poetsen. Dat ging gewoon echt niet! Nou...dan maar niet... En idd... dat wordt beter hoor! Tenminste ik kan nu bijna weer normaal poetsen.
ik heb het vanaf het begin ook, sta altijd te kokhalzen. En helaas is het niet beter geworden. ik poets m'n tanden vaak maar gauwgauw, voor ik echt over m'n nek ga. Verschikkeljjk! ik poets alleen smorgens nog maar.. Na 2 meer kokhalzen ga ik vaak al over m'n nek, en daar kan ik absoluut niet tegen haha. succes ermee meid!
ik heb er ook erg last van gehad ik heb toen mondwater gekocht om toch een frisse mond te hebben. ik spoelde meestal dan ook onder de douche.
Heb er ook veel last van gehad en ging heel vaak over mijn nek als ik mijn tanden deed poetsten.... Heb ook onder de douche geprobeerd, maar heb het ook heel vaak overgeslagen. Als ik toch gelijk weer moest overgeven had het ook niet veel nut en blijf je bezig. Uiteindelijk is het steeds beter gegaan....bleef het een tijdje bij kokhalzen en nu gaat het weer. Af een toe nog eens een mindere dag... Hopelijk gaat het bij jou snel over. Succes
Ik heb het precies andersom als ik niet zwanger ben dan kan ik 1 tot 2 x poetsen op een dag nu ik zwanger ben vindt ik het heerlijk soms wel 5 x haha
Ik heb er ook last van, terwijl ik het bij de vorige zwangerschap niet had. Ik poetste eerst gedeeltelijk met gewone en gedeeltelijk met elektrische. Dit omdat ik een beugel heb en vaak moet poetsen. Nu poets ik alleen nog elektrisch met kleinere kop en dat gaat redelijk.
Ik heb het mijn hele zwangerschap gehad.. Vreselijk! Op een gegeven moment moest ik al kokhalzen bij het idee alleen al Geen tips, maar wel herkenning. Het heeft mij 1 gaatje opgeleverd
Herkenbaar! Ik poetste met kindertandpasta. Bij mij is het weer over gegaan gelukkig. Succes, want het is niet fijn!
Ook ik had het! En ik poetste wisselend met elektrisch en hand. Geen trucs om het kokhalzen te voorkomen. Mijn man en ik gingen altijd tegelijk naar bed dus tegelijk tandenpoetsen maar dat mocht vanaf dat moment niet meer want alleen al hem zien poetsen moest ik van kokhalzen. Het is bij mij rond de 20 weken vanzelf weggegaan. Werd steeds iets minder.
Ik heb exact hetzelfde... Dacht t komt gewoon door ochtendmisselijkheid maar inderdaad bij nader inzien altijd tijdens het tandenpoetsen! Ga dan ook maar een kleine tandenborstel halen straks want doe het nu meestal snelsnel.. en de kiezen pfff.. die worden overgeslagen!
erg he, electrice poetsen is idd wel een optie. de kiezen doe ik idd heel snel. snel poetsen is het enige.
Ik had het tijdens mijn tweede zwangerschap ook. Ben toen een aantal keer naar de tandarts geweest en zij heeft mijn gebit bijgehouden. Dat werkte erg goed.
wat mijn tandarts aanraad is als je niet kan poetsen dan spoelen met een middeltje) En dan kan je eventueel halverwege de dag nog eens proberen.. als het wat beter gaat?
bij mij maakt het niet uit wanneer ik poets, kan idd straks de tandarts vragen wat voor middeltje ik beste kan gebruiken. al is hij toch echt van het poetsen en poetsen en flossen.......... laatste gaat ook echt niet
Ik poets mijn tanden voor het ontbijt en ver na het eten. Als ik gelijk mijn tanden poets na eten, dan word ik misselijk. Misschien helpt dat?
Ik had het ook, moest er soms echt van overgeven. Kon gewoon niet tegen 'iets' in mijn mond. Ik poets sowieso al elektrisch, dus nog kleiner borstelkopje is haast niet te vinden. Tip van mijn tandarts: ook al kun je niet poetsen, probeer dan wel te stoken of flossen. Je kunt beter het poetsen overslaan dan het stoken... Je bent als zwangere toch al gevoeliger voor tandvleesproblemen, en daar zit je niet op te wachten. (ontstoken tandvlees lijkt onschuldig, maar is het niet.) Bij mij was het alleen in de eerste maanden zo erg, daarna kon ik wel weer redelijk poetsen. Sterkte ermee, hoop dat het gauw beter gaat.