hallo, ik hoor iedereen praten in mijn omgeving over harde buiken. ik heb hier echt nog geen last van denk ik! kan iemand me vertellen wat je dan voelt ofzo? is het normaal dat ik dit nog niet heb?
ja het is heel normaal dat jij dat nog niet hebt. Het voelt aan als kramp, doordat je spieren van je baarmoeder samentrekken. Je krijgt het vaak aan het einde van de zwangerschap. Zo wordt de baarmoeder voorbereidt op de weeen. Moet je maar eens op googlen typ maar harde buiken in en je krijgt informatie.
ok dan, ik zit namelijk met 4 vriendinnen die ook rond dezelfde tijd moeten bevallen en 3 ervan hebben al van hun 5 maanden harde buiken?
Ik vind die term 'harde buiken' nogal vaag, moet zeggen dat ik ook niet precies weet wanneer ik er last van heb. Ik heb een erg strak buikje en m'n buik voelt dan ook altijd hard aan omdat de baby niet erg veel plaats heeft daarbinnen. Als ik me soms wat teveel inspan, dan voel ik ze wel hard duwen maar of dat nou harde buiken zijn? Heb in ieder geval nooit of zelden krampen dus vraag me eigenlijk ook af hoe zo'n harde buiken aanvoelen...
Ik vind het ook vaag hoor! Ik voel ook vaak dat mijn buik harder is maar dat komt volgens mij gewoon omdat m'n beebje anders gaa liggen?! Krampen heb ik soms als ik een plotselinge beweging maak, nou ja, het zijn meer steken dan en daar lees ik weer van dat het bandenpijn is?! Dus voor mij is het ook nog een vraagteken hoor!
Het is idd een soort kramp, de ene keer pijnlijk en de andere keer dan voel je het amper. de buik spand zich dan aan en wordt erg hard... vooral aan het einde kun je goed voelen wat een harde buik is en wat niet... maar tis moeilijk te omschrijven hoe het voelt.
Ik voel het als één kramp, en direct daarna voelt het alsof er een houten plank om de baarmoeder heen zit zo hard. Geen deukje in te duwen dus.. Je hoeft er trouwens geen last van te krijgen hoor, sommige zwangeren hebben hier nog nooit last van gehad. Ik helaas al vanaf 18 weken.
ja ik heb net ook even op google gekeken en daar staat ook dat de 1 er veel last van heeft en de ander een hele zwangerschap niet! het zou aan de gevoeligheid van de baarmoeder liggen
Nou ik dacht ook tot week 37 ofzo dat ik er nooit last van had. Het voelde bij mij alsof babietje zich omdraaide en zich in mijn buik deed afzetten... Toen ik een keer een hartfilmpje liet maken bleek dat dat de beroemde harde buiken waren...
..ik vind het gevoel lijken op kippevel krijgen in je buik.. klinkt raar, weet ik, maar bij kippevel voel je je huid samentrekken, en zo ook voelt het een beetje aan de binnenkant van je buik.. Een soort huivering... ...en dan voelt je buik heel hard inderdaad. Ik heb het (ook) als de kleine zich omdraaid.
ikzelf weet het bij mij ook niet want heb nergens last van en ook nooit een krampje of pijntje gehad. (wel dat ik de baby voel zitten maar niet een harde buik) Bij mijn zusje voelde de buik ook echt erg hard aan je kon niet duwen zeg maar.
Ik heb er alweer een aantal weken last van, maar het blijkt dat je eerder last heb als je al eerder zwanger ben geweest. Dit is mijn derde..... Mijn buik wordt een paar keer per dag keihard en onder voel ik dan een hele erge druk. Maandag had ik op mijn werk voor het eerst echt een pijnlijke harde buik. Dit betekende dus echt dat ik iets rustiger aan moet doen.
ik heb soms als ik net wakker ben, eenplasje wil gaan doen, een erg pijnlijke kramp in mijn buik. voelt ook erg hard aan. kan toch moeilijk een harde buik zijn, want ben maar 22 weken ver?
Ja dat kan wel hoor. En een volle blaas is ook een van de oorzaken die een harde buik kan veroorzaken. Dat was het eerste dat de verloskundige mij vroeg toen ik vertelde dat ik er last van had: heb je het vaak 'sochtends als je een volle blaas hebt? Heel normaal dus!