Kindje voelen bij 28 weken

Discussion in 'Zwangerschap' started by Cherrylein, Feb 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Ik heb geloof ik al eens eerder zo'n topic voorbij zien gaan, maar weet even niet meer hoe en wat.

Hoe vaak voelden jullie je kindje met 28 weken en hoe erg zeg maar?
    De mijne is de laatste dagen best wel rustig. Voel overdag niks en als ik em wakker maak, dan schuift het heen en weer en af en toe een licht schopje enzo. Ik heb ook het idee dat mijn placenta ervoor ligt, sinds een week ofzo. Kan dat eigenlijk wel? Want als hij onderin mijn buik schopt, voel ik het wel als ik mijn hand er strak op leg, maar voel het zelf niet zeg maar. Beetje raar omschreven, maar hopen dat jullie snappen wat ik bedoel.

Ook heb ik de laatste dagen extreme honger, dus ik hoop eigenlijk dat het gewoon een groeispurt is en dat hij daarom wat rustiger is. Ik voel hem nog wel elke dag hoor, maar eigenlijk alleen echt als ik ga slapen. En dan wat geschuif enzo.

2. eerstexmama21

Aug 27, 2008
    68
    0
    0
    Studend- werk in de zorg
    onbekend
    hooi,

ik voel het nog de hele dag door, is gewoon een druk kindje..maar voel wel meer heen en weer bewegen dan schopen of zo..ik heb ook de heledag door trek en kan eten wat ik wil..geloof dat het nu idd een groeispurt maakt..het heeft ook minder ruimte dus veel draaien gaat al niet meer..is mij vertelt..dus zorgen is niet nodig maar mijn idee..je kant altijd de VK bellen..geniet van je zwangerschap..liefss

3. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

Dec 13, 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Volgens mij krijgt je kleintje weer een groeispurt tussen 28 en 32 weken. Ik heb ook nog steeds dat hij soms twee dagen ong. heel rustig is. Op die dagen luister ik altijd even met de angelsounds en ben ik weer gerust.
    Volgens mij kan je placenta niet van achter naar voor verschuiven. Ik hoef neit te zeggen dat je je niet druk moet maken, want dat doe je toch wel.
    Je zult zien dat je hem morgen of straks weer voelt.

4. Agnes26

Agnes26 Lid

Jul 17, 2008
    53
    0
    0
    Ik ben dan wel ietsie verder maar ik voel de kleine voornamelijk s'avonds... Dan begint ze te bewegen... Verder voel ik haar ook wel de rest van de dag alleen dan niet zo actief...

Liefs Agnes

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik voel de baby sinds week 25 pas wat meer. Daarvoor iedere ochtend en avond eventjes. Ik heb ook een voorliggende placenta. Als die eerst achter lag, kan die nu niet ineens naar voren zijn geschoven hoor!
    Nu voel ik hem/haar soms draaien, dat is wel heel grappig, maar de hele dag beweging, dat voel ik niet!

6. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    same here, meisje is sinds 3 dagen weer heeeel rustig, heb gelukkig een angelsounds en ze beweegt af en toe wel, maar vind het niet prettig dat ik haar soms uren niet voel, geen idee waar het door komt.

7. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Nou hij zat volgens mij altijd al van voren, want bij de 20 weken echo gaf de gyn aan dat hij voor de ingang lag ofzo en een stuk naar voren en dat als ik een natuurlijke bevalling zou hebben dat wel eens een probleem zou kunnen worden als het zo bleef. Nou heb ik een geplande keizersnede, maar daarom dacht ik dat misschien.
    Maar die groeispurt zou dan wat kunnen verklaren idd..

8. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    ik had begrepen dat groeispurts onzin zijn (de een zegt dat het wel zo is, de ander dus van niet, heb zelf geen idee ;))

9. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Nee denk niet dat het onzin is, want ik heb al eens eerder gehad dat mijn kindje heel rustig was voor een paar dagen/week, en toen groeide mijn buik ineens behoorlijk haha

10. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    Heb ik ook gehad..Me kindje is deze dagen ook heel erg rustig (schoppen en draaien is minder pijnlijk)..Maar ik voel hem wel heel vaak...

11. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

Dec 13, 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ik merk het echt heel duideljk van die groei, dus denk niet dat het onzin is. Het is een aantal dagen rustig en daarna is mn buik echt groter en de baby sterker!

12. zogelukkig

Ik heb vanaf week 20 een enorme groeispurt gehad! Was ineens mega en m'n banden gingen zeer doen en ik kreeg wat van die fijne strepen! Ook voelde ik vanaf toen pas de baby. Twee weken geleden vroegen 3 mensen in 1 week zich af of ik weldra ging bevallen; ja doei! 8)

13. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

Mar 24, 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Je bedoeld dat je placenta voor je baarmoedermond ligt. Hier word nogal eens verwarrend op gereageerd. De een bedoeld met voorliggende placenta wat jij hebt en de ander bedoeld met een voorliggende placenta dat ie aan de buikwand ligt. (wat ik heb)
    In jouw geval kan je placenta wel degelijk verschuiven, maar als je hem aan de buikwand hebt dan kan het niet, daar zit de aanhechting ofzoiets.

Ik voel de ene dag ook meer dan de andere dag. Ook al voel je een dagje wat minder,maar je voelt hem nog wel, dan hoef je je geen zorgen te maken hoor! En naarmate de zwangerschap vorderd heeft je kleintje natuurlijk ook minder ruimte. Dus zo gek is het helemaal niet.

14. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Gaby, dat maakt het wat duidelijker!

Nee weet ergens ook wel dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar ik vind het apart dat ik hem nu minder voel dan een paar weken geleden. En ik lees zoveel over vrouwen die hun kind zo goed voelen rond de 28 weken. En dat het schoppen soms pijn doet, en dan denk ik: hmm nee hier nooit gehad, is het wel goed allemaal?

15. zogelukkig

Ja, dat is wel een groot verschil, want als je een "onderliggende" placenta hebt, kan je niet natuurlijk bevallen!
    Met een onderliggende placenta voel je de baby beter dan met een voorliggende placenta.

16. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

Mar 24, 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Onderliggende is de naam i.p.v voorliggende :D Das wat makkelijker! :) Anders wordt het nog verwarrender!

17. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    nou, dame was 3 dagen heel erg rustig en is nu al 2 dagen zich aan het uitleven pffff, weer gedraaid, dus ligt weer heerlijk stuit ;)

en trappen en friemelen en bewegen alsof het een lieve lust is! de hele dag door zo ongeveer :)

18. zogelukkig

Hee meis; je mag nu echt nog niet spreken van stuitligging hoor!
    De baby draait tot -ik geloof- 32 weken nog alle kanten op!

Het is bij mij ook echt kermis in de buik; heb er lang op gewacht en nu is het er eindelijk; vind het heerlijk! :D

19. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    haha, nee bedoel eigenlijk ook alleen maar dat ze met het koppie omhoog ligt ;)

Mijn buik is inderdaad net een attractie, dan een paar dagen zus, dan een paar dagen zo en zo draait ze vrolijk verder!
    gekke is dat ik et niet voel, dus volgens mij heeft ze zeeën van ruimte ;)

PS best lekker/leuk gevoel he hihi ;)

20. zogelukkig

Ik vind het echt een onwijs gaaf gevoel!

Dan weer hier een trapje of schopje dan weer daar!
    Maar ik kan van buitenaf niet een hoofdje of kontje of voetje voelen, dat nog niet (komt vast door m;n spek, hihi).

Share This Page