Vanaf wanneer zwangerschapskleding?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sweetvienna, 8 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hallo,

    Vanaf wanneer is het gebruikelijk om zwangerschapskleding aan te schaffen en te gaan dragen? Ben aankomende maandag 11 weken en mn broeken willen al niet meer goed dicht. Het kan nog wel maar het zit totaal niet lekker! Dus nu loop ik de hele dag met het bovenste knoopje open maar dat is ook niet echt handig en geen gezicht....Maar ik ben nog niet uit de risicoperiode dus om nu al zwangerschapskleding aan te schaffen...? Wanneer kochten jullie kleding en gingen het dragen?
     
  2. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik had met 10/11 weken ook al een positiebroek, niet al mijn broeken zaten toen nog lekker. Shirts en buikbanden kocht ik veel later.
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Vanaf wanneer het niet meer lekker zit!

    Ik heb nog 1 broek waar ik lekker in kan, maar de rest wordt in de loop van de dag veel te strak, heb dus ook lekker een positiebroek gekocht!
     
  4. moniek1979

    moniek1979 Actief lid

    14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    had met 7 week al geen broek meer die ik aan kon....
    was dus erg vroeg met zwangerschapskleding.
    maar ja ik krijg ook mijn derde kindje....
     
  5. mimi5

    mimi5 Lid

    5 nov 2006
    26
    0
    0
    Ik ging met 17 weken positiekleding dragen.
    Het is bij iedereen verschillend.
     
  6. Marlous

    Marlous Niet meer actief

    Bij mij ook met 16-17 weken. Over de broeken heb ik het dan, want bovenstukjes kun je nog heel lang aan, evt met band.
     
  7. dolphin

    dolphin Fanatiek lid

    1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    net wanneer jij je er lekker bij voelt. Als je al niet meer in je broek kan, dan zou ik gewoon lekker 1 broek erbij kopen.
     
  8. fokje

    fokje Fanatiek lid

    14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    dat is voor iedereen verschillend ik had met ongeveer 13 weken zwangerschapsbroeken aan omdat aan de eind van de dag mijn andere broeken knelde.

    Donderdag avond sprak ik met een moeder die pas met 6 maanden zwangerschap een zwangerschapsbroek aan moest.
    dus dit is heel verschillend
     
  9. amber1978

    amber1978 VIP lid

    7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    ik had met 10 weken mijn eerste positiebroek

    shirts heb ik nog helemaal niet nodig gehad. ik heb een paar leuke tuniekjes en die kunnen nu ook nog
     
  10. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Rond de 13 weken... maar ik groei nogal 'hard'. Mensen vroegen al of ik een tweeling kreeg maar het is er echt maar eentje.. :)

    Ik heb wat broeken maar t-shirts enzo heb ik nog niet gekocht. Dat gaat nog net nu met mijn gewone topjes en truitjes. Maar ze kruipen nu wel aardig omhoog.
     
  11. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    bij mijn vorige zwangerschap met 9 weken positiekleding gekocht en nu had ik het al nodig met 6/7 weken.

    Maar dat is natuurlijk bij iedereen verschillend.
     
  12. Lindy

    Lindy VIP lid

    16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    ik heb broeken gekocht toen k net wist dat ik zwanger was. en begon met dragen van die broeken in week 9 ofso, vooral thuis,
    want me broeken wouden nie tmeer dicht
    deed het eerst met een elastiekje, maar dat wou op een gegeven moment oo niet meer. en
    toen ikheb verteld had met 11 weken ging ik ook positie shirts dragen enzo :)
     
  13. Choco

    Choco Fanatiek lid

    30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Hier niks. Ik pas nog steeds in mijn eigen kleding.
     
  14. dandy

    dandy Lid

    4 aug 2007
    64
    0
    0
    IJsselmuiden
    Hoi, bij mijn eerste had ik met 10 weken mijn eerste zwangerschapsbroek en nu ben ik 7 a 8 weken zwanger en heb afgelopen week een zwangerschapsbroek gekocht, want ik pas er nu al niet meer in.
    Daarvoor droeg ik mijn gewone broeken ook al niet, alleen legging.

    Gr.
     
  15. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Ik heb tot week 17 in mijn gewone kleren gelopen. Had toen een broek die echt lekker zat en de rest met de bovenste knoop open met een elastiekje erdoorheen. Moet wel zeggen dat die kleren gelijk uit gingen als ik thuis kwam. Ik deed dan lekker een trainingsbroek of pyjamabroek aan.
    Vanaf de 17e week draag ik positiekleding en vond het echt een verademing! Moest wel wennen aan die hoge banden op je buik, maar alles paste tenminste weer!
     
  16. ThunderAngel

    ThunderAngel Fanatiek lid

    26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Met 12 weken had ik al echt een zwanger buikje, dus vanaf toen heb ik positiekleding gekocht.
     
  17. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    He leuk al die reacties! :) nou ik denk dat ik eerdaags (als alles goed blijft gaan dan) ook positiekleding ga aanschaffen want het zit gewoon echt niet lekker meer! Loop continu met mijn broek open hihi
     
  18. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Om eerlijk te zijn heb ik alle reacties niet gelezen maar als ik jou vraag lees denk ik:
    Wanneer je eigen kleding niet meer past / lekker zit. Volgens mij is er geen ander antwoord op )
     
  19. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ja daar heb je gelijk in, maar ik heb een beetje in mijn hoofd zitten dat je dat pas doet als je echt een buikje hebt zeg maar, echt zo'n mooi bol zwangerschapsbuikje. Maar omdat ik het niet echt lekker vind zitten allemaal was ik benieuwd naar hoe anderen dat doen, vandaar :)
     
  20. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Vanaf week 17. En ik ben geen broodmaget type ofzo.
    Droeg altijd maat 40.
     

Deel Deze Pagina