Vanaf wanneer zwangerschapskleding?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sweetvienna, 8 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Ik ben dit weekend zwangerschapsbroekken gaan kopen, puur omdat mijn broeken niet lekker meer zaten, zodra ik stond ging het wel maar als ik ergens ging zitten kreeg ik erg de drang om mijn broek los te maken, en tja in sommige situaties kan dat natuurlijk niet he hahahaha
     
  2. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik ga morgen mijn eerste zwangerschapsbroek kopen. Ik loop nu al weken met een elastiek door mijn knoopsgat die dan ook aan mijn knoop hangt, om mezelf wat te verhelpen, maar het is genoeg geweest, het wordt tijd voor wat comfort :) Rond 12 weken dus, maar ik had ze al eerder kunnen gebruiken. Kan al sinds week 6 niet meer in mijn broeken :(
     
  3. Aurelie

    Aurelie Bekend lid

    31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Ik denk inderdaad dat je gewoon zwangerschapskleding moet gaan kopen wanneer je eigen kleding niet meer lekker zit.
    Vanaf week 13 zaten mijn broeken niet meer lekker, maar mijn jurkjes en rokjes nog wel. En sinds vorige week heerlijk 2 broeken gekocht en die zitten heerlijk!
    Moet wel heerlijk zeggen dat ik in het begin dacht dat ik extreem snel groeide, omdat in mijn omgeving iedereen pas vanaf week 20 positiekleding nodig had. Maar daar maak ik me nu niet meer druk om. Laat het maar lekker groeien, want volgens mij is dat gewoon een goed teken!

    groetjes, Aurelie
     
  4. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Voor de dames die er al vroeg bij waren met zwangerschapskleding: vonden jullie het niet eng om al kleding te kopen? het kon nl. nog misgaan! Dat heb ik heel erg in mijn achterhoofd zitten...
     
  5. joyo

    joyo Bekend lid

    4 sep 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Ik aps mijn eigen broeken ook niet meer hoor en ik ben nu ruim 6 weekjes zwanger. En het erge is ook nog eens dat ik al wijdere shirts aan moet doen. Anders krijg ik straks vragen...
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben vanaf 15 weken zwangerschapskleding gaan dragen, een weekje eerder had ook wel gemogen, maar we waren op vakantie en had niets bij me.... wel 2 rokjes die ik toen maar heb aangehad, ben niet zo'n rokjestype en op mijn werk kan dat ook niet.
    Ik heb met 9 weken al wat kleding gekocht bij een MissEtam outlet, die zit niet bij ons in de buurt en we waren bij mijn nichtje waar ze wel zo'n outlet hebben, scheelt toch aardig wat geld. Ik had toen al wel 2 echo's gehad die goed waren, dus dan is de kans weer kleiner dat het misgaat.
    Met 6 weken trouwens mijn eerste zwangerschapsbh gekocht, mijn eigen pasten echt niet meer... had nog geen echo gehad, maar ja, je moet toch wat als het niet meer past?

    Wat ik trouwens wel vond, dat die zwangerschapskleding pas echt lekker ging zitten een paar weken later, er zat echt zo'n periode tussen dat mijn eigen kleding niet meer paste, maar de zwangerschapskleding net een beetje te ruim was (die band aan je broek voor je buik bijvoorbeeld, die kan je wel aantrekken, maar de stof zat dan wat geribbeld). Nu zit het heerlijk!

    groetjes,
    Snoopy
     
  7. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik denk niet dat je je door dat soort gedachten moet laten leiden.
    Als je broeken niet meer passen, koop dan een paar dat wel past :D .
    Het kan niet goed zijn als je je buik "opsluit".
    Ik heb al sinds week 6 positiebroeken aan. (eerste kindje)
    Ik kreeg de knopen van mn gewone broeken niet meer dicht.
     
  8. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Ik had van de eerste ook al vrij snel andere broeken nodig, met een week of 6/8. Nu ben ik zwanger van de tweede, net 9 weken geweest, maar ik kan nog wel wat eigen kleding aan. Denk dat t komt omdat ik nog een buikje had van de eerste. Maar t begint nu toch wel krap te zitten dus ik denk dat ik volgende week of die week erop ook maar eens ga shoppen... :) Gewoon positiekleding kopen als je eigen kleding niet meer lekker zit.
     
  9. Marion70

    Marion70 Lid

    27 aug 2007
    29
    0
    0
    Ik denk dat het idd per persoon verschilt. Ik kon met 9 weken mn eigen broeken niet meer aan en ben ook gelijk nwe positiekleding gaan kopen.
     
  10. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Voor wie twijfelt :) Ik heb gewacht om zwangerschapskledij te kopen tot de twaalf weken echo, gisteren en ik moet zeggen, had ik het maar eerder gedaan. Heb enkel een broek gekocht, maar jeetje, die zit fantastisch!
     

Deel Deze Pagina