Meteen na bevruchting een positieve test mogelijk?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Citroentje, Nov 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Citroentje

Citroentje VIP lid

Apr 7, 2007
    5,556
    0
    0
    #1 Citroentje, Nov 21, 2009
    Last edited: Nov 21, 2009
    Hallo,

Gisteren ben ik bij de huisarts geweest omdat mijn nek flink vast zat. Hiervoor schreef ze diclofenac en diazepam voor (wat vorige keer ook goed hielp mn de diazepam) Omdat we graag weer zwanger willen worden en ik op dag 20 in de cyclus zit dit wel verteld en het advies van de huiarts was, diclofenac mag in het 1e trimester van de zwangerschap maar diazepam niet dus doe thuis een test en als die negatief is mag je de diazepam gewoon innemen.

Waar het nu om gaat is, volgens de huisarts is een zwangerschap al te testen met een simpele thuistest vanaf de bevruchting:(
    Dus wij thuis testen en.....ja tuurlijk is die test negatief want het is veel te vroeg om na je positieve ovutest op 14 nov (dus eisprong op 15 of 16 nov) op 20 nov positief te testen met een zwangerschapstest......TENMINSTE dat is wat je altijd overal leest of heeft mijn ha toch gelijk?????

Ik moet zeggen dat ik het een vreemd advies vond maar ben toch wel benieuwd wat jullie ervan zeggen.

Bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

een simpele thuistest is pas positeif vanaf je nod en niet direct na je bevruchting. Als je mogelijk zwanger bent dan zou je beter niet de diazepam kunnen nemen.

Mirjam

Share This Page