Onzeker, baarmoederslijmvlies te dun

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 6ok11, 2 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Vanmorgen in het zh geweest om mijn cyclus en follikels in de gaten te houden. Rechts al een ei van 16,2 mm wauwww en links een ei van 12,5mm. Echter was mijn baarmoederslijmvlies maar 2,9. Ze verwacht dat mijn ei tussen morgen en donderdag springt, en volgens haar kon het nog alle kanten op met het bm slijmvlies. Ik wil graag jullie ervaringen horen met betrekking van de groei van het slijmvlies, want in 2,9 kan het natuurlijk niet innestelen , het moet volgens de arts nog minimaal verdubbelen wil het een kans maken. Ook heb ik nog helemaal geen rekbaar slijm, het is eerder romig wit en plakkerig. Nu heb ik dus eindelijk een goed ei in aantocht, lijkt de rest van het lichaam niet mee te werken. Word gewoon onzeker na de cyste van vorige maand van 5x5 cm die gelukkig nu weg is. Ga overigens wel vanaf nu 2 x per dag ovulatie testen doen en ze worden gelukkig al aardig donker. Wat is jullie ervaring met baarmoeder slijmvlies in de groei ? Hoeveel groeide het in hoeveel dagen ??

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Het zou idd best een groeispurtje kunnen maken de komende dagen. Ook kan het ook nog wel een paar dagen duren voordat je eitje echt springt. Ik heb wel eens op echo een follikel van 19mm gehad en pas 3 dagen laten een positieve ovutest.

Krijg je de komende dagen nog wel echo's om de groei in de gaten te houden?

Ik heb geen ervaring met dun slijmvlies.. Bij mij was het op cd 10 vaak al meer dan 5mm en rond de eisprong 9-10mm.

3. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja ik moet morgen terug voor een samenlevingstest en echo ivm de groei van follikels en het bm slijmvlies.

4. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik hoop dus eigenlijk dat mijn follikel even niet zo snel groeit , zodat mijn baarmoederslijmvlies nog wat kan doorgroeien. Moeten bij de ovulatietest van de action de lijnen alleen even donker zijn of ook even breed ?? Want hij word al wat donkerder maar nog niet even breed zo donker

5. Hortensia89

20 aug 2014
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij baarmoederslijmvlies het vooral belangrijk dat het 3-laags is heeft mijn echoscopiste verteld en de laatste opbouw van het baarmoederslijmvlies gebeurd de laatste uren voor de eisprong nog.
    Maak je niet teveel zorgen :) probeer vooral positief gestemd te zijn.

Wij zitten nu in onze tweede IUI poging, dus ik weet precies hoe je er mee bezig bent en dat is ook helemaal begrijpelijk, maar ik hoop dat je je gedachten op een positief spoor kan zetten.

Kop op! :)

6. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je lieve berichtje hortensia.

7. Hortensia89

20 aug 2014
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is jou reden dat je bij de gyn loopt en follikelmetingen krijgt als ik vragen mag 6ok11?

8. happy2012

happy2012 Actief lid

2 jan 2012
    333
    18
    18
    Hoi,

Ik wil graag mijn ervaring met je delen.

Mijn bms is vrijwel altijd heel erg dun, tegenwoordig zit ik rond de 5 en dat is voor mijn doen al erg veel.
    ooit heb ik 2mm dikte gehad en bleek daarmee zwanger geworden te zijn. dus het innestelen hoeft echt geen probleem te zijn.

mijn gyn zegt ook dat het achterhaalde info is dat het dik moet zijn, ze dachten dat, maar eigenlijk is er geen concreet bewijs van dat het zo moet zijn.

zoveel vrouwen worden zwanger zonder dat we weten hoe dik hun bms is. er zijn gewoon heel veel factoren van invloed.
    dus met 2.9 absoluut reden om gewoon hoop te houden. het kan!

succes!

9. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je berichtje ! Ik hou de moed erin. Morgen weer een echo , zo kunnen we de groei mooi bijhouden.

10. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Hortensia, de reden is begonnen omdat er ooit sprake was van pco, dat is nu terug gedraaid, maar zwanger worden is moeilijk, er is elke x wat. Afgelopen 2 maand bijv geen eisprong gehad, progesteron 2,7 en een cyste van 5x5 cm die nu gelukkig weg is. Dus ze houden het gewoon even in de gaten. Ze wouden misschien volgende maand starten met medicijnen, als deze cyclus weer een rommel is zonder duidelijke eisprong.

11. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hé meid,
    Ik heb geen idee op welke cyclusdag je nu zit...maar nu wil het toeval dat ik vandaag (op cd11) ook geweest ben voor een fm bij de gyn...
    Ik had blijkbaar rechts 1 dominante follikel van 18-20 mm, mijn bms was 4.6 mm. Dit was volgens de gyn perfect normaal, hij verwacht mijn eisprong ook ongeveer op woensdag, donderdag, vrijdag ongeveer...
    Wat normaal zou zijn volgens mij berekeningen, heb ik rond dag 14-15 een eisprong en mijn cyclus duurt ongeveer 28 dagen.
    Hopelijk heb je hier iets aan!

Ik heb zelf ook geen idee hoe hard je bms nog groeit voor je eisprong, want ik heb idd ook al meer gehoord dat het toch minstens 6mm moet zijn om 'goed' te zijn. Maar dit heb ik ook gehoord van een vriendin die iui doet...Dus geen idee hoe dat in een natuurlijke cyclus (zonder hormonen etc.) gaat.
    Eitje groeit normaal 1-2mm per dag, niet?

12. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hey dora26,

Ik zit op cd 11 en de grootste follikel was 16,2 mm en mijn baarmoeder slijm vlies 2.9. Een ei groeit normaal 1-2 mm pd wat ik hoorde maar las dat hij eerst ong 1 mm pd groeit en later ong 2 mm pd. Weet niet of dit klopt. Maar hoe snel groeit het bm slijmvlies dan ? Wanneer heb jij weer een afspraak ? Ik morgen om 11.00 voor een samenlevingstest en echo

13. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Gebruik je trouwens ook ovulatie testen ? Ik zie dat je binnenkort ook moet prikken op progesteron. Dat heb ik vorige maand gedaan. Gad volgens mij een waarde van 2,7 op cd 21. Veels te laag dus

14. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik gebruik inderdaad ovulatietesten, heb daarstraks getest omdat ik schrok dat mijn eitje al zo groot was...maar ik denk vanavond of morgen pas een knaller te hebben... hij was nog veel te licht voor een piek te hebben!

Dat van de groei van het eitje klopt wel ongeveer denk ik, van het bms weet ik zelf helaas niet... Ik heb deze cyclus geen fm of echo meer, moet enkel op dag 22 nog bloed gaan prikken om te kijken of de progesteron-waarde hoog genoeg is. Zelf kan ik ook helemaal niets van die waardes, dus ik weet niet wat te hoog of te laag is...
    Maar wil een te lage waarde niet zeggen dat er geen eisprong geweest is?

15. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja, er zijn online ergens tabellen te vinden hoe hoog de waardes zouden moeten zijn in het verloop vd cyclus. Ik ben geprikt op cd21 met een waarde van 2,7 terwijl het volgens mij boven de 30 zou moeten zijn en het liefst nog veel hoger. Geen eisprong dus afgelopen ronde. Had toen een blaasje van 12mm naast de grote cyste , we hadden gehoopt dat die dominant Zou zijn, maar die was twee dagen later verdwenen

16. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ps. Mijn ovu test was vanmorgen best donker maar aan t begin vd avond licht. Maar nu lijk ik rond 12.00 altijd donkerder streepjes te plassen dan later op de dag

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ovulatietesten moet je nooit 's ochtends doen, maar liever 's middags.
    's Nachts schijnt je LH standaard hoog te zijn ofzo waardoor je 's morgens altijd donkerder test en het lijkt of je eisprong in aantocht is, terwijl dat dus niet zo hoeft te zijn.
    Ik bedoel daarmee te zeggen dat je ovulatietesten dus nooit met de eerste ochtendurine moet doen.

Sommige vrouwen testen rond hun eisprong 2x per dag. Later op de morgen en in de middag nogmaals.

Hoop dat je baarmoederslijmvlies nog een groeispurtje maakt!

18. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Met in de ochtend bedoel ik 11-12 uur ( 2e of derde plas) gister 11.00 bijna positief gister avond 21.00 bijna wit. Terwijl ik op de hele dag weinig gedronken heb, en tussen 17.00 en 21.00 niet gedronken en geplast

19. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Dora26,

Ik kom net terug van het Z-H .
    Mijn bm slijmvlies was 6,6 ( WoW) dus in 24 uur van 2,9 naar 6,6 !! Dus het kan. Follikel van 16,2 naar 19 ook goed dus . Alleen de samenlevingstest was niet ok. Ze kon amper wat slijm pakken uit mijn baarmoedermond, er waren wel zaadjes , en ze bewogen maar ze konden niet vooruitkomen ....er was te weinig en te troebellig slijm. Shit. Vanavond weer verplicht gemeenschap, om morgen nog eens de test te kunnen herhalen .....wel fijn dat er zo intensief word meegekeken en geholpen, maar dat verplichte gemeenschap is niet heel leuk en gezellig ....Morgen dus weer een update vanaf hier.

Deel Deze Pagina