Wanneer naar de huisarts??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door roever, 2 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

roever Niet meer actief

Pffff.... het zoveelste berichtje van mij! sorry.... :(

Ik vroeg mij af wanneer je aan de bel trekt bij de huisarts.
    Nog een keer mijn verhaal,

Vorig jaar eind nov positieve test, helemaal in de wolken!
    begin januari ma. uiteindelijk in april gecurreteteerd.
    Cyclussen van 30-43 dagen maar tot op heden nog steeds geen positieve test in handen... :(

wanneer is het genoeg?
    Qua gevoel was ik allang al weer naar huisarts gegaan maar ben van mening dat ik mn lichaam ook de tijd moet geven.
    toch valt het me steeds zwaarde, zeker nu ik mn schoonzus hoorde dat ze binnenkort ook voor kinderen willen gaan.
    Ik voel me rot, en erg jaloers...bang dat zij eerder een kindje verwachten dat wij....

Andere vraag is, vraagt een huisarts altijd naar temperatuur lijstjes?
    zoja van hoeveel maanden?

2. Krimpie

Krimpie Actief lid

18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    He meid,

Moeilijk hoor! Is moeilijk te zeggen wanneer je naar de huisarts stapt. Onze huisarts was redelijk makkelijk en stuurde ons direct door, maar bij de gyn kregen we te horen dat we een jaar tot anderhalf jaar zelf moeten oefenen voordat er verder gekeken wordt. Nu had ik al een geschiedenis, waardoor ze bij mij eerder gekeken hebben, maar ik weet niet hoe het werkt als je al een miskraam hebt gehad. Hoe klote ook, het bewijst wel dat je zwanger kunt worden.
    Ik zou gewoon eens informeren bij de huisarts, wat hij aanraadt. Een huisarts vraagt verder nog nergens naar (dus niet naar temp kaartjes ed) in mijn ervaring. Dit doet de gyn pas. Misschien heb je ook wel een praktijkbegeleider bij de huisarts, die je iets verder kan helpen.

Bij mij vroeg de gyn niet naar temp kaartjes, omdat ik al een jaar lang keurig alles bijhield met smileys van clear blue. Ze vroeg mij wel naar een menstruatiekaart, welke ik toen nog niet had. Hierop vul je in op welke dagen je bloed, maar ook hoe veel, wat voor kleur, of het stolsels heeft ed. Ik weet niet of er een bepaald aantal maanden nodig is voordat ze je verder helpen, maar zo lang mogelijk is natuurlijk het mooist!

Hoop dat je er uit komt!
    liefs

3. roever

roever Niet meer actief

Dankje..

Ik vind het heel moeilijk en pijnlijk allemaal.
    De ene keer sluit ik alles van me af en t andere moment dan heb ik weer zover verdriet dat het maar niet lukken wilt.
    frustreren dat je het zelf niet in de hand heb zeg .

weet er gewoon niet mee om te gaan.

x

4. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Roever,

Wat vervelend allemaal zeg!

Persoonlijk zou ik het zekere voor het onzekere nemen en zoveel mogelijk al doen wat je zelf kunt doen ( dit voorkomt uitstel mocht je wel naar de huisarts gaan ).

Zelf ben ik gezegend met twee kindjes, echter ging het zwanger worden verre van soepel. Onlangs de huisarts gevraagd hoe of wat (omdat we nu alweer een jaar bezig zijn voor een derde).
    Er werd mij verteld dat ik twee jaar bezig moest zijn omdat ik al twee kindjes heb.
    Ik heb toen de VK gebeld en zij adviseerde mij om alvast temperatuurcurves bij te houden en de cycli bij te houden en als ik 4 curves heb weer een afspraak te maken bij de huisarts en een verwijzing wil. Als ik die niet krijg dan een second opinion aanvragen.

Heb je al lijstjes bijgehouden?
    Ik lees vaak dat een gyn daar naar gaat vragen, dus wellicht zou je dat nog kunnen overwegen? Het vergt wel veel discipline vind ik zelf. Weet niet hoe jij cycli zijn, maar de mijne erg lang (zie banner, momenteel zit ik weer op dag 55)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

Lieve groet,

5. roever

roever Niet meer actief

Dankje!
    Vind het lastig, ene kant wil ik alles graag loslaten!
    andere kant idd beginnen met temperaturen. ..
    ben alleen bang dat me dat niet lukt dagelijks op zelfde tijd.
    En mag dat ook met mn orale temperatuurmeter?
    hoop eerst weer normaal ongesteld te worden volfende week.
    vorige cyclus was ineens 2 weken later! :$

ik voel me hopeloos geval.... terwijl er zooo veel dames zijn die nog veel beroerder hebben dan mij..

Deel Deze Pagina