wanneer mag wat? ik weet het niet meer wat we bij sophie hebben gedaan, kan het wel nazoeken. hij is toe aan bijvoeden, dus dit weekend 1 lepel banaan gehad en vandaag klein beetje appel. vond ie wel lekker, maar wanneer mag het allemaal?
In principe is de richtlijn (volgens mij): met 6 maanden starten met groente en later ook fruit toevoegen aan het menu. Hier werd vanaf 7 maanden brood geadviseerd.
Inderdaad wordt aangeraden om vanaf 6 maanden te beginnen. Ik zou zelf dus nog lekker wachten, melk is toch de belangrijkste voeding die ze nu nodig hebben en alle andere 'nadelen' aan vroeg bijvoeden daargelaten; vaak gaan ze ook minder melk drinken als je met bijvoeding begint.
Zo hebben wij het ook gedaan inderdaad. 't Kijkt niet op een dag of wat eerder of later natuurlijk. Wij deden in het begin ook drie dagen hetzelfde en niet verschillende dingen op een dag.
bij mijn cb rade ze weer aan om voorzichtig te beginnen met 4 maanden met fruit. Bij 5 maanden met groente. Ik ben bij 4,5 maand begonnen met fruit en bij 5,5 maand met groente. Nu eet ie al groente+aard en wat yoghurt na. Brood krijgt hij nu ook alleen de korstjes en ook niet iedere dag geloof dat het ps echt een onderdeel word vanaf 7 maanden
Hier met 6 maanden begonnen met groente. Hier was het advies als je kleine 3/4 groentes eet, te beginnen met fruit. Je bent dan ongveer 2 wk verder. Broodkorst krijgt ze ook en vanaf 7 maanden gaan we dit uitbreiden naar een boterham.
Ik ben met ruim 6 maanden begonnen en mocht hij na iedere keer borst iets proeven; een stuk fruit, een broodkorst en 's avonds zetten we hem bij ons aan tafel en gaven we hem gewoon de verantwoorde dingen van ons bord.
Hier groente met 5,5 maand. Dan fruit met 6 maand en brood bij 6,5 maand. De doorsnee adviezen zijn, dacht ik: Niets voor de 4 maand, bepaalde (makkelijk voor de darmen) fruit en groentes evt met 4 maand, maar liever 6 maand. Brood niet voor de 6 maanden ivm gluten, en meestal vanaf 7 maand. Wij deden ook max 1 nieuw iets per dag. En eerst de groentes omdat ze anders wennen aan relatief zoete hapjes.
Vanaf 6 maanden kan je alles geleidelijk introduceren (behalve rauwe producten en honing). Voor 6 maanden zou ik het beperken tot groenten en fruit en dan bijvoorkeur de milde varianten.