Babycook

Discussie in 'Voeding' gestart door Baby80, 24 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby80

Baby80 Actief lid

21 nov 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, ik weet niet of ik het bij het goeie onderwerp heb gezet maar anders hoor ik het wel.
    Ik zit te denken om een babycooker aan te schaffen.
    Ik was op zoek naar de voor en nadelen.
    Ik zou graag willen horen wat jullie er van vinden. ;)

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb nooit het nut ingezien van zo'n ding. Vind het echt veel te duur voor iets wat je zelf makkelijk kan doen.
    Fruithap maakte ik gewoon altijd zelf. Toen Sven nog kleiner was even pureren (staafmixer voor een tientje bij blokker gekocht).
    Maar ook niet lang nodig gehad hoor. Al vrij snel ging ik over naar prakken en stukjes.
    Warme hap heb ik altijd meegekookt. Regelmatig in het vooruit wat ik daarna invroor. Nu koken wij wel zoutloos.
    Sven eet nu bijna volledig met de pot mee. Als we iets eten wat voor hem nog niet geschikt is, haal ik wat uit de vriezer of hij krijgt een potje.

3. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Hi Baby80,

Voordelen:
    - stomen = gezonder dan koken
    - groente en aardappel/rijst/pasta/vlees/vis kan bij elkaar
    - goede blender
    - blender is (vind ik) makkelijker schoon te maken dan een staafmixer.

Nadelen:
    - weer een apparaat in huis
    - duur ding
    - voor de eerste hapjes handig maar wat later is ie te klein om veel porties mee te maken (om bijvoorbeeld in te vriezen).

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je hem hebt is het vast handig. Maar als je hem niet hebt zul je hem denk ik niet missen.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zie het nut niet zo.
    Ik stoom mijn aardappelen en groente toch altijd al, gewoon in de pan met een stoombloem op de bodem.
    Pureren heb ik nooit gedaan, mijn kinderen hielden niet van prut, die aten meteen stukken. Ze aten vanaf dag 1 gewoon met de pot mee (ik kook altijd zonder zout, dat vind ik veel lekkerder).

En als je wilt pureren, dan is een blender of staafmixer een stuk voordeliger, en die kun je meteen ook voor andere dingen in de keuken gebruiken.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zie 't nut er ook niet van in.

Je kan idd heel makkelijk zelf zijn eten maken, zonder dat ding. Stoommandje kost maar een paar euro bij de blokker, staafmixer is ook niet duur (maar die heb je niet eens nodig, je kan ook stukjes geven).

7. Bri

Bri Niet meer actief

Staafmixer schoonmaken is toch niet zo'n gedoe? Tenminste, die van mij kun je uit elkaar halen; het deel met het snoer eraan wordt nauwelijks vies en kun je met een doekje schoonpoetsen, het andere deel kan in de vaatwasser.

Het lijkt me best een leuk hebbeding hoor, en als je eigen eetgewoontes niet zo geschikt zijn voor kleine kindjes (zout, scherpe kruiden) dan is hij vast handig ook.
    Maar ik heb er geen ervaring mee, ik heb zo'n apparaat niet.

8. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Wij hebben wel de babycook van beaba en zijn er super blij mee.
    Onze zoon heeft allergieën en we moeten alles voorzichtig bereiden. Als we alles in de babycook doen dan is dat alleen van hem. Geen restjes of andere dingen die mis kunnen gaan. Het stomen vind ik super handig. Ondertussen doe ik hem in bad of andere dingen en het stoomt vanzelf door. Daarbij is het ook heel gezond. Voor ons (met de allergieën van onze zoon) is het dus echt een uitkomst.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn zoon is ook erg allergisch, maar ik at gewoon wat hij mocht hebben. Anders reageerde hij er via mijn melk wel op. Dus in ons geval telde dat voordeel van dingen apart hebben niet.

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik stoom alles is de rijst stoomkoker. Had dat ding al jaren in huis (ooit gekregen toen ik samen ging wonen) maar bijna nooit gebruikt en nu komt hij handig van pas. Dus misschien heb je zo'n ding ook nog ergens ver weg in de kast staan?

11. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Ik heb de beabacook ook en ik gebruik hem dagelijks. Ik ben een echte fan en maak er dus alles in. De warme hap (pasta, rijst, aardappelen, vlees, vis, groenten), fruithapjes, jam, etc. Super handig ding en hij is compat en absoluut geen sta in de weg.
    Ik neem hem zelfs mee als we langer als een dag weggaan en op vakantie. Mijn dochter krijgt absoluut geen potjes (gewoon een tegenstander, iedereen moet zelf weten wat ze hun kind geven) en dit werkt super makkelijk.

Deel Deze Pagina