Oorbellen (gaatjes) bij kind 3jaar

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Dretjuh, Sep 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik heb mezelf eigenlijk altijd voorgenomen dat ze oorbellen mocht als ze een jaar of 6-7 is en ze erom zou vragen.
    maar madame word over 3 weken 3 jaar en ze heeft het er al de hele week over.
    Ze wil oorbellen net als mama, maar dan wel echte!
    heb haar al uitgelegd hoe ze dat schieten en dat het wel een beetje pijn doet, maar ze wil ze toch hebben.

Zit nu een beetje te twijfelen, toch doen of toch nog een paar jaar wachten.

Wat zouden jullie doen als je kindje er al een langere tijd om vraagt?

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Doen,maar wel vragen of ze haar oren tegelijk schieten!! toen ik klein was (2 jaar) ging ik bij de 2e vreselijk tekeer,daarm zit hij nu een stuk hoger dan de andere;)
    Ze moet er alleen niet aan gaan friemelen want dan kan het gaan ontsteken. En nog een tip,geen sterilon gebruiken maar baby olie,sterilon irriteerd juist de huid,olie geneest sneller.
    Beste kan je 1 keer per dag schoonmaken en dan beetje babie olie er op doen.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik heb idd ook de leeftijd van 6jr ofzo in mijn hoofd. Maar ja, als ze t idd nu al echt graag wilt. Is het echt een meisje-meisje? Dan zal ze dat ook nog wel zijn als ze 6, schat ik? Dus tja, waarom dan wachten. Maar ik geloof niet dat mijn vriend t ermee eens zou zijn om t nu al te doen.

Aan de andere kant vind ik t eigenlijk ook nog niet zo mooi bij te kleine meisjes (en al helemaal niet bij baby's maar dat terzijde)..

Je zou dr ook van die nep/speeloorbellen kunnen geven, schiet me te binnen! Die je in kunt klemmen. Mijn nichtje heeft die en mijn dochter vond die laatst helemaal het einde.

4. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Brabo in België
    nepoorbellen moet ze dus niet dat vind ze niet leuk :p

jah tis echt een meisje meisje, met kroontjes, jurkjes, wil mijn make-up hebben, sieraden, hello kitty parfums de hele ratteplan :p

Ze wijst nu zelfs oorbelletjes aan van kinderen uit de winkel of uit een boekje ofzo.

Oke handige tip van de babyolie, ga het zeker gebruiken als we het laten doen :)
    Ga t vanavond met mn man bespreken die is boven aan t werk en madame riep net "papa, mag ik oorbellen net als mama" hehe erg schattig.

Ik laat het ook een paar dagen rusten en kijk dan of ze het er nog over heeft

5. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Onze dochter ook gaatjes gegeven toen ze bijna 2 was. Deden ze tegelijk. Ze vertrok geen spier, huilde niet, keek in de spiegel, ze zei: "mooi!" en ging verder met spelen. Wij lachten ons kapot. Dat hadden we niet verwacht.

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Lianna heeft ze nu 'n week of 5. Ze moest wel erg huilen bij het schieten, gelukkig ook allebei tegelijk. Voorwaarde bij ons was dat ze goed stil moeten kunnen zitten. Bij Yosyp en Jorja hadden ze het nog niet gedaan.

7. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Brabo in België
    Nou heb erover gebabbeld met mn man en we laten het heeeel even rusten. Als ze er over blijft beginnen dan is dat toch wel het teken dat het geen bevlieging is en ze ze echt wil.

Stilzitten kan ze goed gelukkig en ik zal ervoor zorgen dat ze ze tegelijkertijd schieten. Leek me ook het handigst.
    Zit er 1 in = auw wil ze niet meer ;)

8. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Nou dan hier een tegen geluid. Ik laat het niet doen al smeekt ze me op dr blote knietjes.
    Ben veelste bang dat ze er mee achter wat dan ook blijft hangen en ze uitscheurt. Ze is nog niet oud genoeg om zich te bedenken dat ze daar op moet letten.
    Mn middelste heeft vanaf zijn 5,5 jaar een oorbel...me ook dood gesmeekt. Maar die had al goed in de gaten dat hij er mee uit moest kijken. Maar wat een gehannes elke keer als hij naar judo ging zeg! ;)

9. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    JIJ bent de baas en JIJ stelt de grenzen. Als je dochter erom vraagt als ze bijna 3 is, is het aan jóu om daarop in te gaan. Of niet.

Misschien een beetje kort door de bocht maar het is echt aan jou of ze nu al gaatjes krijgt of niet.

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Daar ben ik t eigenlijk wel mee eens. Als mijn dochter ergens mee vast zit, wordt ze een beetje 'neurotisch' (gillen en heel hard rukken) en dan moet ik dr echt ff vast pakken om dr rustig los te kunnen maken.
    Oorbel(len) bij jongens zou ik dan weer nooit toestaan op die jonge leeftijd..

11. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

Mar 16, 2009
    1,074
    0
    0
    renkum
    onze dochter heeft al oorbellen sinds ze 3 maanden was ze huilden eigenlijk niet sommigen zullen denken ahhh zielig maar ze heeft er nog nooit aangezeten als ze groter zijn doen ze dat wel ze heeft er ook nog nooit last van gehad ze heeft nooit vastgezeten en ze heeft al sind 2 mnd na het schieten ringetjes (kleintjes natuurlijk)

Share This Page