Vanavond hadden we vrienden op bezoek en Elena was lekker de show aan het stelen . Op een gegeven moment zag ik haar heel bedenkelijk kijken en schoot me die vraag te binnen. Ik heb het ook an die vrienden voorgelegd, maar we kwamen er niet uit. Wat denken jullie? Kunnen babies nadenken? En zo ja, in welke TAAL denken ze dan na? Ze beheersen toch nog geen taal?
Ik denk dat ze wel kunnen denken. Hoe en wat voor taal ze spreken weet ik niet (misschien baby-taal?) Ik zie mijn zoontje (en zag/zie mijn dochter ook) regelmatig denken. Goeie vraag trouwens!
Niemand 'denkt' in een taal. Hooguit verwoordt je in je hoofd je gedachten. Babies 'denken' al als ze in je buik zitten, ze hebben dan nog geen woorden tot hun beschikking, die leren ze al horende.
een heleboel mensen denken in woorden hoor er zijn ook veel mensen die denken in beelden. ik denk dat baby's denken in beelden maar op een andere manier, nog niet met alle emotionele aspecten die wij als volwassenen hebben. ze denken zo van, vorige keer drukte ik op die knop en toen kwam er geluid uit, dus nu kan dat weer vorige keer huilde ik en toen kwam mama.... dus nu weer maar dat zouden ze pas na de 3e maand doen heb ik begrepen.
Ik denk ook dat baby's denken en idd in plaatjes ipv woorden... Of hun eigen "taaltje" maar dan alleen in gedachten...
Baby's kunnen echt al denken hoor! Dieren kunnen ook denken (bijv apen), maar spreken ook geen taal. Je hebt om te denken geen taal nodig.
Uit onderzoek is gebleken dat babies van 6 maanden meer hersenactiviteit hebben dan iemand die comateus is.Hoe het precies werkt, weten ze echter nog niet.