Het zit steeds maar in mijn hoofd, en moet het toch even kwijt aan jullie Ik heb een tweetal vragen aan jullie.. Meestal lees je of hoor je dat je na de beruchte drie maanden de kans op een MK afneemt. Echter zit dat dan precies op de 12 weken vast? Ik ben de laatste weken zo onzeker als de pest (zou wel aan de hormonen liggen ) en zoek dus steeds bevestiging. Ik heb een innige relatie met het toilet, en heb al 1 maar grote cupmaat, dus heb zelf het idee dat het goed zit, echter toch blijft in je hoofd hangen "wat als".... Is het niet zo dat wanneer j erg misseijk bent etc, je dus veel hcg in je lichaam hebt en je kindje dus ook goed aan het groeien is? Kreeg ookal te horen dat dit soort extreme misselijkheid en dikke buik (die is echt huge) ook op ene meerling kan duiden... A.s. Donderdag heb ik de 1e termijn echo dan ben ik volgens mijn berekeningen precies 10 weken zwanger... Vraag 2 Mijn laatste ongesteldheid was op 8 dec. Dit was een rare ongi met maar 2 dagen donkerbruine prut verlies, ipb 4 dagen met normale complete bloedbaden 8) Ik kan me goed herinneren dat ik op 11 december ineens weer een rood streepje bloed tegen kwam in mijn onderbroek. Zou dit de innesteling kunnen zijn geweest? Die weken voor mijn "ongi"was ik ookal zwaar misselijk, manlief meende zelfs dat mijn borsten groter waren dan normaal Ik heb namelijk steeds een gevoel dat ik al langer zwanger ben dan de berekeningen...... We zullen het donderdag wel zien, maar hoop dat jullie de tijd nog kunnen vinden hoe jullie over bovenstaande 2 vragen denken... Alvast bedankt! Gr CLaudia
Hoi Claudia, er wordt altijd een termijn van 3 maanden aangehouden omdat dat de tijd is dat alles wordt aangelegd bij het vruchtje. Vanaf de drie maanden gaat alles groeien. De aanlegperiode is het meest spannend, want als daar iets misgaat, heeft dat grote gevolgen natuurlijk. Maar hoe meer je richting die 3 maanden gaat, hoe kleiner de kans dat het misgaat. 12 weken is dus niet precies op de dag af, maar er wel rondom heen. En als je dat is ogenschouw houdt, heb je een veilige marge waarna je je echt minder ongerust hoeft te maken. Je lichaam doet zijn werk wel! Verder wil misselijkheid niets zeggen over de zwangerschap en de groei van het kindje. Sommige vrouwen zijn de hele zwangerschap misselijk en andere hebben er geen moment last van gehad. Aan je verhaal te horen zou het inderdaad best kunnen dat je toch wat verder zwanger bent dan wat de berekeningen laten zien. Dat is niet erg, maar daar kom je met een echo inderdaad wel achter. Even afwachten dus! Groetjes Brigitte