Ik had een heel bescheiden klein buikje. Met 16weken zag nog niemand iets van de zwangerschap. Met 20weken begon je een lief, klein bolletje te zien. Ik was trots op mijn mini buikje.... Maar sinds week 20 lijkt mij buik elke dag te groeien. Nu met 30weken vind ik mijn buik best groot, omdat ik klein bent valt het nog meer op. Mijn buik groeit echt naar voren toe. Nu zei de verloskundige dat ik weer goed gegroeid was, maar dat je vanaf 28weken pas echt begint te groeien. Dus ik d8 oh oh nog groter dan dit? Ik moet nog 10weken en vind mijn buik zo eigenlijk al groot genoeg, maar als het vanaf nu pas echt gaat groeien, Hoe gaat het er dan uitzien met 40weken zijn?? Ik dacht dat je vanaf maand 8 juist een beetje langzamer ging groeien..... Ben benieuwd of jullie een groeistop hadden vanaf week 30, of dat het inderdaad pas echt hard gaat vanaf deze weken? ps; Ben eerlijk gezegd ook een beetje bang voor striemen. Mijn buik is nu nog striemloos, maar als het zo hard blijft gaan....?
Ik had hetzelfde als jij. Rond de 20 weken zag je nauwelijks iets en toen ging het echt hard. Ik ben gelukkig met 38 weken bevallen, want ik was ook bang om nog ronder te worden lol. Ik ben helaas wel later striemen gaan krijgen, met name op mijn heupen. Die zitten er nog. Rondom mijn navel kreeg ik ook striemen, maar die zijn nauwelijks nog te zien. Ik zal even foto's plaatsen zodat je het kan vergelijken. Deze is met 20 weken
En dit was met 37 weken (de laatste foto, met 37+4 braken mijn vliezen) Ik had trouwens erg veel vruchtwater (bleek op de groeiecho) dus wie weet is dat bij jou ook het geval. Na de bevalling had ik na een week al nauwelijks een buikje meer.
Zo boefjesmamma! Dat is inderdaad een duidelijke groeispurt! Mijn buikje met 20weken was precies als die van jou. Maar sindsdien is het alleen maar groeien hier! Mijn buik is trouwens heel hard, gewoon de hele dagen door. Ik weet niet of dit normaal is. (als ik harde buiken heb, dan voel ik het ook trekken en is mijn buik nog ietsjes harder dan normaal.) Iedereen die (gevraagd of ongevraagd grrr) aan mijn buik zit, zegt dat ik een hele harde buik heb. Ik weet niet of het vruchtwater is of de baby of dat ik gewoon niet zoveel plek heb in mijn buik. Ik ben maar een kleintje, 1m58.
Mijn buik is vanaf 34-36 weken heel erg gaan groeien, of eigenlijk, het kindje . Ik heb met 34 weken een groeiecho gehad, kindje lag keurig op schema en werd op gemiddeld geschat, dus zo'n 3500 gram. Nu had ik zelf niet bepaald het idee dat na Eva van 4350 gram, ik nu een kindje zou krijgen van ongeveer een kilo lichter. Met de controle van 38 weken vond de verloskundige het kindje toch echt wel groter dan gemiddeld en denkt dat we op de 8 a 9 pond uitkomen. Bij de laatste controle met 39 weken zei ze (was een andere vk) dat het inderdaad een groot kindje is, maar dat ze maar ietsjes zwaarder zal zijn dan Eva. Is nog even afwachten dus of die schatting klopt , maar mijn buik lijkt wel iets groter dan toen ik zwanger was van Eva. Ook heb ik onderaan mijn buik striemen erbij gekregen (bij Eva kreeg ik pas striemen tijdens de bevalling) en vanochtend heb ik er opeens wat striemen bij rond mijn navel. Ik keek tijdens het ontbijt naar mijn buik, toen was het nog niet te zien, toen ik een uurtje later ging douchen zaten er opeens striemen! Echt heel bizar. Het is niet anders... ik heb er niet zo'n moeite mee. Straks een tijdje na de bevalling zie je er waarschijnlijk niet veel meer van.
Mijn buik was ook zo hard. Daarom was ik ook zo bang voor striemen, omdat mijn huid zo strak stond. Achteraf viel het me reuze mee. Zie je ook zo duidelijk een kont of voet voorbij komen dan? Dat had ik heel erg. Zo grappig vond ik dat. (Ik ben 1.70 trouwens) Ik had voor de zwangerschap ook echt een strakke buik denk dat het daardoor zo hard was. Er zat gewoon geen vet aan (nu nog niet echt).
Bij Eva was mijn buik op het laatst wel heel erg strak, ik had daarvoor ook niet zo'n strak buikje (verleden van veel aankomen en weer veel afvallen..). Deze zwangerschap staat mijn buik nog helemaal niet zo strak, maar dit keer dus wel striemen erbij, terwijl bij Eva de striemen pas tijdens de bevalling kwamen. Dus het strak staan van je buik zegt niet alles.
Het strak staan van je buik en striemen zegt helaas niet zoveel....Mijn buik is boven mijn navel over het algemeen keihard (ook beetje afhankelijk van hoe ons meisje ligt) en onder mijn navel eigenlijk altijd behoorlijk zacht. Maar juist daar heb ik vanochtend beginnende striae ontdekt, jiehoe. Mijn buik is juist rond week 28 een beetje 'gestopt' met groeien en ik merk nu weer dat ie met 34 weken weer begint te groeien maar het heeft echt een paar weken bijna stilgestaan bij mij.
Ik kan ook alleen maar vanuit mijn eigen ervaring praten natuurlijk Striemen is geloof ik ook erfelijk bepaald.
@ Snoopy1979, zo ik wist niet dat het zo snel kon gaan met striemen erbij komen!! Het ene uur nog niets en even later opeens wel. En je kindje is dan idd heel wat gegroeid in zo weinig tijd.... Als ik uiteindelijk wel striemen krijg, dan denk ik dat ik het ook geen problem vind. Want uiteindelijk kan je er toch niets aan doen. Op het begin van de zwangerschap was ik er als de dood voor. Maar nu met die beweginkjes en schopjes, die ik zo lief vind, accepteer ik het gewoon als de strepen alsnog komen! @ Boefjesmamma. Jep voor de zwangerschap had ik ook een hele strakke buik en nu met een zwangere buik voelt ie ook nog heel strak en hard aan. Hihi ik zie ook heel wat lichaamsdelen eruit steken en dat met een placenta die van voren ligt! Soms zie ik gewoon een bol aan de rechterkant van me buik en dat ie aan de andere kant leeg aanvoelt. Dan wrijf ik er even over en gelijk voel ik het kindje spartelen! (zo lief!!!)
De huid bij mijn navel staat het strakst van heel mijn buik. Mijn navel is bezig met naar buiten ploppen. De ene dag is ie nog iets naar binnen, de andere dag al helemaal naar buiten geplopt haha.