Hallo, ik vraag me af of er hier meerdere moeders/ouders zijn, die kinderen hebben met een toch behoorlijk grote leeftijds verschil tussen hun kinderen?!? Op dit moment ben ik zwanger van mijn 2de kindje, die als het goed is geboren word in juni 2010. Echter in april 2010 word mijn oudste dochter al 19 jr!! Ze woont nog thuis, en vind het allemaal heel spannend. Zelf ben ik er van overtuigd, dat ik goed op moet letten dat de baby die nu op komst is, geen 2de moeder er bij krijgt. Ook vraag ik me af hoe het verloop van een "bindingsband" zal verlopen. Ik heb zelf een oudere en een jongere broer. Met mijn oudere broer ( zit 4 jr tussen) heb ik een zeer goede band, maar met mijn jongere broertje ( 5 jr jonger) is die band een stuk minder. Heeft iemand hier ervaring mee in zijn of haar omgeving??? Groetjes Helena
Hoi hoi, Ik moet im juli bevallen van ons 2e kindje, onze zoon wordt in mei 13 jaar. Ik vindt het heel spannend hoe het zal gaan, tot nu toe toont mijn zoon niet zoveel belangstelling, maar ja die zit volop in de puberteit en is heel veel bezig met zichzelf, vriendjes, en wat er verder voor nieuws in de wereld te koop is. En toch soms als ik sávonds uitgeblust op de bank zit, vraagt ie heel lief "zal ik eens een kopje thee voor je zetten?" de lieverd. Ik denk wel dat hij het straks heel leuk zal vinden, maar hoe de band in de loop der jaren zal ontwikkelen weet ik natuurlijk niet, zal wel heel anders zijn dan dat er maar een paar jaar tussen zit. Verder willen wij er straks wel goed opletten dat hij geen oppas hoeft te zijn, lijkt mij wel een struikelblok namelijk. ligt zo voor de hand om te zeggen "let jij even op?" dat willen we dus absoluut voorkomen.
tussen mijn broer en mij zit 15 jaar verschil en kan me niet anders heugen dan dat het altijd goed ging tussen hem en mij. als ik verhalen van mijn moeder hoor dan was hij er heel blij mee. en natuurlijk zullen oudere kinderen er anders mee omgaan als kleinere kinderen maar denk dat het allemaal wel mee valt. tussen onze oudste en jongste zit dalijk ook 10 jaar maar ze vind het helemaal geweldig succes
Tussen mij en mijn broertje zit 12 jaar.. hij is nu acht dus ik kan er nog niet zo heel veel over zeggen.. maar mijn broertje komt elke dag op zijn fietsje naar mij toe gereden
hoi hoi hier een zoon van 14 en een zoon van bijna 11 en een dochter van bijna 8 maand dus een grote leeftijd verschil ook maar heerlijk om het weer mee te mogen maken
Ik kom zelf uit een groot gezin waarvan ikzelf de jongste ben. Ik 24 en mijn oudste broer is 40. De band tussen mijn moeder en broer is altijd goed geweest. Nu nog steeds. Ik zal er zelf geen zorgen over maken
Dank je wel voor jullie reacties.......... En zoals Essie al schreef, ik wil niet dat mijn dochter oppast, tenzij dat zelf aanbied als het nodig is. Ik hoor om mij heen een hoop mensen de opmerking maken, zo en dan kan de oudste mooi oppassen............ Klinkt misschien vreemd, maar ik wilde graag nog een kindje, dus vind ik niet dat ik mijn dochter moet belasten met de kleine. Ze studeerd, werkt en loopt stage, dus ze heeft het al druk genoeg. Zelf vind ik het allemaal heel spannend, vooral als ik zie dat er een hoop veranderd is in die 19 jr. Mijn dochter vind het ook heel leuk, al vind ze wel dat ik door de hormoontjes behoorlijk kort van stuk ben....... Hahahahahahaa. Ach nog 13 weekjes.
Leuk hoor!! ik denk dat de band tussen kinderen meer afhankelijk zal zijn van de karakters dan van leeftijden En dat mensen van die cliché reacties geven, tja die hou je toch in elke situatie.. is volgens mij een kwaaltje van de mens
ik heb een zoontje van 10 en heb net weer een kleine gekregen. hardstikke leuk zoals hij met haar omgaat..
jan 95 zoon 1 juni 97 zoon 2 juni 2009 dochter 1 oktober 2010 ? en ik vind het heerlijk die oudere kids.. ze nemen me zoveel uit handen nu het even niet zo goed gaat.. en ze lopen weg met hun zusje.. echt... genieten op en top