Ik wil een sos-bandje voor mijn dochter bestellen, maar wat zet je daar nou op? Ik wil in ieder geval mijn telefoonnummer en dat van mijn man er op. Vaak zetten mensen ook automatisch de naam van het kind er op, en soms zelfs leeftijd en adres. Ik kreeg echter de tip om dat niet te doen, omdat mensen die kwaad willen dat kunnen misbruiken, door te doen alsof ze het kind kennen. Het voelt echter ook een beetje raar om de naam niet eens op het sos bandje te zetten. Wat vinden jullie? Wat staat er bij jullie op en wat raden jullie aan?
De achternaam? Dan kunnen ze ook niet doen alsof ze het kind kennen, en makkelijker gelinkt aan jullie. Ik schreef altijd het telefoonnummer op hun arm, dus aan mij heb je verder niks
Hier staat er geen naam op, enkel ons telefoonnummer. Inderdaad omdat ik ook altijd gehoord had dat de naam 'misbruikt' kan worden.
Ik zag het nut niet zo. Dl kan zelf zeggen hoe ze heet. (En zal dat ook wel doen als ze ons kwijt is en je vraagt het haar)
Onze kinderen hadden altijd zo'n aluminium plaatje aan een ketting. Daar stonden voor en achternaam, adres, geboortedatum en telefoonnummer op.
Ik heb achternaam, telefoon nummers van ons en bsn nr. En dutch/Holland/Nederland Mocht ze echt vermist raken hebben ze wat aan het bsn nummer denk ik haha
Toevallig 2 wkn geleden besteld. Er staat op ICE (in case of emergency) en dan mijn nummer en dat van mijn man.
Hier hebben ze er beide een waarop staat, ik ben mijn papa en mama kwijt. En dan onze nummers. Ik wil niet dat hun namen erop staan, kinderen gaan sneller mee met vreemde mensen als die hun naam kennen.
Wij hebben een silecone-bandje en daar staat aan de ene kant mom +316.... En de andere kant Dad +316... Wij hebben haar ook aangeleerd dat ze een andere mama moet zoeken als ze kwijt zou zijn. Één keer was ze me kwijt in Plaswijckpark en liep ze inderdaad naar een andere mama, die sprak ze aan, en toen riep ik haar al.
Wij hebben zo'n silicone bandje en dan moet je echt van dichtbij kijken wat er op staat. Wel hun naam maar als ik een nieuwe moet bestellen zijn ze ook oud genoeg om hun volledige naam te geven dus bij een nieuwe alleen het telefoonnummer
Ik werk bij de gemeente maar mij is geleerd om nooit een BSN nummer te mogen geven aan wie dan ook.. er kan namelijk heel veel mee gedaan worden, denk aan identiteitsfraude et cetera. Ontopic: ik zou het bij achternaam en telefoonnummers houden