Wij gaan 14 januari naar Marokko, ik ben dan 28 weken zwanger. We komen 4 februari terug, dan ben ik 31 weken. Iemand ervaring met vliegen rond deze termijn? Hoe ging dat, kon je nog goed uit de voeten? En deed je VK moeilijk over het schrijven van de verklaring die Ryanair van ons verlangt? Benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik zou persoonlijk absoluut niet gaan vliegen als ik zwanger zou zijn. Ja oke als ik een maand of 2/3 ben maar 28 weken, no way. Maar goed dat is natuurlijk mijn mening. Ik heb altijd zoiets van stel dat er wat gebeurd wat ga je dan doen, waar ga je dan heen? Dit is niet om je bang te maken ofzo hoor, want tuurlijk het kan ook goed gaan.
Ik heb met 25 weken nog gevlogen. Vond het wel krapper dan normaal en had wel een aantal dagen daarna last van vocht in mijn benen, maar verder was het goed te doen. Ik heb tijdens de vlucht wel steeds een stukje gelopen om alles in beweging te houden. Verder raad ik aan om ruime kleding aan te doen die niet knelt. Fijne vakantie!
hoi, Je mag in principe vliegen (per maatschappij afhankelijk!) tot 28 weken. Daarna heb je een verklaring nodig van je VK. Máár mocht er tijdens de vlucht iets met je gebeuren en ze moeten een tussenlanding voor je maken, worden alle kosten op jouw verhaald! kortom, mij het risico niet waard.. Die kosten zullen nl wel iets hoger liggen dan een luxe vakantiereis.. Verder kunnen ze je bij het boarden weigeren als ze zien dat je al zover zwanger bent. Dat recht behouden ze.. Succes iiig met je beslissing! Gr. Mascha
Als jij je er goed bij voelt is het geen enkel probleem! Ik heb ook gevlogen in mijn 32e week en voelde me niet anders dan anders. Wel heb ik speciale (vlieg)steunkousen gekocht om dikke benen te voorkomen, misschien ook iets voor jou. Ik zou wel een uitdraai van je zwangerschapskaart vragen, mochten er zich problemen voor doen in Marokko. Fijne vakantie!
Ik ben 2 jaar geleden met 30 weken een week naar Griekenland geweest. Dus met ca 30 weken heen en 31 weken terug. Ging prima hoor. Ik mocht van mijn moeder alleen niet meer zelf mijn koffer dragen, haha. Ik had wel de zwangerschapsverklaring bij me, die je ook nodig hebt voor je UWV-uitkering, maar daar is niet eens naar gevraagd. Ik had trouwens ook mijn kaart meegenomen, met de medische gegevens, voor het geval dat..... We mochten alleen niet op de ruimere plaatsen bij de nooduitgang zitten, omdat ik zwanger was. Op zich ook wel logisch (stel je voor dat je er gebruik van moet maken), maar wel jammer van de extra beenruimte.
Heerlijk naar Marokko! Lijkt me geweldig. Ik heb ook gevlogen rond dat aantal weken en dat ging prima. Wel absoluut zorgen dat je een zwangerschapsverklaring bij je hebt (in het Engels en/ of Arabisch indien mogelijk). Ook is het aan te raden om een uitdraai van je kaart bij je te hebben. Oja, het is wel wat krapper en het is fijn om aan het gangpad te zitten omdat je veel moet plassen en wilt bewegen. Tip: doe een grote zwangerschapsband om dan kan iedereen in het vliegtuig goed zien dat je zwanger bent en dan zijn ze extra lief voor je. Steunkousen kunnen goed helpen maar zorg in ieder geval dat je beweegt in het vliegtuig.. (gewoon stukjes lopen). En genoeg drinken! Vliegen is totaal ongevaarlijk! En als er iets gebeurd op de snelweg ben je verder van huis dan in het vliegtuig (het schijnt namelijk zo te zijn dat in heel veel gevallen er een arts of verpleegkundige in het vliegtuig zit! ) Veel plezier!
Ik heb gevlogen met 34 weken. Lekker weekje Griekenland. Wel met zwangerschapsverklaring, maar daar heeft niemand naar gevraagd. Met Transavia mag je vliegen tot de 36ste week. Ik vond het niet anders dan anders. Ik zou zeggen (als je nergens last van hebt) LEKKER GENIETEN!
ik heb ook gevlogen met 28 weken zwangerschap, weekje Kreta om aldaar te trouwen Was erg zenuwachtig voor het vliegen maat al met al viel het reuze mee! Gewoon doen als je je er goed bij voelt!
Een vriendin van mij woont in italie mar die is vorige week naar nederland gekomen om te bevallen ze was toen 34 weken (met klm mag t dan nog) maartoen ze het vliegtuig instapte had ze nergens last van, en toen ze eruit kwam had ze meteen vrezelijke bekken pijn ze lijkt wel een pinguin als je dr ziet lopen.. Dus op zich kan je gerust vliegen denk ik maar probeer wel even regelmatig een stukje te lopen als je in het vliegtuig zit.
Ik ben met 24 weken nog gevlogen. Echt helemaal nergens last van. Terug was ik 26 weken en dta ging ook helemaal prima. Hb niet een gelopen in het vliegtuig maar had wel een overstap, dia 2 keer 2,5 uur achter elkaar gevlogen. Ik vond het echt prima te doen en op dat moment op vakantie was echt heerlijk. Vk deed echt niet moeilijk over verklaring. Volgens mij mag je tot 34 weken gewoon vliegen hoor. Lekker gaan zou ik zeggen. Veel plezier!
Ook ik heb gevlogen met 6 mnd. (Ben de hoeveelheid weken alweer vergeten ) Naar Sint Maarten, zo'n 10 uur vliegen. Idd met steunkousen voor de doorbloeding, en een zw.sch.verklaring. Ook handig voor als je bijzonderheden in je handbagage wilt hebben. Ik dronk toen heel veel melk ivm maagzuur. Heb het door de vk laten opschrijven en dan mag je het meenemen door de douane. Succes enne geen zorgen maken, zover is Marokko ook weer niet, dus moet gek lopen wil je net in die paar uur bevallen hihi
Ik vlieg heel regelmatig voor mijn werk en met de zwangerschap van mijn zoontje tot op het laatst (tot 37 weken) regelmatig gevlogen. Mijn gyn heeft nooit lastig gedaan over de zwangerschapsverklaring. Moet je wel bij je hebben want ze kunnen er naar vragen . 1 keer kwam bij mij zelfs de captain persoonlijk dat ding vragen.... Mijn ervaring is wel dat niemand je echt helpt of rekening met je houdt (ik vlieg echt elke 2 weken de hele zwangerschap door, dus heb wel een klein beetje ervaring...), dus zorg dat je niet teveel bagage bij je hebt.
wij zouden met 30 weken gaan vliegen naar ierland. maar nu word het waarschijnlijk met 31 weken dat we gaan vliegen naar spanje. maar dat is nog niet zeker. zwangerschapsverklaring neem ik sowieso mee. en uitdraai van de zwangerschapskaart(die je bij de vk krijgt) moet je toch ook mee?
Ik ga met 24 weken vliegen, en kom met bijna 25 weken terug. We gaan 5 dagen naar Rome. De VK schrijft voor ons wel een verklaring voor het geval ze moeilijk gaan doen. Je moet het zelf weten, maar je mag gewoon vliegen tot je 32e week toch?
Ik heb nog nooit gehoord van de grens van 28 weken. Dat is wel erg krap. Ik vlieg met 28 weken naar Gran Canaria met jetairfly belgie en dit zijn de voorwaarden : 8.2.4 Aanstaande moedersEen zwangere vrouw mag vliegen tot het einde van de 36e week van de zwangerschap (32 weken bij meervoudige zwangerschap) met een medisch attest waarin bevestigd wordt dat geen risico bestaat voor de zwangerschap of Dat wat je zegt over dat je alles moet betalen bij een tussenstop is echt totale onzin! Ze moeten wel eens vaker stoppen als iemand andere gezondheidsredenen heeft en daar zijn ze gewoon voor verzekerd!
Er is maar een reden waarom zwangere vrouwen niet meer vliegen op een gegeven moment en dat is omdat vliegtuigmaatschappijen je niet meer mee willen nemen (geeft zoveel gedoe zo'n puffend mens in de cabine). Er is geen enkel gezondheidsrisico met vliegen dus je kan altijd vliegen. (mijn zus heeft haar 39e week nog gevlogen vanwege een spoedgeval in de familie, uitzondering gemaakt door KLM. Nice - Amsterdam) De grote vraag is natuurlijk: wil je op een gegeven moment nog (ver) vliegen? Het is natuurlijk wel wat oncomfortabel, zeker met de beenruimte tegenwoordig! De reden waarom je een uitdraai van je kaart wil meenemen is in het geval dat je op de plaats van bestemming medische hulp nodig hebt. Men weet dan wat je uitgangswaarden zijn. Bijvoorbeeld: je valt flauw in Spanje. Door je kaart bij je te hebben weten de medici wat je normale bloeddruk is. Iedereen lekker vliegen: is goed voor de economie! (wat minder voor het milieu )
Ik ben met 26 weken nog naar Japan en weer terug gevlogen, wij hadden bij KLM stoelen geboekt bij de nooduitgang, waarbij je superveel beenruimte hebt. Dat vond ik wel een aanrader, want anders is het wel erg krap. Je mag in ieder geval nog tot 34 weken vliegen, dacht ik. En vergeet inderdaad niet af en toe te lopen en veel water te drinken. Die zwangerschapsverklaring is ook essentieel, zonder dat ding kunnen ze je weigeren, vooral als je buik erg groot is. Volgens mij was er laatst weer iemand bevallen in het vliegtuig, daar moet ik dan toch even niet aan denken......
Je hebt mazzel gehad zeg. In principe mag je namelijk niet bij de nooduitgang zitten wanneer je beperkt bent door bijvoorbeeld een dikke(re) buik. Dit omdat je de nooduitgang moet kunnen bedienen bij noodgevallen. Zeker KLM is vaak heel streng op dit gebied. Lekker hoor... zeker naar Japan. Voor anderen: reken er niet op! Of als je probeert deze stoelen te boeken, vertel er niet bij dat je zwanger bent!