Hoi allemaal, Ik loop al een paar weken bij de kinderarts met m'n zoontje ivm verborgen reflux en waarschijnlijk KMA..... Na de eerste afspraak moest ik overstappen van Friso standaard Naar Friso h.à. En Johannesbroodpitmeel erbij gaan doen.... nu paar weken verder zie ik amper verbetering en kom net weer bij kinderarts vandaan.....hij krijgt nu lactulose voor de verstopping en zantac voor z'n verborgen reflux.....ook had ze t erover om evt te starten met andere voeding voor allergie op recept.....maar omdat er dan TEVEEL veranderingen in 1x zouden zijn wilde ze eerst Kijken hoe hij op de med. Reageert........ Is er iemand die ervaring heeft met dit verhaal.....en hielp voeding op recept beter dan de standaard HA voedingen uit de winkel!? Liefs missjoy
Je hebt verschillende soorten voeding. Standaard ~ hypo-allergeen ~ pepti ~ nutramigen & neocate. Standaard ken je wel, bij h.a. zijn de eiwitdeeltjes meer verknipt en zo steeds meer verknipt. Wat de ka voorstelt is verstandig, anders weet je niet wat helpt. Na ha is pepti vaak de volgende stap. Wij zaten al op ha en zijn via de pepti naar nutramigen gegaan. De boven gemelde voedingen zijn dus met meer verknipte eiwitdeeltjes, dus wordt de kans op een allergische reactie op de melk steeds kleiner. Succes!
Hypoallergeen is ter preventie. Als er sprake is van kma dan heb je aan die voeding niks. Zoals Averlech al zegt, in voedingen voor kma zijn de eiwitten verknipt. Hoe sterker de voeding, hoe meer verknipt. Alleen nutramigen AA en neocate bevatten geen koemelkeiwitten. Deze voedingen zijn op basis van vrije aminozuren. Dit is voor kindjes met ernstige kma en / of meerdere voedselallergieën. Lichtste variant is pepti of friso pep. Daarna komt nutramigen of friso allergy care. Je ka heeft gelijk, eerst het ene uit proberen, dan pas het andere. Je weet anders niet wat de oorzaak is. Succes!
Ja hier hebben we voordat we de laatste stap kregen de Neocate ook eerst de maagzuurremmer flink op moeten hogen om te zien of het niet door het maagzuur kwam. Ik had het liefst meteen een andere voeding maar kon me ook indenken dat de kinderarts dit wilde uitsluiten... Ik herken je verhaal en begrijp je volkomen! Succes!